Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ms Romantic sarja yle areenasta, suosittelen

Vierailija
25.02.2019 |

Jäin heti koukkuun, oli hauska ja jännittäväkin. Harmi että vain neljä osaa.

Kommentit (1288)

Vierailija
1161/1288 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan ei pahastu, mutta viestien perusteella täällä kirjoittavat vain aidot Matiakset ja Teijat. Olisi mukava kuulla myös Eevojen mielipiteitä.

Vierailija
1162/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kukaan ei pahastu, mutta viestien perusteella täällä kirjoittavat vain aidot Matiakset ja Teijat. Olisi mukava kuulla myös Eevojen mielipiteitä.

Minä vastasin Eevan näkökulmasta omista kokemuksistani ja sitä ei sitten oikein hyväksytty. Että juu. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vastasin Eevan näkökulmasta omista kokemuksistani ja sitä ei sitten oikein hyväksytty. Että juu. :D

Keskustelun aiheena oli sarja, eivät kokemuksesi, olisiko siinä syy?

Vierailija
1164/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen hieman luetun ymmärtämisen petraamista sinulle, ei voisi juuri enempää mennä ohi. :)

Vierailija
1165/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen hieman luetun ymmärtämisen petraamista sinulle, ei voisi juuri enempää mennä ohi. :)

Edelleenkin aiheena on sarja eli miksi Eeva teki, kuten teki, ei miksi sinä teit, kuten teit. Samoin kuin muutkin tosielämän katkerista vanhoistapiioista ja setämiehistä jankkaavat. Kokemuksista voi kirjoittaa toisissa ketjuissa, niitäkin löytyy.😃

Vierailija
1166/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin aiheena on sarja eli miksi Eeva teki, kuten teki, ei miksi sinä teit, kuten teit. Samoin kuin muutkin tosielämän katkerista vanhoistapiioista ja setämiehistä jankkaavat. Kokemuksista voi kirjoittaa toisissa ketjuissa, niitäkin löytyy.😃

Ilmeisesti internet on sinulle vielä aika uusi. :) 

No, opit kyllä, että offtopicit ovat keskustelujen ydintä. Lisäksi kokemuksistani Eevana haluttiin kuulla lisää, eli näkemyksiä riittää. 

Mutta joo, voithan olla väsynyt trollikin. Oli miten oli, nyt ei oikein lähde tämä sun juttu. :D

Vierailija
1167/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn tästä sarjan hypoteettisesta Matias-keissistä, että onko valtaosan mielestä vain pikkuinen ylilyönti ja lievää sosiaalista taitamattomuutta se, että lyöttäytyy väkipakolla minuutin tuntemisen jälkeen tuntemattoman seuraan seuraten tätä ihmistä pitkin laivaa, kuuluttaen useita kertoja tätä puoli tuntematonta yleisessä kuulutuksessa, seuraten perässä useisiin baareihin jääden roikkumaan tiskille ties miten pitkäksi aikaa yksin vaatien naarimikkoa vastaamaan minne nämä naiset meni, kun tyyppi oli vessassa? Seuraten kannelle ja pois kannelta, vaatien viettämään aikaa sen yhden minuutin deitin takia koko loppuillan tämän miehen aikana yrittäen tunkeutua jopa hyttiin mukaan?

Tai siis hämmästelen sitä, että jos moni on tosiaan sitä mieltä, että tuollainen on sellaista lievää sosiaalista kömpelyyttä ja jopa vähän hellyyttävää, koska minä pidän tuollaista käytöstä ja noin pahoja puutteita sosiaalisissa taidoissa merkittävinä puutteina, jotka kielivät jostain isommasta ongelmasta kuin pelkästään ujoudesta ja peräkammaripoikuudesta.

Matiashan koki tuntevansa Eevan. Ei ollut siis kyse tuntemattomasta.

Mutta Eeva ei Matiasta. Eevalle Matias oli yhtä kuin lähes tuntematon.

Ei Matiaksen mielestä.

Niin, no tämä juuri kertoo tuon ihmistyypin vaarallisuudesta. Matiaksen mielestä heillä on yhteys ja ovat ihan tuttujakin jopa, joten Eevan mielipiteellä ei ole mitään merkitystä ja sen yli kävellään. Matiakselle ei tule mieleenkään pohtia tilannetta Eevan näkökulmasta. Jos tulisi, hän ei olisi jäänyt ahdistelemaan Eevaa vaan olisi käyttänyt loppuillan jutellen laivassa olevien muiden naisten kanssa. Sieltä olisi voinut löytyä joku, joka olisi itsekin kokenut että hänellä ja Matiaksella on jotain yhteistä.

Matiaksen käytös on siis naista esineellistävää. Naisella ei ajatella olevan omia ajatuksia ja tunteita (tai jos onkin, niitä ei tarvitse mitenkään huomioida), vaan hän on vain eräänlainen miehen käyttöesine. On ihan oikein, että tällaiset miehet jäävät ilman naista. Tällä palstalla he kuitenkin syyttelevät naissukupuolen pahuutta omasta naisettomuudestaan. Minua aidosti säälittää nämä tapaukset ja olen paljon yrittänyt miettiä, miten heidät voisi saada ymmärtämään oman osuutensa omassa onnettomuudessaan. En ole vielä keksinyt ratkaisua. Mutta tämä Matiaksen hahmo tässä sarjassa on kyllä niin osuvasti kirjoitettu ja näytelty, että ehkä sen avulla edes joku vastaavaan harhaisuuteen sortunut poikamies tajuaa, ja onnistuu muuttamaan asennettaan. Ehkä?

Esineellistäjä taisi olla tässä sarjassa Kaide, jos joku.

Gusu. Hän olisi saanut extrakicksit siitä, että pääsee painamaan naista nimenomaan morsiuspuvussa.

Ei extrakicksejä vaan kaikki kicksit. Gusuhan oli selvästi morsiuspukufetisisti, jolle kerrankin avautui kunnon tilaisuus. Silloin on ihan sanantekevää, kuka siinä morsiuspuvussa on.

Vierailija
1168/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähän muutama sivu sitten kyseltiin, että keneen hahmoon samastut näistä. Ja sitten kerrottiin kokemuksia, jotta miksi näin on.

Tästäkin sarjasta löytyis paljon järkevämpää analysoitavaa kuin joku matias/eeva.

Vierailija
1169/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähän muutama sivu sitten kyseltiin, että keneen hahmoon samastut näistä. Ja sitten kerrottiin kokemuksia, jotta miksi näin on.

Tästäkin sarjasta löytyis paljon järkevämpää analysoitavaa kuin joku matias/eeva.

Keskustelu on mennyt sivuraiteille, mutta sehän vain osoittaa, että kyseessä on merkittävä sarja.

Vierailija
1170/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se pikkupoika ollu vanhemmissa sykkeen jaksoissa?

Vierailija
1171/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans vähän niin kuin Eeva, paitsi että en osallistuisi pikadeittiin, sillä en halua tavata ketään miestä enkä löytää parisuhdetta. Mun kohdalla tämä lisää vielä kynnystä torjua innokas tutustuja, sillä miehet eivät joko usko että jollakulla ei ole haku päällä, haukkuvat lesboksi tai muuten alkaavat tenttaamaan aivan liian henkilökohtaisia syitä. Ylipäätään elämässä välttelen kaikkia konflikteja viimeiseen asti, joten yritän vain viestiä että sori en halua jutella. 

Vierailija
1172/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeva ei päässyt tutustumaan Matiakseen, kun ekaksi pikadeitissä piti vaihtaa paikkaa ja kaikissa seuraavissa tilanteissa Teija häiriköi.

Vierailija
1173/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan paska! Tuli ikävä oikeaa hjuumoria eli Turhapuroa.

Noniii, sieltähän se selvisi millaista huumoria ne tätä sarjaa haukkuvat ja ymmärtämättömät tajuavat :D

Vierailija
1174/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45? Toi matias oli lähempänä kuuttakymppiä. Tosin hyvin säilynyt ja pirun komea äijä.

No ei varmasti ole lähempänä kuuttakymppiä. Mutta ei Eevakaan ole kaksvitonen, on jo yli kolmekymppinen. Noh, tää on vaan miten minä asian näin.

Vierailija
1175/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla havaittu uusi hullu: Teija-hullu.

En tiedä, kumpi on huolestuttavampaa: se, että joku oikeasti voisi uskoa, että ilman Teijaa Eevalle ja Matiakselle olisi tullut sutinaa, vai se, että joku katsoo tarpeelliseksi trollata viesti viestin perään Teijan pahuutta.

Kaikenlaista.

Vierailija
1176/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

45? Toi matias oli lähempänä kuuttakymppiä. Tosin hyvin säilynyt ja pirun komea äijä.

No ei varmasti ole lähempänä kuuttakymppiä. Mutta ei Eevakaan ole kaksvitonen, on jo yli kolmekymppinen. Noh, tää on vaan miten minä asian näin.

Näyttelijä on 56-vuotias ja itse arvioisin, että Matiaksen hahmo on 59-vuotias.

Vierailija
1177/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän Teija iski jarrua juuri niissä kohdissa, joissa Eeva oli lähtemässä Matiaksen mukaan.

Vierailija
1178/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttelijä on 56-vuotias ja itse arvioisin, että Matiaksen hahmo on 59-vuotias.

Ahaa, Pennilän ikää en tiennyt, mutta jostain syystä ajattelin hänen olevan roolissaan joku 45-50. Leeven iän tiesin (36), niin häntä en tosiaan kaksvitosena osannut roolissaan pitää.

Vierailija
1179/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tää Petteri Pennilän haastattelu linkattu jo tänne?

https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/julkkikset/petteri-pennila-nousi-suo…

Vierailija
1180/1288 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet pienempi ikäero kuin presidenttiparilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan