keskenmenosta rv 6-7kokemuksia?
Minulla on käynnissä keskenmeno. Millaista ja miten kauan teillä on vuoto kestänyt?
Melkoinen srky alavatsasssa, selässä ja reisissä, ja side kastuu läpi nopeasti.
Buranaa ja panadolia olen ottanut. Mietin onko normaalia vai ei?
En ole käynyt missään lääkärissä, selvä tapaus kun raskausoireet loppuivat ja raskaustestikin oli todella haalea kun testasin kun tiputtelu alkoi pari päivää sitten.
Kommentit (23)
minulla kipein vaihe kesti 2 päivää, sen jälkeenkin vuoto vielä pitkään, yli viikon.
Sain keskenmenon rv7. Juuri samanlaiset kivut eivätkä särkylääkkeet auttanu. Vuotoa jatkui noin kolme viikkoa. Tsemppiä.
Minulla oli km jo viikolla 5, mutta samalta kuulostaa. Kipuja ei ollut kuin 2 päivää, ja runsas vuotokin loppui siihen.
Kiitokset näistä. Ei tosiaan nuo särkylääkkeet kunnolla auta. Eipä auta kuin lepäillä, onneksi osui tähän viikon alkuun kaksi vapaapäivää.
-ap
Minulla kesti päivän ja olin todella kipeä. En muista vuoteliko miten pitkään vai ollenkaan sen jälkeen. Viikoista en tiedä mutta alussa se oli.
Lääkärissä en käynyt missään vaiheessa eikä tarvitse jos mitään ongelmia ei tule.
Vuotos kesti 5 viikkoa, välillä näytti jo että loppuu, mutta runsastuikin sitten vielä ja kudosriekaleita tuli aina ajoittain tuon koko ajan. Ei ultrattu mitenkään, onko kaikki materiaali poistunut, otettiin vaan verikokeella hcg pari kertaa ja sanoivat, että on laskenut tarpeeksi, vaikka ei ollut lähelläkään nollaa. Sitten ei edes ekat menkat vaan vasta tokat oli ihan järkyttävän kipeät ja ulos tuli vielä melkein tulitikkuaskin kokoinen (ei toki yhtä kulmikas) kudos möykky ja jotain pienempiäkin möykkyjä. Sen jälkeen menin yksityiselle ultraan ja kaikki oli poistunut.
Tulehdusriski suuri jos tavaraa jää kohtuun pidemmäksia aikaa. Itselläkin oli vuoto hyvin runsasta, mutta en tajunnut että se ei silti riitä. Luulin, että siellä ei vielä ole paljoa mitään kudosta kun alkiokin on niin pieni vielä. Noillakin viikoilla pitää tulla reilusti kudosriekaleita.
Mistä sen sitten tietää että pitäisi käydä ultrassa?
Minulla oli keskenmeno 10 päivää sitten, edelleen vähän vuotaa mutta ei satu.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen sitten tietää että pitäisi käydä ultrassa?
Minulla oli keskenmeno 10 päivää sitten, edelleen vähän vuotaa mutta ei satu.
Ainakin jos kipu jatkuu ja runsas vuoto monta päivää.
Moni ei edes tiedä olleensa raskaana alkuvaiheessa. Raskaus menee vaikeiden kuukautisten piikkiin.
Niin ja jos nousee kuume niin voipi olla kohtutulehdus.
Itse pääsin ruumiillisesti vähällä kun oli keskenmeno rv 7. Oli kuin olisi ollut runsaat menkat ja kipuja ei ollut. Surullinen toki olin.
Tuulimunaraskaus olikin sitten vähän kovempi kolaus. Kaavinta rv 11 ja kaupan päälle kohtutulehdus.
Mä soitin neuvolaan niin ne käski mennä lääkäriin. Syy että pitää sulkea pois kohdunulkopuolinen raskaus. Ei tullut mieleenkään vaan kotona yksin asiaa hoitaa etenkin kun ei oltu ehditty ultrata niin sen vuoksi lääkärikäynti. Ei täytynyt kiireisenä mennä lääkäriin kuitenkaan vaan seuraavana päivänä riitti. Vuotoa oli puolitoista viikkoa, järkyttävät kivut keski vaan ehkä 20tuntia siitä kun vuoto alkoi, sitä ennen oli kipua monta päivää mutta ei niin voimakkaana.
Voimia <3
Vierailija kirjoitti:
Moni ei edes tiedä olleensa raskaana alkuvaiheessa. Raskaus menee vaikeiden kuukautisten piikkiin.
Onko sulla ollut keskenmeno joka kommentoit näin?
Itse keskenmenon jälkeen kohtasin aivan jäätävän määrän keskenmenojen vähättelyä. Mulle asia ei todellakaan ollut kuin kuukautiset, ei henkisesti eikä fyysisesti. Keskenmeno tuli rv 6
Mulla on 5 keskenmenoa.
Tuo on ärsyttävää, kun ei oikein tiedä, mennäkö lääkärille vai ei.
Minä säntäilin kyllä kaikille kerroilla lääkärille. Kahdessa tarvittiin kaavintaa ja 3 meni seurannalla. Vuoto tuli niin suureksi, että oli kaavittava.
En muista enää, minne milloinkin menin. Eka kerralla ainakin ihan yksityiselle gynekologille. Joku kerta taisi olla päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 5 keskenmenoa.
Tuo on ärsyttävää, kun ei oikein tiedä, mennäkö lääkärille vai ei.
Minä säntäilin kyllä kaikille kerroilla lääkärille. Kahdessa tarvittiin kaavintaa ja 3 meni seurannalla. Vuoto tuli niin suureksi, että oli kaavittava.
En muista enää, minne milloinkin menin. Eka kerralla ainakin ihan yksityiselle gynekologille. Joku kerta taisi olla päivystykseen.
Tästä on jo siis aikaa. Yhden lapsen sain tuossa välissä.
Mulla oli noilla viikoilla miltei täysin kivuton, vuodin vaan tavallisia kuukautisia runsaammin. Mut uskoisin että tuo sun tilanne on normaali, itse kai oon päässyt "helpolla ", edes 11 vkolla tapahtunut ei mulla koskenut kovin paljo. Suru menetyksistä on tietysti tullut mullakin. Tsemppiä!
Mulla oli kohdunulkoinen raskaus. Alussa oli just samaa kuin ap:llä eli raskaustesti oli aika epämääräinen. Ilmeisesti ei tarpeeksi raskaushormonia.
Tuollaista se on. Tsemppiä!