Isä Sisäkkönä
Kommentit (12)
Ihana mies sulla :) Olen ymmärtänyt, että miehesi joutu työssään reissaamaan paljon. Se onkin varmasti tosi kivaa saada jäädä kotiin lasten kanssa ja nähdä kehitys. Ihan pikkuset kun kehittyy tosi paljon jo viikon aikana.
Meillä oli tarkoitus, että mies ois jäänyt isäkuuakuden jälkeen hetkeksi hoitovapaalle ja minä mennyt töihin, mutta työpaikkani tämän hetkisen tilanteen takia mä oon ennemmin kuin kotona kuin menen töihin kärvisteleen. Ehkä sitten toisen lapsen kanssa mies jää kotiin :)
Mahtava asia! Suosittelen kaikille isille, meillä myös kotona aidosti osallistuneena isä suosittelee=D ja onhan se kiva äidinkin välillä saada "aikuista työelämää" (ei omassa työpaikassani aina siltä vaikuta) tosin mulla sekin vaati (ja vaatii edelleen..) HIUKAN totuttelua=D
Meillä oli myös isä kotona puoli vuotta. ja olihan mies mielissään! töissäkin on hehkuttanut työkavereilleen sen verran että siellä on alkanut pieni buumi isillä pitää vähintään isäkuukausi ja osa vähän enemmänki. =)
meillä lapsi oli n.5kk kun lähdin töihin ja isä piti loput vanhempainvapaasta ja sai siihen isäkuukauden päälle + vielä lomat joten "hoitovapaata" tuli vähän reilut puoli vuotta.
Myös minun mies oli kotona muutaman kuukauden kun minä sainkin yllättäen töitä. Miehellä kun ei oma työpaikka napannu niin heitti sen pois ja jäi mielellään kotiin. Ja olen kyllä itsekin tyytyväinen, että miehelläkin on hajua lapsenhoitohommasta, ettei se sitä lomaa ole.. Suosittelen kaikille isille!
Mulle tuli mahdollisuus tehä yks äitiyslomituspätkä esikoisen ollessa noin vuoden. Mies jäi mielellään kotiin kun siinä vaiheessa ei äiskän maitohana ollu se maailman tärkein asia enää eikä oma duunikaan varsinaisesti mikään unelmaduuni tai kutsumusammatti. Ja hyvinhän äijät pärjäs :) Tosin nyt taas vaihteeks kun jäin uudesta tulokkaasta mammalomalle nin isäntä palaili kyllä vaihteeksi ihan mielelläänkin vanhaan duuniinsa, vaikka koti-isyyskin maistui.
Olet ihan oikeassa, Isäntä reissaa karkealla matikalla työnsä takia noin puolet vuodesta. Joten lasten puolesta tosi hyvä ja ihan tervetullutta minullekin että ukkeli on oikeasti kotona vastassa vuoden päivät ;)
Ihan totta! Ja vaikka töissä oliskin väliilä "aikuisia lapsia" niin se oma asenne työhön on naperoiden saamisen jälkeen huomattavasti rennompi kuin ennen. Ainakin mulla :)
Tosi mahtavaa että se koti-isyys vähän tarttui muihinkin! :D Onhan se oikeasti sellainen mahdollisuus miehillekin että kannattaa käyttää jos vaan jotenkin pystyy työnsä puolesta sen tekemään.
Totta! Huomasin viimeksi jo että siihen lasten- ja kodinhoitoon tulee miehellä ihan erilainen ote kun on kaiket päivät kotona niiden kanssa. Osaahan se toki omia lapsiaan hoitaa muutenkin, mutta jotenkin siihen hommaan tuli silti sellainen varma, rutinoitunut, hiukan erilainen ote.
Kun taas vastaavasti olin itse hiukan enemmän pihalla ruokinta-ajoista viikonloppuisin, kun en kerran arkena esimerkiksi vauvan lounasaikaan ollut kotona niin en tiennyt koska se oli! :D
Vaihtelu virkistää ;) Ja onhan se sitten kyllä omalla tavallaan ihana päästä takaisin siihen päivätyöhönsäkin. Kotihommat ovat eri tavalla ihania, vaikka moninkertaisesti raskaampia.
Ai meiän ukkeli ei olekkaan ainoa :) vaikka se imuroinnista yrittääkin lusmuta, niin lasten hoito ei taatusti koskaan jää kokonaan minun kontolleni. Yrittihän tuo ehdottaa, että on mielellään lapsen kanssa kotona, jos vaikka minua ei sattuisi huvittamaan niin koko hoitovapaa menisi kuulemman helposti. Jouduin hieman ääntä korottamaan, että ukkeli tajusi että niin kauan kun muksu syö mun rinnuksesta niin vähintään niin kauan minä olen myös kotona. Kuului vain lannistunut huokaus ja vaisu ehdotus että onhan niitä rintapumppuja.. :D miehet <3