Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAkuisten torstai

18.05.2006 |

Heippa!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olen terveen maalaisjärjen kannalla. Luin minäkin aikanaan sen jutun salmiakista ja lakusta, mutta en todellakaan usko, että satunnainen käyttö mitään synnytystä käynnistää tai keskenmenoa aiheuttaa.

Itse olen syönyt lakua joskus ihan ahmimalla, salmiakista en niin välitä. Mutta se nyt lienee selvää, ettei sitä pussikaupalla päivittäin kannata vetää :)

Minä olen sortunut muutaman kerran syömään graavilohta, tosin yritän nyt välttää. Juustojen ystävä en oo, joten niistä ei oo ongelmaa.

Vierailija
22/26 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakista ei ole mua ikinä varoitettu vaikka verenpainekkin koholla..Esikoista odottaessa oli raskausmyrkytys ja hoitajien nähden vetelin salmiakkia sairaalassa.Syntyi rv 41 ja toinenkin samoilla viikoilla =)

Huomenna ultra aamulla,elikkäs yön sitten töissä jännitän sitä,hui!

Masu ei ole kasvanut nyt yhtään,johtuen varmaan kovasta alkuspurtista.

Listeriastakin vielä sen verran että sitähän on löydetty viimeksi voinapeista,eikä sitä ole kielletty.Sinänsä hassuja suuron osa neuvolan suosituksista.

Wades & Natika 18+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kyllä silloin vuonna 2003, kun todettiin tämä munuaissairaus ja verenpainetauti siitä johtuen, varoitettiin joka kerta lääkärillä sekä terkalla siitä salmiakista, lakritsista ja suolasta. Muistan erittäin hyvin, kun lääkäri yhtenä heinäkuisena päivänä vastaanotolta lähtiessäni huikkasi minulla ja miehelle: Sitten ei grillata mitään suolaista! Se neuvo on jäänyt erittäin hyvin mieleen ja suolaa ei enää meidän ruokiin laiteta, valmistusvaiheessa eikä yleensä syödessäkään. Hyvin olemme siis oppineet suolattomaan ruokaan. Nyt toki siitä ei enää tarvitse erikseen muistuttaa, koska käyn siellä ravitsemusterapeutillakin säännöllisesti melkein joka kuukausi.

Tosin itse kyllä uskon siihen todella, että salmiakki ja lakritsi voivat aiheuttaa liiallisesti käytettynä ennenaikaisen synnytyksen, koska siitä silloin minulle sanottiin. Olen siis pistänyt ne pääasiassa pannaan ihan juuri sen vuoksi, kuin myös sipsit yms. koska niissä on niin kamalasti suolaa. Tämä lääkäri oli kuitenkin kuulema yksi alansa parhaita Suomessa ja myös erittäin kokenut. Tosin minulla on näitä muitakin vaikeuksia tässä raskaudessa riittänyt, että ehkä sekin minua ennen kaikkea kannustaa olemaan huolellinen syömisteni kanssa. Ja tämä kun on nyt sitten meidän toinen ja viimeinen raskaus, niin vielä enemmän haluan tämän lapsen syntyvän täysiaikaisena ja toivottavasti terveenä. Minun terveys ei kuulema enää kohdun puolesta kestä lisää raskauksia ja munuaisetkaan eivät taida tästä kamalasti tykätä...

Mutta kuten mieheni sisko aina sanoo: en ole veljeni vartija. Joten jokainen tosiaan itse katsoo mitä suuhunsa laittaa, mutta faktoja kannattanee silti kuunnella. Eihän vesirokkoakaan pidetä vaarallisena sairautena, mutta sepä vaan tahtoo nykyään jälkisairauksillaan tappaa ihan normaaleja pieniä lapsia...

Mutta nyt väistyn takavasemmalle ja saunaan...

Vierailija
24/26 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasesti kirjoitan jotain ennen peliä =)

Meillä oli eilen rakenneultra. Kaikki oli hyvin ja kaikki mikä pitikin oli normaalia. Kyllä suuri kivi vierähti sydämeltä :)

Itse ultraus ei ollut kovin mukava olin aika pettynyt siihen. Oli suomalainen lääkäri mut siinä oli mukana myös virolainen lääkäri joka ei ymmärtänyt suomea. No lääkäri selitti hänelle koko ajan englanniks mitä tutki ja teki. Meille huomas vain välillä sanoa sumeks jotain :( Ymmärrän kyllä englantia mut en lääkäreiden ammattisanastoa enkä tiedä kaikkien elinten ja sisuskalujen nimiä englanniks. Yllättäen ultra oli jo ohi ja hoitaja nosti mut ylös. Sitten vast tajusin kysyä sukupuolesta, lääkäri vaan totes ettei sitä katsonut. Olin pettyny koko ultraan :(

Meille kun sanottiin sillon viikolla 18+3 et on poika, nyt sitä ei sitten katsottu. Mulla kun on tosi epävarma olo tosta sukupuolesta, en voi uskoa et on poika, en tiedä miks...

Varasin ajan sinne 4d ultraan.

Je_Ni: Sanoitko sillon et aiot varata ajan medisonariin Pertti Palolle? Hän on ultrannu mut kerran tyksissä ja on tosi hyvä. Mulle vaan sanottiin kun varasin aikaa medisonariin et jos menee hänelle 4dhen niin häneltä ei saa sitä tutkimusta dvd:lle.

Nyt ei ehdi muuta kun peli jo alkoi =)

Sasku ja Onni rv20+5

Vierailija
25/26 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aina välillä lukemassa juttujanne, mutta aika ja jaksaminen ei yksinkertaisesti riitä kovin usein kirjoitteluun:( Harmi, mielelläni kuuluisin tiiviimmin tähän porukkaan. Ehkä sitten äitiyslomalla on enemmän aikaa osallistua...siihenhän ei olekaan kuin ihan pieni hetki;)

Mä olen ollut " kiellettyjen ruokien" suhteen enemmän tai vähemmän lepsu. Kaikkia juustoja paitsi homesellaisia olen syönyt ihan surutta, mutta kyllähän niitä oikeastaan saakin syödä, kun ovat kaikki pastöroidusta maidosta tehtyjä. Neuvolan listallahan kielletään KAIKKI tuorejuustot ja KAIKKI graavikala, vaikka nimeomaan se on vakuumipakaatu kala joka on kiellety. Itse suolattu tai tuoretiskiltä ostettu pitäisi kyllä olla ihan ok, samoin lämmitettynä esim. pastassa. Ja Morenana en olisi kovin huolestunut homejuuston(kaan) syönnistä, sillä kuten Wades totesi, viimeisin listeriahavainto Suomessa (vaikka Morena taidat kyllä asua ulkomailla?) on ollut voissa. No joo, tulipahan toistettua kaikki teidän kirjoittamat ruokajutut tältä päivältä:p Salmiakin jätän kommentoimatta, itse välttelen sitä jos (ka luultavasti kun) verenpaine loppua kohden taas alkaa kohota.

(.) Liikkeet tuntuvat nykyään lähes päivittäin. Viime raskaudessa kysyin neuvolasta missä vaiheessa pitäisi alkaa tuntea liikkeet PÄIVITTÄIN ja th oli sitä mieltä, että joskus viikon 30 vaiheilla vasta. Eli meillä kaikilla vielä paaaljon aikaa tuntea vain ihan satunnaisiakin liikkeitä:)

Ääh, jotenkin sekavia ajatuksia mulla tänään, en saa mitään järkevää naputeltua tänne:/ Parempi siis että lopetan ja palaan joskus paremmalla päällä=)

Lillis19tasan

Vierailija
26/26 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kiellettyjän ruokien lista taitaa kyllä aika hyvin vaihdella sekä neuvoloittain että ihan äideittäinkin. Itse olen pahimmillaan/parhaimmillaan popsinut kalaruokia 6pv/vk (ja kyllä - niitä " kiellettyjä" eli kuhaa, ahventa, lohta, siikaa) Ja ihan kaikissa mahdollisissa ruuanlaittomuodoissa. Syän salmiakkia ja laitan kaikkeen ruokaan suolaan. Olen saanut jopa vinkin laittaa merisuolarakeen kielen alle kun heikottaa. Mutta tämä on sitten ohje juuri minulle, ei yleisesti. Eli ihan kaikkia ohjeitahan ei voi millään yleistää. En syö homejuustoja, koska en tykkää niistä. Kaikkia muita juustoja kylläkin. Himon kohteena on ollut fetasalaatti extra fetalla. Mitä suolaisempaa sen parempaa. Verenpaine on silti alhaalla eikä paino nouse. Vauva on onneksi viikkoihinsa nähden täysin normaalin kokoinen ja normaalisti kehittynyt. Äiti vaan ei voi hyvin.. :(

Huomenna olen menossa neuvolan lääkäriin, koska hemoglobiini on 112, tosin oikeasti se on vielä alhaisempi, näyttää vain noin " hyvältä" koska olen hieman kuivunut. Kuivumisen vuoksi suolaa/suoloja tulisi taas lisätä ruokaan. Ehkä menen huomenna osastolle tippaan voimia keräämään.

Pieni pointtihan tässä jutussa nyt piti olla, eli siis ymmärrän hyvin, että eri ruoka-aineista ollaan huolissaan. Onhan se totta että niissä voi olla lähes mitä vaan ja tyhmä ei kannata olla. Mutta alkuraskauden aika luin täältä miten joku oli saanut lähes hysteerisen kohtauksen ja pelkäsi vahingoittaneensa peruuttamattomasti vauvaansa, koska oli syönyt lohimedaljongin.. yhden lohimedaljongin.. Siksi mielestäni kohtuus näiden asioiden juttelemisessa on aina aiheellista. Toiset ovat herkempiä säikkymään ja toisaalta tämä kirjoitettu teksti jättää aina lukijalle vähän tulkinnan varaa.. Eikä aina hyvässä mielessä.

Nooh, ei pitänyt saarnata ja toivon ettei tämä nyt näyttänytkään siltä.

Hyvää viikonloppua kaikille

toivoopi Töhnö+ asukki 19+6 (35min päästä vk20!! ;)