Hyvä lattianpesuaine
Millä te pesette muovimattolattian? Mikä merkki on hyvä? Otin viime kuussa muuttaessani kotoa mukaan perus tolua, mutta on kai tähän joku parempikin aine olemassa. Siitepölykauden alkaessa sitä tulee kulumaan, kun lattioita saa luututa vähän väliä, että pystyy elämään kodissaan. Kämpässä kaikki lattiat on muovimattoa.
Kommentit (3)
Niin, tietääkö joku hyvän aineen? Harvakseltaan pesen muovilattioitani ja ne on silloin siis pesun tarpeessa. Mä en välitä niinkään lattian tuoksusta, vaan kun pesen sen, niin haluaisin sen tosiaan puhtaaksi, etten näe turhaa vaivaa.
Mulla on hellan vieressä valkoinen ikilevytaso, joka oli jo varmaan edellisen asukkaan jäljiltä likainen. No, päätin kerran putsata sen. Tein vahvahkon liuoksen eräästä yleisestä yleispuhdistusaineesta, joka vanhan mainoksen mukaan räjäyttää lian pois; ei mitään vaikutusta - lopulta hinkkasin tällä laimentamattomana - ei vaikutusta kovallakaan hinkkauksella. Viimeisenä keinona kostutin talouspaperin sinolilla ja hinkkasin _ avot! Paperit tuli mustiksi ja taso valkoiseksi. Samalla meni täysin usko näihin hyväntuoksuisiin aineisiin.
Siis millä saan lattiat helposti puhtaiksi? En jaksaisi ruveta harjan kanssa jynssäämään, vaan ihan sellaisella sienipesurilla olis tavoite.
Mä käytän Kiillon laminaattipesuainetta parketilleni, koska se on saippuaton. Muovimaton kanssa se ei ole ymmärtääkseni ihan niin tarkkaa, mutta saippua alkaa helposti kertyä lattian pintaan ja sitten puhdistaminen on vaan vaikeampaa. Hyvä mikrokuitupesin on myös hyödyllinen, sen kanssa ei aina tarvitse edes käyttää pesuainetta.