***TOUKOtoiveiden torstai***
Kommentit (24)
HEI!
Missä kaikki ovat?Yleensä tähän aikaan toukojen pino ollut jo isompi.No ehkä jotkut ovat päässeet vauvanhakuun....
Nyt kaikki peukut pystyyn....olen menossa tänään klo 10 yliaikakontrolliin ja toivon, että käynnistäisivät.Yleensä kai täällä HUSin alueella käynnistetään vasta 42+2, mutta kai riippuu tilanteesta.Yritän siis vedota tämän vauvan kokoon, lapsiveden vähyyteen ja siihen, että jos käynnistetään vasta 42+2 joudun suoraan synnäriltä muuton keskelle eli ei kauhean hyvältä kuulosta.Tietysti pääsen jonkun kaverin nurkkiin, mutta haluaisin edes muutaman päivän tutustua vauvaan rauhassa omassa kodissa. Eli nyt kaikki peukut pystyyn, että saisin tämän vauvelin pian kotiin. Onhan siinä käynnistämisessä aina omat puolensa, mutta jos olen yhtään äitiini tullut, kaikki synnytykset on jouduttu käynnistämään.
Mukavaa torstaita kaikille!Ja jos musta ei vähään aikaan kuulu niin olen vihdoin synnyttämässä.
Ahava ja vauveli 41+3
Mulla menee kohta hermot (yllätys yllätys ei raskaanaoloon vaan...) nukkumiseen. Tai siis just siihen että kukun hereillä kaiket yöt. Uskomatonta että kun sais nukkua niin ei sitten millään. Viime yönä valvoin taas yhdestä puoli kuuteen. Ja taas sitten hereillä!
Mahaan ei kummia. Limatulppa tuli eilen oikeastaan kerralla, muutaman rääppeen bongasin päivän aikaan. Muuten vointi on taas hyvä.
Lähden tänään koko viikonlopuksi koiravahdiksi neljälle koiralle. Meneepähän aika ainakin joutuisasti. Onneksi niistä ei ole vaivaa. Joo illalla on tosiaan monta rautaa tulessa kun katsoo kiekkoa ja lauluja! Toivottavasti kummassakin menee kaikki hyvin. Jännityksellä voisi saada vaikka synnytyksenkin käyntiin...Toivossa on hyvä elää!
Taas lähtee onnitteluja ja jaksamisia kaikille! Ulkona näyttää ainakin olevan nautittava ilma (vaikka yöllä näytti täällä vantaalla olevan nollassa mittari), joten nauttikaamme kaikki!
Dolosa ja sintti 38+6
Tänään nyt sitten virallisesti laskettuaika, mutta täällä sitä ollaan. Saisi jo tulla! Mulla sen verran kova synnytyspelko esikoisesta, että haluisin kaiken vaan olevan pian ohi. Ahdistavaa tämmöinen odottaminen ja jännittäminen. Ei se vauvakaan varmaan halua ulos tulla, kun äidillä hermot koko ajan kireällä... Pitäisi jotenkin osata rentoutua, mutta kun en osaa nykyään ajatellakaan muuta kuin synnytystä.
Ekasta synnytyksestä jäi tosiaan sen verran traumoja, että nyt jo melkein kaduttaa etten pelkopolilla käydessäni sittenkään vaatinut sitä sektiota. Vauva olisi nyt jo maailmassa... Mutta kun kerran olen jo alakautta synnyttyttänyt, niin ajattelin, että jos toisesta selviäisi " helpommin" .
Nyt yritetään keksiä tytön kanssa täksi päiväksi jotain kivaa tekemistä. Jospa sitä saisi ajatuksia vähän muualle!!
emmi-liini rv 40+0
kaikille tuoreille jakaantuneille. Meillä alkaa rivi harventua, minä taidan tosin jäädä tähän junaan kun aikoinaan valitin etten pääse mukaan minkään kuukauden raskausjunaan...
Eilen käytimme miehen kanssa kaksi S-konstia, pitäiskö tänään sitten siivota. Ainakaan mitään vaikutusta noilla eilisillä ei ollut.
Puhuin myös miehelle että olisi ollut parempi jos vauva olisi syntynyt pari viikkoa etuajassa kuin yli aikaisena koska olisi sitten vanhempi joutuessaan hoitoon kun äitiysloma loppuu.
Katsoiko kukaan sitä eilistä 45min speciaalia? Jossa elivät kuukauden minimipalkalla. Pisti kyllä ajattelemaan että meillä asiat on oikeestaan hyvin vaikka raharikkaaksi ei itseään voi kutsua.
Täytynee aloittaa tekemään jotain. Alkaa olla jäljellä enään nuo tylsät hommat joita on vain siirtänyt ja siirtänyt...
t. Nasu ja Touko-masu 39+4 (huih!)
Ja Ahavalle tsempit että käynnistäisivät!!!!!!!!!!!
Ihanaa, pitkästä aikaa herätä kun aurinko paistaa eikä sada räntää, lunta tai vettä =) =) Ehkä se kesä sittenkin tulee...
Oli kuulkaas tosi inhottava yö taasen. Vauvan pää painoi TOSI kipeästi tonne alas, tuntui kuin se olisi koittanu väkisellä porautua ulos sieltä. Sit kun se vielä innostui liikkumaan älyttömästi, niin kipu oli jotain tajutonta. Sellaista kipeää vihlontaa tuolla ihan häpyluunpäällä.
Mut se sitten laantui kun minä ja vauva nukahdettiin. Nyt aamulla siitä on vielä muistona pieni jomotus.
Mutta kun mä haluan niitä supistuksia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Noh, tänään taas jännätään lätkää, ehkä se auttaisi *haaveilee*
Kristiina rv 40+1
moikka,
ahavalle tsemppiä ! toivottavasti käynnistävät !
mä haluaisin vaan valittaa, sori !!! mutta en millään jaksa enää odottaa. kamalinta tässä on vauvan vahtiminen, liikkeitä on niin vähän, että pelkään, että ei se ole hengissäkään. yöllä piti nousta syömään ja kuuntelemaan, että onko siellä masussa elämää. eilen ja tänään ollut siis tosi hiljaista ja tämä viikko oikeastaan ollut sellainen. viime viikolla sain vielä kunnon potkuja. tiedän, että mahassa ei ole enää tilaa, mutta hermoille käy tämä vahtiminen.
tämäkin aamu alkoi lenkillä ja nyt pesen pyykkiä. tänään on esikon kevätjuhlat. ihan kiva, kun on jotain actionia. huomenna olisi taas neuvola ja se on sitten vika. sitten saan kuulemma soittaa maanantaiksi ajan yliaikaiskontrolliin. masentavaa :( yritän tänään saada aikaa yhdeltä vyöhyketerapeutilta, joka on myös kätilö.
ei auta muu kuin yrittää rentoutua. kyllä tämä kohta loppuu. tsemppiä muillekin !!!
t.aamos 40+6 (ihan liikaa !!!)
Täälläkin on heikosti nukuttu yö takana. Näin kauheeta painajaista, jossa mun kaveri kuoli ja orvoksi jäi sellanen 1-vuotias:( Loppuyön sitten pyörinkin hereillä, kun en saanut enää unta.
Aika jännä, mut mä en kyllä enää oikeestaan osaa odottaakaan synnytyksen alkamista. Totta kai edelleen toivon, että alkaisi pian ja ilman käynnistystä, mut kuumeisin odottaminen alkaa olla ohi! Oon vissiin vihdoinkin tajunnut, että käynnistykseen tääkin 99% varmasti menee ja yritän vaan nauttia esikoisen kanssa rauhallisesta yhdessäolosta:)
Jaa, pitäisköhän sitä taas kauppaan lähteä, kun maito on vähissä...
pricilla 37+2
Niinkuin siellä muuallakin...täälläkin odotetaan isolla OOLLA! Välillä mielessä ei tosiaan ole mitään muuta kuin synnytys ja se -tulis jo- lause! Olo on kylläkin ihan hyvä, selkään sattuu, mutta siinäpä se melkein. Että kaiketi tässä pitää valmistautua juhannusvauvaan!8)
Meillä kun ei ole MITÄÄN tekemistä, niin tällaisen gallupin voisin heittää...itse en tiedä kumpi on tulossa ja veikkauksia on tullut puolesta ja vastaan...8) Jos tiedät sukupuolen niin eipä se haittaa vastaamista! 8) Uskomuksia kun näyttää riittävän eli
KUMPAA ODOTAT päätellen...
1. vatsan muodosta
2. sykkeistä
3. kummalla puolella masua vauva pääasiassa asuu
4. pahoinvoinnista
5. ihon kunnosta
6. omasta fiiliksestä
Ja tässä vastauksia omasta puolesta...
1. poikaa
2. välimuotoa 8)
3. tyttöä
4. tyttöä
5. poikaa
6. vaihtelee päivien mittaan 8)
Jaksamista odotukseen ja paljon onnea tuoreille äideille!
Mariisa sekä 38 ja risat
HEI!
Eli kuten näkyy, kotona ollaan.Ei käynnistetty, vaikka kovasti yritin.Lääkäri vain totesi, että hekin muuttivat kun vauva oli 1pv eikä ollut ongelmia.Teki mieli huutaa, että tämä on kuitenkin mun vauva ja meidän tilanne enkä haluaisi muuttoa ja synnytystä samaan aikaan.No ei auttanut, koska äiti ja vauva voivat niin hyvin.Seuraava kontrolli sunnuntaina ja vasta ens vkon ke käynnistetään jos ei sitä ennen ala syntyä luonnollisesti.Plaah!Olen niin pettynyt palaamaan kotiin ilman vauvaa.Pääasia oli kuitenkin se, että vauvalla kaikki hyvin ja kokoarvion mukaan ei ole tulossa yli 4kg vauvaa, kuten terveyskeskuslääkäri arveli.Huh!Ultran mukaan vauva olisi 3,2kg,lääkärin käsitunnustelun mukaan 3,6kg.
Että sellaista tänne kuuluu!Nyt hain taas lisää muuttolaatikoita ja aion tämän vkon aikana pakata kaikki valmiiksi.
Ahava ja vauveli 41+3
Mä sain myös todella huonosti unta viime yönä. Olin ihan varma, että lapsivedet menee ihan just ja tuli oikein kunnon lamaannuttava supistus. Siinä sitten toivoin ettei vielä syntyis, kun maanantaina on se sektio, joten tulis vasta sitten. Niin ja koko ajan on pelko, että mitä jos se nyt vielä kääntyykin oikein päin ja ne passittaa mut maanantaina kotiin sieltä sairaalasta odottamaan synnytyksen käynnistymistä. Olis aika ilkeetä, kun niin on jo henkisesti valmistautunu leikkaukseen ja jos sitä ei sit tuliskaan.
Tohon galluppiin vastauksia:
1.en osaa sanoa vatsan muodon perusteella mitään:)
2.sykkeet on välillä ollu " pojan" ja välillä " tytön" , joten niistäkään ei voi mitään kantaa antaa:-)
3.oikealla puolella
4.pahoinvointia ei ollut (esikoisestakaan ei ollut ja poika tuli)
5.hmm..en osaa sanoa, ehkä poikaa..
6.poikaolo on muuttunut tässä loppuakohden ehkä enemmän tyttöoloksi, mutta aika sekava olo silti on, ettei mitään selvää oloa ole kumpaankaan suuntaan.
..melkosen huonot vastaukset mulla;-D.
Tsemppiä kaikille vauvan hakuun!
äiskä-04 rv38+4
Heips!
Ahava, yritä jaksaa. On varmaan henkisesti raskainta nyt, mutta toivotaan, että luonto järjestää lähdön sinulle ja vauvalle sopivimmalla hetkellä.
Red_Cat, minun käynnistystäni on nyt lykätty. Lääkäri arvioi vauvan koon ja voinnin sellaiseksi, ettei vielä ole hätäpäivää. Tiistaina käyn uudelleen sairaalassa, jos ei sitä ennen ala tulla tulosta luonnollisesti. Olen itse helpottunut, en olisi käynnistystä halunnut, hyvä, ettei siihen vielä tarvinnut mennä.
Muille äideille tsemppiä ja jaksamista,
Kevis rv 38+3
Neuvola kuulumisia...
Painoa oli tullu 1kg200g/vk.....Tunnustin kyllä että makeaa on menny ihan kiittettävästi mahasta alas...
paineet: 124/71
pissa: puhas
hemppaa ei taaskaan otettu...
sykkeet oli jtn 150, hieman turvotusta käsissä
Sitku oon ihmetelly kun ei supistele edes ennekoivasti yhtään nii selvispähän sekin...Kun neuvolantäti kuunteli sykkeitä nii sit se vaa sano että ootetaan että supistus menee...Mie olin ihan hölmönä, että mikä ihmeen supistus?! Siinä sit kohtu supisteli ihan tiuhaanki mut en minä vaan mitään tuntenu...Kummaa? Sotkenkohan ne supistukset sit jotenkin näihin liikkeisiin? Eikös se tunnu sellaselta puristukselta?? Hyvä oiski ku ei tuntis ollenkaan edes synnytyksessä niitä supistuksia :) no heh heh..vielä sitä itkee niidenki vuoksi!!!
Olo on ollu ihan jees. Suolta on vaan alkanu vauva painamaan kun täytyy käydä 4-5 kertaa/pv tyhjennyksellä....
Kaikille paljon jaksuja ja vknlopun odotusta :)
muzzukka ja masunen rv 38+0
Dolosalle piti vielä kommentoimani, että minun limaklönttini irtosi maanantaina, eikä sen jälkeen ole ollut supistuksia eikä mitään, vaikka niin toiveikkaana olinkin. Onkos sinulla vastaavan episodin jälkeen alkanut tapahtua muutoksia???
Kevis
Ja tsemppiä kaikille meille, jotka täällä odottajien pinossa edelleen kärvistelemme.
Kävin tänään omassa neuvolassa kontroloimassa niitä tiistaisia hurjia verenpaine lukemia, mutta kaikki hyvin!! En ymmärrä, voiko ne noin heitellä, vai mistä on kyse? Ku en mä mielestäni sitä Tays:in keikkaakaan jännittänyt, kun tutut ovat paikat siellä ja kuviot???!! No, mutta hyvä näin. Ei mua se sairaalan peti todellakaan kiinnosta vain levon kannalta=)
Luin siinä sitten odotellessa Odotuslehteä ja siinä oli maininta synnytyksenkäynnistäjänä vyöhyketerapia ja kun viimeviikolla P.J.S vielä toteutti tuon väitteen, niin arvaatte kai mitä minä tein!!!=) Varasin sitten ajan huomiselle ja tuleepi vielä kotiin!! No, tiedä sitten onko siitä hyötyä siihen että vaavi ymmärtäis jotta häätö on aloitettu, sopimus irtisanottu, mutta tekee ainakin hyvää, sen tiedän kokemuksesta ja rentouttaa. Ihan hyvät kokemukset mulla on edellisestä käynnistyksestä, mutta jotenkin sitä vaan toivoisi nyt että lähtis ihan itekseen. Mutta, nyt siis edelleen odotellaan ja katsellaan, tiistaina sitten viimeistään jälleen äippäpolille.
Viikko alkaa hiipuman ja uusi tulee, montakohon meitä täällä vielä ensi viikolla on, sillä rv:t alkaa monella jo paukkumaan yli 40:nen?! Tsemppiä kaikille ja supparisäteitä niitä kaipaaville!
H-R rv 39+3
HEI!
Minkähän hintaista se on jos joku tulee kotiin?Voisiko joku suositella vyöhyketerapistia pääkaupunkiseudulla?Nyt tuntuu, että munkin on pakko kokeilla ihan mitä vaan.
Ahava
Unohtu vastata tohon galluppiin...
1.Vatsan muodon perusteella en osaa oikein mitään sanoa, kaikki tutut kylläkin sanoo että " sulla on poikamaha" ...
2.Sykkeet oli alkuun rauhallisemmat ja nyt ne taas tuntus olevan enemmän " tytön sykkeet" ...Tiedä häntä, tulee varmaan vähä molempia :)
3.Vauva on enemmän oikealla vaikka jalat onkin vasemmalla.Silti liikkeet tuntuu enemmän oikealla ja alhaalla vasemmalla.Vasemman puolen kylki ei ole kärsinyt vielä yhtään.
4.Pahoinvointia ei ole ollut nimeksi asti, yksi viikko joskus ihan alussa oli kuvottava olo mut siihempä se sit jäiki..Kaikin puolin olen ollut " hyvässä" kunnossa koko raskauden ajan, ei ole edes närästänyt :)
5.Kumpikin on yhtä rakkaita, tulipa kumpi tahansa...vähän poikaa toivon kun meidän suvussa on kaikki viimeksi syntyneet tyttöjä(4kpl)..Enemmän on " poikaolokin" , mut toisinaan taas tulee ihan vaaleanpunaiset ajatukset :)
Jatkampa hieman galluppia eli;
6. Mikä on ollut odotusajassasi parasta?
7. Mikäs sitten huonointa?
8. Pelottaako synnytys ja jos pelottaa niin mikä siinä?
Omat vastaukseni:
6. Parasta on ehkä ollut unelman toteenkäyminen.Vauvakuume oli jo yli kaksi vuotta...Ja tietysti mahan kasvaminen vaikka nyt siitä toivoisi jo pääsevän...Ja olen ollut onnekas kun ei ole ollut niitä vaivoja!
7. Huonointa....ööö...ei ole päässyt " viihteelle" :) En nyt siis tarkoita baarissa rypemistä vaan rauhallista tissuttelua kotosalla. Takas töihin/opiskelemaan olis kans hinku :)
8. Ei oikeastaan pelota mikään muu kuin jos leikataan väliliha niin sen ompelu ja sit jos toisaalta taas repeää pahasti niin ne jälkivaivat...Ennakkoluulottomasti vaan eteenpäin :o)
1. Kaikki sanovat vatsan muodosta, että selvä poikamasu. On ihan edessä pallona eikä takaa katsottuna vatsaa edes huomaa. Niin kyllä sanottiin esikoisestakin, mutta tyttö tuli.
2. Sykkeet olleet 140-150 eli vähän enemmän tyttöön viittaavat
3. Vauvan selkä on vasemmalla ja peppu oikealla. Potkii aina oikealle kylkeen.
4. Ympärivuorokautinen pahoinvointi ja kuvotus kesti jotain viikolle 16 asti. Esikoisesta oli samanlaista.
5. Iho ehkä paremmassa kunnossa kuin tavallisesti.
6. Rakenneultrassa kätilö vähän veikkaili tyttöä ja itselläkin sellainen olo useimmiten, kun tämä raskaus niin samanlainen kuin ensimmäinen.
emmi-liini rv 40+0 (eikä merkkiäkään synnytyksen käynnyistymisestä)
Tulikohan se nimim. oikein? Toi on kyllä inhaa, et pitää käydä sairaalassa vaan kärvistelemässä, eikä kuitenkaan käynnistetä:(
Ja dolosa ja Kevis, mulla lähti limatulppa n. viikko sitten, tosin pienissä erissä, mut ei mitään hajuakaan suppareista! Muistelisin et esikoisestakin lähti näillä viikoilla limatulppa, mut käynnistämään silti jouduttiin:(
Tässäpä vastauksia galluppiin
1. vatsan muodosta
Muiden mielestä poikamasu, mut edelliseen masuun verrattuna mun mielestä tyttö:)
2. sykkeistä
Sykkeet on just niillä rajoin, mut yleensä matalahkot, eli poikasykkeet. Tosin esikoistytöstäkin oli samat sykkeet...
3. kummalla puolella masua vauva pääasiassa asuu
Oikealla puolella, kuten esikoistyttökin:)
4. pahoinvoinnista
Poika. Eli ei pahoinvointia...
5. ihon kunnosta
Poika. (Ei oo varastanut äidin " kauneutta" ;)
6. omasta fiiliksestä
Poika. Olinpa kyllä eka kerrallakin väärässä:)
pricilla 37+2
Eipä niistä eilisistä supistuksista sitten ollutkaan mihinkään..
Eli odottelu jatkuu. ;)
Ensi viikon keskiviikkona (silloin 41+2) on seuraava lääkäri. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, synnytys lähtee siitä " ronklaamisesta" käyntiin. Sitten 29.5 (tasan 42) on Tayssissa käynti, jos ei ennen sitä ole syntynyt.
On se kyllä tosi turhauttavaa tulla sieltäkin sitten takaisin kotiin, tuskin käynnistävät ennen 42+2...
Oman " jännityksensä" tähän odotteluun tuo lähes 100km:n välimatka Tayssiin..
Kukahan mainitsi vauvan liikkeistä?? Mua kanssa ahdistaa tää jatkuva kuulostelu, että onhan vauva hengissä? Tämä meidän tirriäinen on ollut tosi kova riehumaan ja potkimaan. Tänään on ollut vähän rauhallisempi päivä ja meikäläinen on tietty ihan paniikissa..
Toisaalta pitäis osata nauttia tästäkin ajasta. Sitä kun ei yhtään tiedä, että koska se pikkuinen rakas on sylissä.:) Sitten on taas yksi raskaus takanapäin.
Mukavaa telkkari-iltaa kaikille! Toivottavasti sekä LEIJONAT että LORDI pärjäävät! ;)
elli 40+3
Heräsimpä taas ajoissa. lapset herättivät jo puol seittemältä joten pakko sitä oli nousta. ihan " kivaa" koska näin just kauheeta painajaista. nukun nykyään niin levottomasti ja hengittäminen vieläkin vaikee vauva asennon takia niin tulee joka yö nähtyä kauheita asioita.
jes, tänään tulee sekä j-kiekkoa että euroviisut. vaikee päätttä mitä katsois. olen myös sanonnu vauvalle että huomenna menee vuokrasopimus umpeen. yksiön sijaan vauva pääsee tänne meiän kolmioon. heh, huoemnna esikoisen (Emma) nimipäivää joten olis ihan kiva päivä syntyä. huomenna olis myös neuvola ja toivon niin etten sinne tarvitsisin mennä. *pitää peukkuja*
kohta taas viikonloppu. nää viikot menee tosi nopeesti. vielä olis hirveesti tekemistä ennen kuin vauva tulee mutta ulkona on paljon hauskempaa kuin riidellä lasten kaa sisällä. silti pakko laittaa kämppä kuntoon tänään jospa tämä neiti tottelisi mammaa. =)
no, nyt lopetan turhaat höperöt ja jätän tilaa muille. voikaa hyvin ja suppareita hirveesti niitä kaipaaville!
my_selene ja neiti rv 38+3