Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärit sanovat nykyään usein kirjoittaessaan sairauslomaa, että "Tämä on vain suositus, voit mennä töihin

Vierailija
25.02.2019 |

aiemmin, jos siltä tuntuu".

Menetkö töihin ennen sairausloman päättymistä, jos tunnet tervehtyneesi?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työt kasaantuu heti jos on pois, deadlinet kaatuu entistä pahemmin niskaan. En koe olevani työn sankari kun tuun heti töihin kun kunto yhtään antaa periks, muuten vaan hajois nuppi. Ja kestämätön tilanne on, tiedän, muutoksia oon tekemässä.

No anna kasaantua ja anna deadlinen paukkua, sairausloma ja sairaus on siihen ihan pätevä syy. Se on työnantajan ongelma sitten jos työt eivät suju tai etene ja työnantajan asia on etsiä sinulle sijainen tai jonkinlainen sijaistus. Mitä jos saat vaikka haimatulehduksen (voi tulla sappikiviin liittyen tai myös juomalla alkoholia "normaalistikin") ja joudut vaikka kolmeksi viikoksi sairaalaan? Entä kesälomat? Odottaako sinua kolmen tai viiden viikon työt palatessasi töihin ja "pakko" tehdä ne sitten saman tien pois viikossa? Hautausmaat ovat täynnä korvaamattomia ihmisiä. Teet töitä sen mitä työajassa ehdit kohtuudella ja riittävän hyvin eli riittävässä määrin. Eri asia toki jos työaikaa ei ole, mutta se pitäisi huomioida palkassa ja yleensä työaikaa ei ole ollenkaan vasta tuotantopäällikkö / toimitusjohtajatasolla. Silloin toisaalta saa pitää vapaata milloin haluaa ja mennä töihin milloin haluaa kunhan työt tulevat tehdyiksi.

Vierailija
42/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aiemmin, jos siltä tuntuu".

Menetkö töihin ennen sairausloman päättymistä, jos tunnet tervehtyneesi?

Tottakai menen! Ei kukaan muu minun töitäni tee, siellä ne odottavat, jos joudun saikuttamaan. Tavallisessa flunssassa teen etänä kotoa käsin sairasloman aikana sen verran kuin jaksan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan täyttä puppua. Yritysten työntekijöilleen ottamissa vakuutuksissa määritellään, ettei työntekijä saa olla sairaslomalla töissä, tai muuten vakuutus ei päde. Minutkin on määrätty töistä takaisin kotiin, kun tulin töihin sairaslomalla.

Tuo on ihan huuhaata. Ei todellakaan pidä paikkaansa.

Vierailija
44/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työt kasaantuu heti jos on pois, deadlinet kaatuu entistä pahemmin niskaan. En koe olevani työn sankari kun tuun heti töihin kun kunto yhtään antaa periks, muuten vaan hajois nuppi. Ja kestämätön tilanne on, tiedän, muutoksia oon tekemässä.

No anna kasaantua ja anna deadlinen paukkua, sairausloma ja sairaus on siihen ihan pätevä syy. Se on työnantajan ongelma sitten jos työt eivät suju tai etene ja työnantajan asia on etsiä sinulle sijainen tai jonkinlainen sijaistus. Mitä jos saat vaikka haimatulehduksen (voi tulla sappikiviin liittyen tai myös juomalla alkoholia "normaalistikin") ja joudut vaikka kolmeksi viikoksi sairaalaan? Entä kesälomat? Odottaako sinua kolmen tai viiden viikon työt palatessasi töihin ja "pakko" tehdä ne sitten saman tien pois viikossa? Hautausmaat ovat täynnä korvaamattomia ihmisiä. Teet töitä sen mitä työajassa ehdit kohtuudella ja riittävän hyvin eli riittävässä määrin. Eri asia toki jos työaikaa ei ole, mutta se pitäisi huomioida palkassa ja yleensä työaikaa ei ole ollenkaan vasta tuotantopäällikkö / toimitusjohtajatasolla. Silloin toisaalta saa pitää vapaata milloin haluaa ja mennä töihin milloin haluaa kunhan työt tulevat tehdyiksi.

Itse ainakin haluan, että töitä on jatkossakin, ja siitä päättää rahoittaja eikä pomo. Jos deadlinet paukkuvat eikä tulosta tule, niin ei tule seuraavaa projektiakaan. Jokainen projekti pitää voittaa ja se tehdään tuloksilla ja vaikuttavuudella.

eri

Vierailija
45/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä vakuutus-ei-voimassa huuhaa edelleen elää jossain paikoissa??? Mistään työpaikasta ei ilmoiteta mihinkään vakuutusfirmaan sairauspäiviä vaan vakuutukset otetaan vuodeksi/vakuutuskaudeksi ja maksetaan sen mukaan.

Ne vakuutukset on aina voimassa töissäollessa. (mutta jos esim. sairauslomalla putoat kotona jakkaralta ja nilkka murtuu teoreettisena työaikana; työpaikan vakuutus ei korvaa)

46/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt sairaslomalla töihin mutta riippuu tottakai sairaudesta. Yrjötaudissa en tietenkään, enkä flunssassa. Mutta esim. tuki- ja liikuntaelinten sairauksissa saattaa saada monta viikkoa saikkua ja koska teen istumatyötä niin pystyn tulemaan töihin, jos esim. jalan kanssa on ollut ongelmia .

Vierailija
47/52 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/52 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan täyttä puppua. Yritysten työntekijöilleen ottamissa vakuutuksissa määritellään, ettei työntekijä saa olla sairaslomalla töissä, tai muuten vakuutus ei päde. Minutkin on määrätty töistä takaisin kotiin, kun tulin töihin sairaslomalla.

Tuo on ihan huuhaata. Ei todellakaan pidä paikkaansa.

Minä en ottaisi riskiä, varsinkaan kun olen vierestä seurannut taistelua vakuutusyhtiön kanssa. Työtapaturma työpaikalla. Vakuutusyhtiö on vedonnut vaikka mihin syyhyn,ettei tarvitse maksaa. Viimeisin oli että vakuutus ei ollu voimassa,kun teki töitä ruokatunnilla kun tapaturma sattui.

Sen takia minä vietän koko sairasloman pois töistä. En todellakaan usko että jos menisin sairaslomalla töihin, että vakuutusyhtiö maksaisi mitään. Varmasti vetoaisivat siihen että sairasloma voimassa ja itse olet mennyt töihin puolikuntoisena.

Vierailija
49/52 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullekkaan ole noin sanottu. Meillä nyt ei tarvitse lääkärille raahautua muutamien päivien takia, riittää kun töissä jollekkin ilmoittaa olevansa poissa.

Vierailija
50/52 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeen syistä te haette saikkua, jos vastaus on tuo? Itsellä satunnainen kuumeinen flunssa on syynä ja saikkua noin 3 päivää kerrallaan, kunnes kuume on ohi.

No tulee mieleen vaikka käsi-, jalka- tai selkävaivat. Esim. oma mieheni on lopettanut pienen sormioperaation jälkeisen sairausloman kesken, kun leikattu sormi paranikin nopeasti. Kirjoituskäsi kyseessä, eli syystä oli kirjoitettu pidempi sairasloma.

Vierailija
51/52 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että Suomeenkin tulisi sairauspoissaoloihin edes yhden päivän omavastuu. En voi ymmärtää, että ihmiset saavat rahaa työnteosta, jota eivät tee. Mitä sellaisilla työntekijöillä tekee? Yrittäjiä käy sääliksi. Ymmärrän niitä, jotka ovat oikeasti kipeänä, mutta olen nähnyt niitäkin, jotka saikuttavat huvikseen.

Vierailija
52/52 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain paikoissa sairaslomalaisen töitä ei jaeta muille, vaan ne odottavat pöydällä kun palaa töihin. Todennäköisesti on tullut vielä lisää. Niissä tapauksissa on vaan helpompi mennä töihin kun olo sallii.