missä ravintolassa olette syöneet elämänne parhaat hampurilaiset?
Olimme viime viikolla Rukalla hiihtolomalla ja siellä tuli syötyä luultavasti elämäni paras hampurilainen Ruok Burger -nimiessä pienessä ravintolassa. Aivan taivaallinen burgeri, samoin heidän ranskalaisensa.
Kommentit (376)
Deliberi Stockmann Jumbo! Hinta-laatusuhde ihan huippua!
Myös hyvännäköisiä tapaksia, vaikka en olekaan vielä maistanut niitä...
Berliinin Adlonissa iltapalaksi huonepalvelusta tilattuna. 🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Burger King on paras.
Tosin aika harvoin tulee hampurilaisia syötyä, lasten ruokaa.
Burger Kingin lötköt ei maistu yhtään miltään. Laitoin tästä kerran palautetta, kun kuitissa sitä kerjättiin ja oli linkki. Kommentoin juuri tätä mauttomuutta: ei maistu edes suolalta.
Sain vastauksen, jossa totta tosiaan kerrottiin, että Burger Kingin pihvejä ei suolata eikä pippuroida ollenkaan. Eipä ihme, ettei maistu!
En ollut tätä ennen osannut edes kuvitella liharuokaa, johon ei laiteta suolaa ja pippuria.
BK hampurilaiset ovat myös hädin tuskin haaleita lämpötilaltaan, heti tuoreena.
Ei jatkoon.
Eli et osaa itse ottaa edes suolaa ja pippuria maustepisteestä että saisit pihvistä mieleisesi? Melko avuton olet!
Ai sun mielestä ravintolaruuan voi jättää maustamatta ja mautta, asiakas hoitelee suolat sun muut itse? Jep jep...
Pakko sanoa, että sen jälkeen kun alettiin itse tekemään kotona hampurilaiset grillissä niin ei ole oikein ravintola hampparit maistuneet.
Kesällä söin parissa ravintolassa sen 15 euron hampurilaisen ja kyllä jäi kauas jälkeen kotitekoisesta.
Ei silti joskus maistuu ihan mäkkärin hampurilainenkin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Burger King on paras.
Burger Kingin lötköt ei maistu yhtään miltään. Laitoin tästä kerran palautetta, kun kuitissa sitä kerjättiin ja oli linkki. Kommentoin juuri tätä mauttomuutta: ei maistu edes suolalta.
Sain vastauksen, jossa totta tosiaan kerrottiin, että Burger Kingin pihvejä ei suolata eikä pippuroida ollenkaan. Eipä ihme, ettei maistu!
En ollut tätä ennen osannut edes kuvitella liharuokaa, johon ei laiteta suolaa ja pippuria.
Ei jatkoon.
Eli et osaa itse ottaa edes suolaa ja pippuria maustepisteestä että saisit pihvistä mieleisesi? Melko avuton olet!
Ai sun mielestä ravintolaruuan voi jättää maustamatta ja mautta, asiakas hoitelee suolat sun muut itse? Jep jep...
Lähes jokaisessa ravintolassa, niissä paremmissakin, on suola ja pippuri pöydässä, että saa ihan itse maustaa mieleisekseen. Vai kuvittelitko että ne on vain rekvisiittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Burger King on paras.
Ei jatkoon.
Lähes jokaisessa ravintolassa, niissä paremmissakin, on suola ja pippuri pöydässä, että saa ihan itse maustaa mieleisekseen. Vai kuvittelitko että ne on vain rekvisiittaa?
Ei siitä ravintolaruokaa suolattomana valmisteta, vaikka mitä olisi pöydässä. Paitsi Burger Kingissä.
Grillipori ja GP-burger tuplana. Ehdottomasti Suomen paras!
Elämäni parhaan hampurilaisen olen syönyt Tampereen linja-autoaseman grillissä 80-luvun lopulla, kun olin lähtemässä muuttokuormineni kohti Helsinkiä. Siihen aikaan se sämpyläkin oli jotain muuta kuin nykyinen hikinen pulla, ja parasta oli pihvien välissä iso kerros hitaasti kypsäksi paistettua sipulia.
90-luvun Snackyn kalakerroshampurilaista on ikävä. Tehneekö vastaavaa kukaan nykyään? Se kastike oli yliveto.
Wendy's käydessäni USA:ssa kauan sitten. Ihanan mehevä neliskanttinen pihvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkkärin Bic Mac on hampurilaisen standardi, jota mikään ei voita, vaikka jäljittelijöitä riittää.
Tää on provo tai kirjoittaja on asunut pullossa. Pieni niukka kuiva kesynmakuinen, pahvimainen.
Jo Rollsin hampparit päihitti mennen tullen, ravintoloiden isoista ja maukkaista puhumattakaan.
Hyvin kuvattu tuo Big Mac. Joskus luulin että se on parasta mitä olla voi, mutta nykyään on tosiaan maku kuin pahvia söisi.
Se on todellakin järkyttävän huono. Osaksi tätä selittää näky, kun nostat kannen pois: ei mitään. Ei ketsuppia, ei sipulia, ei kurkkua... kuiva kuin Sahara.
Äänestän itsekin tätä. Kesällä paistan muurinpohjalettupannulla itsetehdyt naudanlihapihvit ja ehkä ananasrenkaat, satsaan sämpylöihin ja käytän ne pannulla, laatusuolakurkku, hyvä kastike, sipulia paistettuna tai raakana, tuoretta jääsalaattia ja kypsiä tomaatteja ja vielä paistettu kananmuna. Ruokajuomana aito oikea sokerillinen coca cola.
Noita hampurilaisia sitten kaksi kappaletta per ruokailija.
En oikein ole parempia syönyt ravintoloissa. Huonompia olen ja paljon.
Rocca Al Mare (ostari Tallinnassa), Mack-burgerimestassa.
Aikoinaan myös American Dinerissä Tampereen Finlaysonilla oli kunnon bursat, mutta sitten korvasivat käsintehdyt piffit valmispihveillä ja laatu suorastaan romahti.
Vierailija kirjoitti:
Wendy's on hyvä mutta Sonic vielä parempi.
Berliinissä Burgervisionissa. 🤤
Vierailija kirjoitti:
Wendys on jenkeissä ehkä sitä ihan karmeinta ja luokattominta mössöä. Jenkkien ehkä kaikkein haukutuin hampurilaisketju.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän itsekin tätä. Kesällä paistan muurinpohjalettupannulla itsetehdyt naudanlihapihvit ja ehkä ananasrenkaat, satsaan sämpylöihin ja käytän ne pannulla, laatusuolakurkku, hyvä kastike, sipulia paistettuna tai raakana, tuoretta jääsalaattia ja kypsiä tomaatteja ja vielä paistettu kananmuna. Ruokajuomana aito oikea sokerillinen coca cola.
Noita hampurilaisia sitten kaksi kappaletta per ruokailija.
En oikein ole parempia syönyt ravintoloissa. Huonompia olen ja paljon.
Melkein unohtui mainita tietty pihvin ja sen paistetun munaan väliin tuleva cheddar viipale.
Itse tehdyt parhaita mutta hyvänä kakkosena Rodoksen kaupungin ravintola Memphis 🤩
Valitettavasti omat tekemät on edelleen parhaita mitä olen maistanut. Tärkeää on, että pihvin rasvaprosentti 20%+. Pihvistä ei saa leipoa sitkasta mönjää vaan se puristellaan hellästi muotoon. Jauhelihaa ei mausteta sekoitellen vaan pintamausto. Maillard-efekti ja hiiligrilli. Suomesta et voi ostaa kunnollista hampurilaissämpylää vaan joudut tekemään sen itse.