Tällaista se mun loppuelämä varmaan on
Koskaan ei pääse vieraalle töihin, ei saa kunnon palkkaa, ei saa ammattia. Miten ihmeessä tätä jaksaa?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Voitko kouluttautua?
En enää. Olen niin montaa koulua yrittänyt käydä enkä ole oppimisvaikeuksien takia saanut niitä loppuun. Enää mua ei hyväksytä opiskelemaan ja ymmärrän sen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kouluttautua?
En enää. Olen niin montaa koulua yrittänyt käydä enkä ole oppimisvaikeuksien takia saanut niitä loppuun. Enää mua ei hyväksytä opiskelemaan ja ymmärrän sen kyllä.
Opiskele avoimen kautta? Ei kannata luovuttaa vaikka on oppimisvaikeuksia. Mitä oppimisvaikeuksia tarkalleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kouluttautua?
Opiskele avoimen kautta? Ei kannata luovuttaa vaikka on oppimisvaikeuksia. Mitä oppimisvaikeuksia tarkalleen?
Vaikka mitä. En esim saanut iltalukiota käytyä, jäi kiinni lyhyestä matikasta. Eläkeikäänkään ei enää kovin pitkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kouluttautua?
"Ymmmärrän sen kyllä" kertoo siiitä ettttä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kouluttautua?
"Ymmmärrän sen kyllä" kertoo siiitä ettttä...
Kertoo siitä että tietysti ottavat mielellään nuoremman ja sellaisen joka pystyy valmistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kouluttautua?
No luettelepa ne kaikki monet koulut, Ammattivalittaja. :)
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei pääse vieraalle töihin, ei saa kunnon palkkaa, ei saa ammattia. Miten ihmeessä tätä jaksaa?
Miksi haikailet "vieraalle töihin"? Juurihan kehuit olevasi itsenäinen yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kouluttautua?
On niitä. Iltalukio, pari päivä lukiota, erityisammattikoulu, pari tavallista ammattikoulua. Monenlaista on tullut kokeiltua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kouluttautua?
Älä alapeukuta vaan luettele. Olisi todella kiinnostava tietää. Kun aiemmin olet kertonut, että niitä "kouluja" oli tasan yksi, ja siinä koulussa yritit kaksi kertaa suorittaa merkantin tutkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haikailet "vieraalle töihin"? Juurihan kehuit olevasi itsenäinen yrittäjä.
Siksi kun mies määrää kaikesta ja palkka mitätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kouluttautua?
Vaikka mitä. En esim saanut iltalukiota käytyä, jäi kiinni lyhyestä matikasta. Eläkeikäänkään ei enää kovin pitkään ole.
Ihmisten pitää nyt lopettaa tuo luovuttaminen yrittämättä. Sinä et tee päätöksiä koulujen puolesta vaan koulut tekevät ne itse. Jos haluat valkolakin niin voit hommata sen vaikka eläkkeellä omaksi iloksesi. Avoimessa yliopistossa saa opiskella kuka tahansa. Ilmoittaudu yhdelle kurssille ja kokeile. On myös paljon muita väyliä kuten aikuisopistot ja aikuisille suunnatut kurssit. Jos et ole ronkeli niin hae vaikka siivojien aikuiskoulutukseen. Palkkaa se on sekin ja pääset töihin suoraan koulun penkiltä. Ehdit nauttia palkastasi muutaman vuoden ja eläkkeelle saa jäädä myös myöhemmin.
Kuinka monta kertaa olet vaihtanut paikkakuntaa? Vai missä pikkukylässä (niissähän kerrot asuneesi) on pari tavallista ammattikoulua ja lisäksi erityisammattikoulu?
Ja mitä kaikkia tutkintoja siis olet opiskellut? Olet puhunut ainoastaan ja vain merkonomiopinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kouluttautua?
Mihin eläkeikään? Olet 44-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
No samalla tavalla kuin viimeiset kymmenen vuotta, jotka olet täällä valittanut samasta asiasta. Mihin se jaksaminen nyt yhtäkkiä katoaisi?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa olet vaihtanut paikkakuntaa? Vai missä pikkukylässä (niissähän kerrot asuneesi) on pari tavallista ammattikoulua ja lisäksi erityisammattikoulu?
Ja mitä kaikkia tutkintoja siis olet opiskellut? Olet puhunut ainoastaan ja vain merkonomiopinnoista.
Olen mä aika paljon vaihtanut paikkakuntia. Erityisammattikoulua kiipulassakin yrittänyt käydä 2 kertaa, sitten tavallisessa ammattikoulussa. Lukioissa tietysti yrittänyt ylioppilaaksi. Yrittänyt päästä lähihoitajakouluun. Ja perhepäivähoitajaksi yrittänyt päästä opiskelemaan. Onhan noita kaikenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No samalla tavalla kuin viimeiset kymmenen vuotta, jotka olet täällä valittanut samasta asiasta. Mihin se jaksaminen nyt yhtäkkiä katoaisi?
En jaksa enää miestäni.
Et läpäissyt lähihoitajakoulun pääsykoetta? Onko niihin edes pääsykoetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa enää miestäni.
Et ole jaksanutkaan 10 vuoteen. Eli mikään ei ole muuttunut. Eikä muutu.
Vierailija kirjoitti:
Et läpäissyt lähihoitajakoulun pääsykoetta? Onko niihin edes pääsykoetta?
En läpäissyt. Oli pääsykoe.
Voitko kouluttautua?