Miksi feministit eivät puutu naista esineellistämiin kuviin ja leffoihin??
Tätä olen aina ihmetellyt - Nyt viimeistään kun ollaan päästy #Metoohon, seuraava askel olisi tuo esineellistämisen poistaminen, miksei sitä jo tapahdu??
Kommentit (52)
Ketä sä nyt tarkoitat "feministeillä". Mä olen feministi, mutta en kuulu mihinkään järjestöön eikä mulla ole tällä hetkellä mahdollisuutta aktiiviseen vapaaehtoistyöhön. Mä lahjoitan rahaa silpomisen vastaiselle työlle ja tyttöjen koulutukseen. Kirjoitan aina toimittajille, jos huomaan seksismiä heidän kirjoituksissaan, ja perustelen asiani ystävällisesti, yrittäen saada heidät ymmärtämään. Allekirjoitan Amnestyn vetoomukset ja esim. Suostumus-aloitteen. Luulen, että kaltaisiani on paljon. Teemme sen minkä voimme. Sitten on monia feministejä, jotka.tekevät paljon enemmän.
Ei se, että maailma ei ole täydellinen, tarkoita ettei kukaan tekisi mitään. Onhan lähi-idän konfliktiakin yritetty ratkaista vaikka miten ja vaikka miten kauan mutta siellä se on edelleen käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei femisnistit puutu naisten ympätileikkauksiin?
Miksi feministi ei puutu maahanm uuttajaperheiden naisten asemaan?Oletko sokea, vai muuten vain idio otti? Naisten ympä rileikkauksien lopettamiseksi on ollut paljon kampanjoita, esimerkiksi tämä sivu: https://silpomaton.fi/ sekä "Pelasta Pim ppi" -kampanja viime vuonna.
En ole tuo jolle vastasit, mutta on tosi sivistymätöntä haukkua toista idiootiksi!
En ole itsekään nähnyt tuota kampanjaa missään, jos on tullut telkusta en katso sitä. Hesaria en ottaisi ilmasiksikaan, jos siellä ym on ollut siitä juttua.
Summasummarum - onko nuo kampanjat auttaneet mitään??
Todennäköisesti Ei.
Feministithän arvostavat seksuaalista vapautuneisuuttaa, mihin kuuluu naisten "esineellistäminen", ainakin naisten mukaan...
Vierailija kirjoitti:
Ketä sä nyt tarkoitat "feministeillä". Mä olen feministi, mutta en kuulu mihinkään järjestöön eikä mulla ole tällä hetkellä mahdollisuutta aktiiviseen vapaaehtoistyöhön. Mä lahjoitan rahaa silpomisen vastaiselle työlle ja tyttöjen koulutukseen. Kirjoitan aina toimittajille, jos huomaan seksismiä heidän kirjoituksissaan, ja perustelen asiani ystävällisesti, yrittäen saada heidät ymmärtämään. Allekirjoitan Amnestyn vetoomukset ja esim. Suostumus-aloitteen. Luulen, että kaltaisiani on paljon. Teemme sen minkä voimme. Sitten on monia feministejä, jotka.tekevät paljon enemmän.
Ei se, että maailma ei ole täydellinen, tarkoita ettei kukaan tekisi mitään. Onhan lähi-idän konfliktiakin yritetty ratkaista vaikka miten ja vaikka miten kauan mutta siellä se on edelleen käynnissä.
Jos toimit, kuten sanot, olet ns.feministi - ei siinä mitään järjestöä tarvitse taakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei femisnistit puutu naisten ympätileikkauksiin?
Miksi feministi ei puutu maahanm uuttajaperheiden naisten asemaan?Oletko sokea, vai muuten vain idio otti? Naisten ympä rileikkauksien lopettamiseksi on ollut paljon kampanjoita, esimerkiksi tämä sivu: https://silpomaton.fi/ sekä "Pelasta Pim ppi" -kampanja viime vuonna.
En ole tuo jolle vastasit, mutta on tosi sivistymätöntä haukkua toista idiootiksi!
En ole itsekään nähnyt tuota kampanjaa missään, jos on tullut telkusta en katso sitä. Hesaria en ottaisi ilmasiksikaan, jos siellä ym on ollut siitä juttua.
Summasummarum - onko nuo kampanjat auttaneet mitään??
Todennäköisesti Ei.
En ole varma juuri noista kampanjoista, koska ovat suht uusia, mutta on ihan julkista tietoa että silpomista on pystyttä vähentämään useissa maissa/alueilla erilaisten kampanjoiden seurauksena.
Ainakin muotia myydään komeilla miehillä juuri siksi, että he vetoavat naisostajiin. Lisää kauneutta elämään! Mikä siinä onkin, että suomalaisten on niin vaikea arvostaa niin mies- kuin naiskauneuttakin... tai vaikka sään, vaatteiden ja jahtiveneiden kauneutta.
Vierailija kirjoitti:
Feministithän arvostavat seksuaalista vapautuneisuuttaa, mihin kuuluu naisten "esineellistäminen", ainakin naisten mukaan...
Tuollainen feministisyys on itseasiassa naamioitunutta sovinismia minun mielestäni - on aina ollut.
Fiksu nainen ei paljastele itseäänja saa osakseen miesten mielenkiinnon - uskokaa tai älkää, se naapurin iloinen ja kunnollinen tyttö viehättää miehiä enemmän kuin tatuoitu ja tekohiuksinen kynsikorunainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta esineellistäminen on ihan ok, mutta miesten esineellistämistä pitäisi lisätä tasa-arvon nimissä. Siis kyllähän miesvartalokin voi olla aivan upea ja kyllä komeiden miesten kuvia mielellään katselisi mainoksissa, politiikassa ja missä vaan. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että sen sijaan että vähennettäisiin esim naispoliitikkojen ulkonäön haukkumista, lisätään miespoliitikkojen ulkonäön haukkuminen samalle tasolle! Miehetkin voivat meikata, pukeutua seksikkäästi ja puhua pehmeitä.
Oma arvaus, että kaunis nainen mainoksessa vetoaa sekä miehiin että naisiin, mutta komea mies vain naisiin. Naispoliitikko voi pukeutua samaan tylsään pukuun kuin miehetkin ja veikkaan arvostelun hiipuvan.
Olet väärässä. Tutkitusti komea mies mainoksessa vetoaa miehiin.
Eikä tylsään pukuun pukeutuminen vähennä naisen ulkonäköön kohdistuvaa arvostelua. Miehet haukkuvat naisten ulkonäköä jatkuvasti, vaikka nainen pukeutuisi verkkareihin ja villapaitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toimit, kuten sanot, olet ns.feministi - ei siinä mitään järjestöä tarvitse taakseen.
Niin? Mikä sitten on avauksesi pointti? Uskotko ihan oikeasti, että feministit eivät yritä tehdä asioille mitään? Minusta nuo kertomani asiat ovat aika itsestäänselvyyksiä tehdä, ja nolottaa etten pysty tekemään juuri nyt enemmän, aion kyllä kun lapset vähän kasvavat.
Kaunis nainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen feministisyys on itseasiassa naamioitunutta sovinismia minun mielestäni - on aina ollut.
Fiksu nainen ei paljastele itseäänja saa osakseen miesten mielenkiinnon - uskokaa tai älkää, se naapurin iloinen ja kunnollinen tyttö viehättää miehiä enemmän kuin tatuoitu ja tekohiuksinen kynsikorunainen.
Tästähån ("funfeminism", s e ksityö, naisen oma valinta, toisen aallon feminismi) on olemassa ihan pitkät keskustelut, analyysit ja tutkimuksiakin. Eri feminismin aallot painottavat eri asioita, mutta suurin osa ei todellakaan pidä esim. alastonkuvissa poseeraamista *feministisenä* tekona. Sen sijaan useimmat feministit puolustavat ihmisten oikeutta valita halutessaan esiintyvänsä vähäpukeisissa kuvissa, ja myöskin oikeutta ruumiilliseen koskemattomuuteen vaikka sellaisissa esiintyisi (tämänhän pitäisi olla itsestään selvää, mutta ei monien miesten mielestä ole). Nämä ovat eri asioita.
Miksi feministit eivät puutu ap:n kaltaisten ressukoiden elämään? Tämä on hyvin vakava ja tärkeä aihe.
Paljon on myös upeita miehiä, jotka miellyttävät miessilmää. Ja kun tavalliset miehet tottuvat siihen, että raukeakatseiset seksipommimiehet saavat kaiken huomion ja toimivat kaiken toiminnan julkisivuina, he alkavat ehkä pikkuhiljaa tajuta, että se ei ole aina kivaa.