Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko juuri NYT aloittamassa kiinteitä? Vertaistukea....

18.05.2006 |

Meillä vauvan 5,5kk kanssa juuri aloitettu maistiaiset perunalla. Muutama päivä mennyt ja ei se oikein maistu=( Irvistelyä ja pelkkää soseen pyörittelyä suussa (ei ymmärrä nielaista), eilen oppi vielä päristelemään ruoka suussa. Voi sitä sotkua... en tiedä meneekö sitä yhtään masuun saakka kun näyttää että niin paljon on vauvan ja minun päällä, latialla jne.

Mites teillä muilla?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu oli silloin 3,5kk. Ihan samalla lailla kuin sinullakin, poju ei tajunnut nielaista ollenkaan ja ilme oli aika vakava, et ei oikein tykännyt, ja sit valutti mössöt samantien ulos suusta. Pari päivää kun noin teki, niin laitoin perunamössöön korviketta sekaan, ja tein siitä tosi löysää. Sitten maistui jo paljon paremmin, muttei kuitenkaan ollut ihan " huippujuttu" . Kokeilin ihan huvikseen, että hoksaako se ollenkaan nielaisua ja laitoin huulille ihan pikkiriikkisen viilis-viiliä, niin voi että sitä ilmettä: suu meni mussulleen ja selvästi poju huomas, että ahaa, tämäpäs oli hyvää:) Eli perunan makuhan voi olla aika kitkeräkin ihan pelkästään, kannattaa pehmentää rintamaidolla tai korvikkeella makua! No, viikon ajan me kokeiltiin noita soseita, ehkä vähän liiankin nopealla tahdilla ja pojulle tuli selvästi masuvaivoja, ja kakka meni aika kovaksi. Pidin sitten taas muutaman päivän taukoa, että kakka sai taas oranssin värin ja normaalin koostumuksen takaisin, ja nyt ollaan taas pari päivää kokeiltu uudestaan, tällä kertaa kaupan porkkana-perunasoseella, ja nyt sit ihan vaan pari kolme lusikkaa päivässä, ehkä huomisesta jo vähän enemmän, ja ensi viikolla jos kokeilisi jotain uutta kasvista tai hedelmää. Silloin ekalla kokeiluviikolla syötin myös päärynää, ja se uppos heti poitsulle, ja annoin sitä montakin lusikallista, mutta nyt pitää malttaa mieli, ja vähän rauhoittaa tahtia, että poju tottuu uusiin ruokiin. Sori jos oli sekavasti kirjoitettu...

Vierailija
2/19 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on vajaa 5,5 kk.

Annoin kaksi puolikasta lusikallista luomuporkkanasosetta, jossa oli paljon ämmää. Vauva piti kovasti, otti lusikan minulta ja alkoi syödä itse! Ehkä siihen vaikutti äidinmaidon iso osuus tai sitten se, että kokeilimme sormipaloja neuvolan ohjeen mukaan. Kokeilu epäonnistui kun kaikki tuli koko ajan ylös, mutta ehkä se herätti kuitenkin vaavin halun ruokaan.

Itse en anna vielä perunaa, tai ehkä sitten muun joukossa.

Mihinn kellonaikaan annoitte aluksi? Minä nyt vain illalla, kun aloitan kevyesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kovasti kaipaan vertaistukea! Vaikka on jo toinen lapsi kyseessä, silti taidan tehdä tästä vähän liian suuren asian ja mietin ja vatvon miten kannattaa tehdä..

Meidän poika on nyt 4kk, on ikänsä syönyt päivällä usein, mutta nyt jo kuukauden syönyt myös yöllä usein ja tuntuu, ettei pysy enää kylläisenä pelkällä tissimaidolla. Olin ajatellut alun perin aloitella maisteluita n. 5kk iässä, mutta tää mamma ei jaksa enää jatkuvaa imetystä! Kun on tuo esikoinenkin, niin en saa päivällä nukkua, enkä nykyään yölläkään...

No joo, olipas pohjustus. Mutta siis ajattelin nyt aloitella varovasti maistelun 4+ kk iässä, ja ajattelin aloittaa porkkanalla ja lisätä siihen sitten viikon, kahden päästä perunaa joukkoon. Perunalla en halua aloittaa, kun pelkään mahavaivoja. Pojalla ollut 2-viikkoisesta asti kakkavaikeuksia, meinaa olla jo pelkkä maitokakka kovalla, välillä pitää itkun ja kiukun kanssa tehdä. Pahimpiin kakkavaivoihin ja koliikkiin auttoi vyöhyketerapia, mutta maha tuntuu kuitenkin vielä olevan niin herkkä, että siksi vetvon tätä asiaa ees taas. Jonakin päivänä tuntuu, että kyllähän mä jaksan vielä hetken, sitten tuntuu taas että ei tästä tule enää mitään, mä en jaksa enää. Kun eihän ne määrät voi heti olla niin suuria, että se oikeasti nälkää pitäis, joten muutama viikko menee jo siihen, että totutellaan ja että määrät kasvaa niin että ne nälkää pitää.

Mutta mielenkiinnolla seuraan miten teillä muilla menee ja tiedä vaikka mä jo huomenna antaisin sitä porkkanaa! =)

Vierailija
4/19 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen maistoi bataattia ekaa kertaa. Suussa pyöritteli mut nieli myös et kai sinne masuunkin jonkun verran meni. Tänään laitoin sitten äidinmaitoo reilusti joukkoon niin ihan hihku ja nieleskeli. Tais eilisen pöperö olla hiukka liian paksua :/

Mutta jännityksellä odotan tuleeko vatsavaivoja vai meneekö kaikki hyvin. Sitten vaan arpoa mitä seuraavaksi antaisi? Päärynää, ruusunmarjaa, luumua ja kuningatarsosetta ois kaapissa. Itse vois keittää vaikka porkkanaa tai jotain..

Rouva ja Luka 4,5kk

Vierailija
5/19 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo potun maistelu sujui tänään ehkä jo hiukkasen paremmin... ainakin vauva oli tosin hyvällä tuulella eikä irvistellyt. Että ehkä se maku ei enää niin kamalalta tunnukaan... Hyvin sapuskaa saa suuhun laitettua, mutta tuntuu että sinne se jääkin sitten pyörimään... Ja itse olen laittanut sekaan korviketta ja tehnyt tosi vellimäistä.

Mites teillä muilla ruokajuoma?

Itse olen yrittänyt aina siinä ohessa antaa pullosta maitoa (ajattelin että jos se sosekin siinä samalla tulisi nielaistua), mutta ei oikein siinä tilanteessa huoli pulloa...

Vai pitäisikö tuota juomista edes tarjota syömisen lomassa, vai vasta lopuksi? Onko sillä merkitystä? Entäpä milloin pitäisi alkaa vierottaa pullosta ja siirtyä nokkamukiin?

Viikonloppuna alamme ehkä kokeilemaan porkkanaa. Pitääkös sitä antaa ensin ihan vaan pelkästään, vai voiko heti antaa perunaa ja porkkanaa sekaisin?

Vierailija
6/19 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mikään asiantuntija ole mut mielestäni porkkanaa voi antaa joka paljaaltaan tai perunaan sekoitettuna. Jos lapsesi tottui perunan makuun niin porkkanaahan vois vaikka antaa sen perunan seassa aluksi?

En ole antanut mitään juomaa kiinteiden kanssa. Meillä niin että imetän ensin sitten maistellaan ja sitten imetän taas. Eli janon saa siinä tissillä sammutettua, jos sellainen on. Aina ei halua ruuan päälle imeä mut tarjoan kuitenkin.

näillä eväillä sit mennään, ens viikolla sit mussutetaan jotain muuta..

Vierailija
7/19 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.5kk iässä tyttö sai perunaa ihan pieniä maistiaisia noin 5 eri kertaa. Ihan hyvin sujui maistelut. Typy heräili usein öisin ja ei suostu ottamaan pullosta korviketta, siksi aloitimme maistelut. Mutta tilanne meni ohi ja imetys kuitenkin ihan ok tilanteessa, jatkoimme pelkästään tissillä.

Nyt alkaa pikkuhiljaa taas olla kiinteiden aloitus käsillä. Ikää nyt 4.5, ajattelin odottaa 5 kk ikään. Ajattelin tehdä pottumuusin siitä Oolannin pakaastemuusista (sis. pelkkää perunaa ). Pussista riittää pitkälle ja saa mikrossa pikkuannokset nopsaan. Joukkoon vaan vettä, korviketta tai ämmää.

Tosi hyvä idea tämä pino, itse kun olen vähän epävarma näiden kiinteiden aloituksen ja annosten /kertojen per vrk lisäysten suhteen.

Vierailija
8/19 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinteitä. Tyttömme on nyt 5,5kk. Päätimme aloittaa bataatilla. Keitin ja soseutin tehosekottimella ja lantrasin äidinmaidolla. Maistui ihan älyttömän hyvin.

Olemme syöneet 3 viikon ajan iltapuuron. Riisipuuroa äidinmaitoon tehtynä. Must aisllä oli hyvä aloittaa harjoittelu tähän ruokahommaan. Teimme ensin notkeaa velliä ja paksunnimme pian puuroksi. Monet sanoo, että pitäisi antaa mielummin korviketta ko puuroja, jos lisäravintoa kaipaa. No, kuten edellä sanoin, tein puuron äidinmaitoon ja se on ollut musta parempi ratkaisu rintaimetettävälle lapselle. Tyttömme iho menee näpyille korvikkeista, joten en käytä niitä ruoassakaan.

Puurottelussa on ollut musta se etu, että pikkusen massu on pikkuhiljaa tottunut uudenlaiseen tavaraan. Kakka onkin heti muuttanut rakennettaan. Arvelisin, että herkkävatsaiselle tällainen harjoittelu voi olla ihan hyvä juttu. Kunhan ei tosiaan aloita viljoilla, vaan just riisillä, maissilla ja peruna-porkkanapuurolla. Ei välttämättä sovi kaikki kaikille. Meille ei sopinut tuo peruna-porkkana. Massu on nyt saanut tottua tiukempaan tavaraan ja samalla lusikan käyttö on tullut tutuksi. Silti ollaan oltu äidinmaitolinjalla, tavallaan. Puurossa on kiva myös se, että siihen voi lisätä vähän vaikka omenasosetta ja tälla tavoin maistella uusia makuja. Ja tietty sekin etu, että iskä voi välillä antaa ruoan. Luulen, että puuroja ei neuvolat suosittele kun ne tehdään yleensä korvikkeeseen ja/tai ne sisältää maiotojauhetta. Me ostettiin maitojauheetonta riisipuuroa (Gerber) ja äidinmaitolinja on jatkunut siinä samalla myös. Eikä puurot ole lihottaneet. Tyttö on aikas hoikkanen, joten olisi vähän saanut lihottaakin.

Näin meillä aloitellaan. Nyt siis bataatilla ja seuraavaksi ehkä porkkana, kesäkurpitsa ja munakoiso. Ja jonkun ajan päästä hedelmäsoseita. Asun ulkomailla ja täällä ei suositella perunaa onkohan mahdollisesti tärkkelyksen takia.. En muista varmasti. Joka tapauksessa ajattelin kokeilla nuo vihannekset alta pois ennen kuin siirrytään herkullisiin juttuihin. Ruokakokeilut teen aina lounasaikaan, eli en jätä illalle jos tulee vatsavaivoja. Saas nähdä miten tässä käy. Alkoi ainakin hienosti tuolla bataatilla.

Vierailija
9/19 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu78:

Luulen, että puuroja ei neuvolat suosittele kun ne tehdään yleensä korvikkeeseen ja/tai ne sisältää maiotojauhetta.

Vai tarkoititko, että neuvolat ei suosittele täysimetetyille puuroja niiden sisältämän korvikkeen takia? Meillä kun poju on syönyt korviketta 2kk iästä lähtien, niin tuskin puurojen korvike sen pahempaa on.

Vierailija
10/19 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että jos olette syöneet korviketta, niin eihän se sitten haittaa.

Me olemme syöneet kaksi iltaa porkkanasosetta. En osaa sanoa, mistä se ilta meille tuli (muut näköjään päivällä), ehkä siksi, kun silloin mekin syömme. Vauva yhdistää sen meidän juttuun.

Kiinnostaisi tietää, miten kauan kokeneemmat ovat säilyttäneet valmista sosettaan (me käytimme toissailtana tekemääni silloin ja seuraavanakin iltana). kysynpä noilta kokeneemmilta tuossa toisessa ketjussa!

Vierailija
11/19 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mielenkiintoista lukea... jokainen taplaa tyylillään tai sitten neuvoloissa on eri ohjeet. Itse olen ottanut ohjeita neuvolasta ja alan julkaisuista.

Meillä aloitettiin kiinteiden maistelu 4kk 2vk ikäisenä. Heti " tosissaan" , koska Tuttelia alkoi mennä kerralla liikaa. Rintamaitoa siinä sivussa kuitenkin.

Keitin itse soseet - peruna, porkkana, kesäkurpitsa, parsakaali, kukkakaali. Aloitin perunalla ensin ja muutaman päivän kuluttua lisäsin porkkanan. Pakastin soseet jääpalakuutiorasiaan ja sieltä laitoin ne minigrip pusseihin. Lämmitän palat pienessä tilkassa kiehuvaa vettä.

Nyt olen antanut myös mm " kaupan" porkkana/perunasosetta. Hedelmistä olen antanut itsetehtyä päärynäsosetta ja mustikkakeittoa (ei sokeria tietenkään). Yleensä annan ensin soseen ja sitten juodaan rintamaitoa ja vielä päälle Tuttelia. Joskus juodaan hieman rintamaitoa välissä. Olen aloittanut myös veden antamisen neuvolan ohjeen mukaan. Olisi tietysti hyvä antaa neste kiinteän jälkeen mutta mitäs teet, jos on jano! Vauvan vatsa on toiminut hyvin (kakka muuttunut kiinteämmäksi) - saman verran ilmavaivoja kuin ennen kiinteitäkin. Vauvalle kelpaa kaikki, mitä suuhun laitetaan! Hän on myös tottunut vauvalusikan käyttäjä - kiitos d-vitamiini tippojen sekä olen antanut maitohappobakteereita lusikalla (maitoon sekoitettuna). Nielemisen kanssa ei ole mitään ongelmia. Joten vielä kaikki on mennyt aivan loistavasti. Soseita annan lounaaksi, hedelmäsosetta iltapäivällä, soseita taas noin klo 18. Näin tehdään kunnes vauva on 6kk.

Vierailija
12/19 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis menossa toinen viikko:

Ensimmäinen viikko syötiin perunaa ja silloin parin päivän jälkeen vauva ymmärsi homman idean, perunan kanssa päryyttely jäi ja rupesi reippaasti nielemään.

Tällä viikolla aloitimme porkkanan (perunan seassa) ja se maistuu tosi hyvin. Vauva oikein aukoo suutaan jo valmiiksi että eikö se lusikka tule nopeammin suuhun. Ollaan niin ylpeitä, että tämä lähti sujumaan niin hienosti.

Meillä syödään kasvissosetta jo kaksi kertaa päivässä (0,5-0,75dl/kerta) ja maitoa päälle mikäli maistuu. Joskus pitää hetki odotella ennenkuin alkaa juomaan... Onkohan tämä meidän tahti liian kova, mutta kun tuntuu maistuvan niin hyvin?

Manna ja vauva pian 6kk

Vierailija
13/19 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aloitettu varovasti toi kiinteittein syöminen. Neuvolassa suositeltiin aloittamaan perunalla, koska tyttö on saanut pelkästään rintamaitoa. Eivät suositelleet aloittamaan velleillä tai puuroilla, lieneekö johtua niiden sisältämästä " maidon korvikkeesta" ?

Joka kerta on naama mennyt kurtulle, kun suuhun tulee ihmeellisen tuntuista sosetta. Perunan olen muussannut hyvin hienoksi ja sekoittanut joukkoon rintamaitoa niin, että sose on aika vetistä. Sitä olen antanut pari lusikan kärjellistä, niin että tyttö tottuu ensin makuun. Ensimmäisenä päivänä oli vähän vatsan väänteitä, mutta heti seuraavalla päivällä ei ollut mitään oireita. Annan perunan siinä 11 paikkeilla, vähän ennen päikkäreitä. Perunan päälle annan sitten rintamaitoa ja siihen rinnalle hän sitten jo nukantaakin. Ei tarvitse, kun nostaa ulos nukkumaan. Nyt hän nukkuu päikkäreitä pari kolme tuntia, kun ennen kiinteitä hän nukkui vain vajaan tunnin. Katsotaan, jos lisäisi ensi viikolla vähän vaikka porkkanaa perunan joukkoon. Uusia makuja pitäisi kokeilla varovasti n. viikon verran kerrallaan aina yhtä. Siten on helppo huomata, jos joku tietty ruoka-aine ei käy. Jos kokeilee useampaa uutta ruokalajia kerralla, voi vatsa mennä sekaisin, ja mahdollisten ruoka-allergioiden huomaaminen on hankalampaa. Näin olen itse ainakin kuullut. En tiedä sitten pitääkö se paikkaansa, mutta itse ainakin ajattelin edetä hitaasti. Maltti on valttia!

Vierailija
14/19 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viime viikolla sitä tässäkin pinossa mietin. Sunnuntaista lähtien on maisteltu porkkanaa, noin teelusikallinen päivässä. En ole määrää vielä lisännyt - kun joidenkin ohjeiden mukaanhan, ja niin tehtiin esikoisen kanssa, lisätään teelusikallinen päivässä, eli ekana päivä 1tl, tokana 2tl jne. Mutta meillä nyt neljäs päivä ja vieläkin oli 1tl. Haluan nyt mennä tosi varovaisesti. En tiedä johtuko porkkanasta vai sattumaa, mutta meillä tuli vasta eilen illalla kiukun säestämänä eka kakka kiinteiden alottamisen jälkeen. Eli siis kolme päivää oli kakkaamatta. Se, ja tuo " kakkakiukku" on toki tuttua koko tän pojan lyhyen elämän ajalta, mutta juuri kun alkoi vähetä se kiukku, ja kakka tulla joka päivä. Täytyy nyt vähän seurailla. Eilisilta oli tosiaan vähän hankala, mies oli vielä pois, vauva kiukkus, puklas, ei suostunu oleen kun sylissä ja esikoinen raukka joutu illan keksiin ite tekemistä...Sitä siis meillä tosiaan ollut aiemminkin, että on nyt tosi vaikea tietää, johtuuko se soseesta vai ei!

Että näin täällä. Ensi viikolla aattelin sitä perunaa kokeilla joukkoon, ja josko pikkuhiljaa sitten määrääkin uskaltais kasvattaa...

Vierailija
15/19 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on useimmilla kova vauhti päällä:)!

Me aloitettiin myös MAISTELU perunalla viikko sitten kun tuli 4kk täyteen. Voi taivas miten voi pikkuisella olla monta inhon ja hämmästyksen ilmettä. Aivan kuin itse olisi saanut sitruunaa suuhun. Siihen päälle tuli sitten vielä puistatukset.

Kokeilin itse keitettyä perunasosetta muutaman päivän ja kun ei maistunut niin ostin kaupan peruna-maissisosetta ja se alkoi maistumaan pikkuhiljaa. Määrät joita meillä ohjeistettiin on 0.5 tl alkuun ja määrää nostetaan niin että 2 viikon päästä on 2 ruokalusikallista täynnä. Eli pikkuhiljaa että ehtii elimistö mukaan...

Vierailija
16/19 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vähitellen rupeaa menemään vähän isompiakin määriä kerralla. No, mulla onkin sitten vähän omaperäiset eväät... Eli en ole antanut perunaa, kun meillä vauvan koliikkia hoitanut vyöhyketerapeutti sanoi sen rasittavan valtavasti haimaa (tärkkelyspitoisuutensa vuoksi). Että jotkut lääkärit kuulemma suosittelee perunan aloittamista vasta 1v. ja siitä eteenpäin. Ajattelin että pidätte mua varmaan hulluna jos sanon tän, mutta sitten masu78 oli kirjoittanut ettei ulkomaillakaan suositella, niin uskalsin mainita. Muutenkin masu78:n linjoilla olen siinä mielessä, että mä olen antanut nyt riisivelliä/löysää puuroa. Eli kiehautan riisijauhoa pienessä määrässä vettä, ja sit sekoitan sitä äidinmaitoon. Ihan juuri siksi, että maha tottuisi kiinteämpään ravintoon.

Kokeilin viime viikolla aluksi myös mustikkaa, mutta pojan vatsa veti ihan kovalle, eikä kakkaa näkynyt pariin päivään, vaikka ennen tuli pari kertaa päivässä. Nyt annan sitten riisivellipuuron lisäksi yhden annoksen luumua päivässä. Tulee kakkakin mukavasti. Ensi viikolla ajattelin aloittaa bataatin kokeilun.

Niin, poika on vasta 4,5kk, mutta söi rintaa 1,5 tunnin välein, ja on aikasta pieni (4kk 6110g ja 63cm). Lääkäri sanoi, että kannattaisi aloittaa kiinteät. Ja mieluummin aloitankin kiinteillä kuin annan korviketta, kun omaa maitoa kuitenkin riittää suht hyvin.

Jeps, että tällain meillä toistaiseksi.

Vierailija
17/19 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika 3.5kk aloitti soseet tuossa viikko sitten. Hienosti meni heti alas. Ensin maisteltiin 5-10 lusikallista kerralaan, mutta jo parin päivän jälkeen poika huitas kokonaisen pilttipurkin kerallaan ja päälle vielä vähän maitoa.

Mä olen ajatellut anta sekä itse tehtyjä soseita että valmis pilttejä, jotta molemmat sitten myöhemmin myös kelpaisivat. Soseen kanssa olen tarjonnut juotavaksi vettä. Se on ollut hyvä ratkaisu, sillä maha toimii pojalla edelleen tosi hyvin soseen aloittamisesta huolimatta. Muuten pojan ruokavalioon kuuluu äidinmaidonkorvike ja vellit. Nukuu vellin voimalla 11h yöunia. Herää 1-2 kertaa siinä välissä maidolle ja nukahtaa heti uudestaan.

Vierailija
18/19 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,mulla on nyt 10kk nuorin ja olen perunasta aloittanut aina ja lapsia mulla jo 6 yht,7 masus..Teen niin et keitä tavallisen kuorineen olevan potun,kun kypsä niin kuorin ja muusaan haarukalla niinkö muusi on ja laitan korviketta joukkoon et tulee niinkö oikeata perunamuusia tai tissistä puristan..Teen löysän ensin vähän lusikan kärjellä,vain et ylähuuli just koskee perunaan,ja sen olen huomannut et ruuan pitää olla kädenlämpöistä niin syö parhaiten...Eli lämmitän välil mikrossa.Koska tahtoo jäähtyä äkkiä..ekana pvänä just näin et vähän vain tosiaan maistaa ,toisena pvänä jo 1 t-lusikallinen...ja minä kun aloitan kiinteän ruuan antamisen niin annan AINA AAMUSTA ,eli idea se et jos mahaväänteitä tulee niin itkee ne pvällä eikä yöllä...Ja tahti pitää olla hidas alkuun parin vkon sisällä totutellaan rauhassa...ja aluksi niin pieniä määriä vielä ettei vaikuta maidon antamiseen mitenkään vaikka monesti luullaan niin et nyt voidaan vähentäää maidon antoa,ja toinen mikä mua huvittaa niin luullaan et mä en nyt voi viel aloittaa kiinteitä antamaan kun se vaikuttaa maidon tuloon ku lapsi syö kiinteitä ja SE EI PIDÄ PAIKKAANSA..EI TOSIAANKAAN VAIKUTA VAAN SIIHEN VAIKUTTAA IHAN ERI JUTUT...

Vierailija
19/19 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jäi laittamatta et meidän vauvat ollut aian 2-3kk kun olen aloittanut perunan ku isoja jo syntyessään 4-5kg ni erilainen tarve,ja useati söivät iso kun perhe niin pitää muutakin pystyä tekemään kuin tissi suussa kulkemaan..