Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perustelkaa miksi on oikeampaa, että parempituloinen maksaa elämisestä enemmän eikä 50/50?

Vierailija
26.02.2019 |

Miksi siinä, että molemmat täysivaltaiset aikuiset maksavat elämästään yhtä paljon, on jotain väärää? Miksi yleensä miehen tulisi maksaa enemmän koska muuten "se ei oo oikein" ja mies on sika? Mies vaan säästää itselleen omaisuutta!! Eikä maksa naisen elämää kuten Kunnon Miehen kuuluisi?
Osaisiko joku perustella miksi on _oikein_ että toinen on oikeutettu elämään halvemmalla ja pienemmällä panostuksella?

Kommentit (321)

Vierailija
1/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta on reilua, että parempituloinen loisii pienempituloisen kukkarolla?

Vierailija
2/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en katselisi avioliitossa kahta eri elintasoa. Minulle on täysin itsestäänselvää, ett enemmän tienaava myös maksaa enemmän, ihan sama kumpaa sukupuolta se on.

Ja sen pienempituloisen ei tarvitse "hyvittää" asiaa mitenkään esim. tekemällä enemmän kotitöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 50/50 systeemissä isompi tuloinen siirtää osan hänelle kuuluvista tuloista vähemmän ansaitsevan maksettavaksi. Mitä kaikkea tämä on mielestäsi hyväksyttävää. Toisaalta tämähän on täysin teoreettinen tilanne, sillä sinulla ei ole minkäänlaista kumppania. Ei parempituloista eikä pienempituloista. Mikäli jollekin kulujen jakaminen on ongelma, kannattaa valita sellainen kumppani, jolla on suurinpiirtein samat tulot ja näkemykset taloudenpidosta.

Vierailija
4/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sitä vähempituloista rupeaa jossain vaiheessa vituttamaan kun omat rahat menee kaikki siihen yhteiseen talouteen ja toiselle jää ylimääräistä omiin harrastuksiin/menoihin.

Vierailija
5/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska 50/50 systeemissä isompi tuloinen siirtää osan hänelle kuuluvista kuluista vähemmän ansaitsevan maksettavaksi. Miten tämä on mielestäsi hyväksyttävää? Toisaalta tämähän on täysin teoreettinen tilanne, sillä sinulla ei ole minkäänlaista kumppania. Ei parempituloista eikä pienempituloista. Mikäli jollekin kulujen jakaminen on ongelma, kannattaa valita sellainen kumppani, jolla on suurinpiirtein samat tulot ja näkemykset taloudenpidosta.

Korjattu

Vierailija
6/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se elintaso, johon on yhdessä päädytty, on kompromissi kahden eri tuloluokan välillä. Tämä tarkoittaa sitä, että elintaso on silloin liian kallis ylläpidettäväksi sille osapuolelle, jonka ansiot ovat pienemmät.

Jokainen pari päättää tietysti itse, päättyykö tällaiseen kompromissiin vai jatkaako elämää ns. kahdessa kerroksessa.

Vierailija
7/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suomalainen sosialistinen vakiintunut maan tapa. Pienempituloinen maksaa vähemmän veroja, saa enemmän rahaa sossusta, saa toimeentulotukea enemmän, maksaa päivähoidosta vähemmän jne. Se vaan on suomalainen tapa, että köyhyyteen kannustetaan ja siitä jos pärjää muita paremmin rangaistaan.

Vierailija
8/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tunsin pariskunnan jolla oli kaksi pientä lasta, äiti oli kotona (joko työttömänä tai äitiyspäivärahalla/kodinhoidontuella) ja kuulemma kaikki maksettiin puoliksi myös tältä ajalta. Äidin oli välillä lainattava rahaa jotta pystyi maksamaan oman osansa. Erohan siitä tulikin.

Mielestäni jos toinen tienaa nettona 2000 ja toinen 1000 niin ensimmäinen maksaa enemmän. Eli ensimmäinen käyttää yhteisiin menoihin 1000 ja toinen 500. Tämä siis sillä ajatuksella että pienempituloinen ei istu miljoonaomaisuuden päällä. Ihan sama onko enemmän tienaava nainen vai mies.

Vierailija
9/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloudessa, jossa siis minä NAINEN, olen suurempituloisempi, maksan suhteessa enemmän. Ja tämä tuloero todennäköisesti kasvaa, kun mies pohtii jatko-opintoja. 

Kysymys on siitä, kuinka paljon arvostaa puolisoaan ja häntä rakastaa. Jaettu ilo on isompi ilo, ja on mukavampi nauttia asioista yhdessä kuin yksin. Julmaa on laittaa toinen nuukailemaan ja laskemaan senttejä. 

Ennen kuin miesbeibet huutelevat naisista lompakkoloisina, niin lukekaa tämän postauksen eka kappale: "Meidän taloudessa, jossa siis minä NAINEN, olen suurempituloisempi, maksan suhteessa enemmän. "

Jos vieläkin ulisututtaa, lue uudelleen. Toista riittävän monta kertaa, jos aina meinaa livahtaa ulinaa.

Vierailija
10/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama, miten muut hoitavat parisuhteensa, mutta kyllä minun mies haluaa taloudellisesti tukea minua. Minulla on myös sanavaltaa siihen, miten hän käyttää rahaansa. Lasten tekeminen esimerkiksi hidastaa uraani paljon ja vaikuttaa palkkakehitykseen. Meidän tapauksessa on reilua, että saan puolisolta asiaan hyvitystä.

Mutta koskaan en olisi ollut niin torvelo, että olisin ottanut miehen jolla on tästä eriävä näkemys. Saa kaikenmaailman juntit neuvotella keskenään.

Vierailija
11/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä aloituksista kyllä aina huomaa, ettei aloittaja rakasta omaa puolisoaan (jos sellainen on). Jos toisen varat eivät riitä elämiseen siinä luksusasunnossa, jonka se rikkaampi on valinnut kun huonompi ei kelpaa, niin jos rakastaisi puolisoaan ja haluaisi viettää elämänsä tuon kanssa, niin miksei myös vähän auttaisi sitä puolisoa? "Joo oot mulle ihan tosi tärkee ja silleen mut jos et laita 900€ tonnin palkastas vuokraan joka kuukausi niin saat kyllä lähteä."

Vierailija
12/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä sitä.

Vierailija
13/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen perustaminen on yhteinen valinta (kyllä, myös kahden aikuisen perhe on perhe). Silloin ollaan valmiina vaikka maksamaan 100% elämisestä jos toisella ei ole tuloja.

Vierailija
14/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta on reilua, että parempituloinen loisii pienempituloisen kukkarolla?

En kai minä niin väittänyt?

ap

Vierailija
15/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, sinä voit itse valita seurustelukumppanisi, ja voit myös erota, kyllä, myös sillä syyllä ettei puolisosi tienaa tarpeeksi. Mitäpä jos tekisit nämä valinnat siellä omassa elämässäsi, etkä jatkvuasti viitsisi saastuttaa palstaa näillä höpöjutuillasi.

Vierailija
16/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on suomalainen sosialistinen vakiintunut maan tapa. Pienempituloinen maksaa vähemmän veroja, saa enemmän rahaa sossusta, saa toimeentulotukea enemmän, maksaa päivähoidosta vähemmän jne. Se vaan on suomalainen tapa, että köyhyyteen kannustetaan ja siitä jos pärjää muita paremmin rangaistaan.

Nyt oli kyse parisuhteesta. Yhdessäasuvat luetaan samaan talouteen ja tällöin myös tulot ovat yhteisiä. Ei pienempituloinen saa rahaa sossusta tai maksa päivähoidosta vähemmän vaan yhteiset tulot ratkaisevat.

Sinänsä olet oikeassa että kyseessä on maan tapa ja laki että pienempituloinen putoaa muiden tukien kuin työttömyyspäviärahan ulkopuolelle jos on parisuhteessa ja yhteiset tulot ylittävät rajat. Silloin oletetaan että parempituloinen maksaa enemmän kuluista.

Vierailija
17/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tai jos toisella on huono selkä niin miten se muka oikeuttaa siihen että toinen kantaa ne raskaammat kassit kauppareissulla? Kyllä sen toisen pitää palkata sitten joku kantamaan ne kassinsa tai sitten vaan rikkoo selkänsä, ei ole puolison ongelma eikä häntä kiinnosta, nutta aidosti rakastaa ja välittää kyllä tietysti.

Vierailija
18/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tämä kysymys on esillä koska käsite perhe on hämärtynyt ja monien ihmisten mielissä kadonnut. Kuvastaa erittäin hyvin koko yhteiskunnan rappiota.

Vierailija
19/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä näissä raha-asioissa pitäisi laskea prosenteissa? Elikkä 50% omasta netosta.Oikeudenmukaisempaa.

Vierailija
20/321 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 50/50. Eli kumpikin laittaa puolet nettopalkasta taloustilille, toinen puoli jää omaan käyttöön.