Matkakohteena Marokko - suositteletko?
Olemme suunnittelemassa miehen kanssa reissua Marokkoon. Minä haluaisin Agadiriin, mies ennemminkin Casablancaan. Itseäni hirvittää ahdistelevat katukaupustelijat, pystyykö siellä ollenkaan shoppailemaan rauhassa? Ja mikä olisi paras matkakohde, kun kaipaamme shoppailua, rentoutumista ja kiinnostavia nähtävyyksiä.
Kommentit (29)
En suosittele, karmea henkinen takapajula jossa nainen ei ole minkään arvoinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä käynyt. En koe mitään tarvetta mennäkään sinne. Pohjois-Afrikka ja Lähi- itä saavat minun puolestani jäädä näkemättä.
Tällaiset viestit ovat tässä ketjussa tarpeettomia, jos kysytään kokemuksia ko. maasta. Kiitos tyhjästä!
Ap ei kysynyt matkakokemuksia ko. maasta. Google earthin avulla voin tutustua turvallisesti afrikkaan ja lähi-itään. Ainoastaan haju puuttuu, ja tämäkin lienee vain positiivinen asia.
Todellakin kysyi...äly hoi!
Miehen kanssa varmasti ihan hyvä kohde, tosin koko ajan saa varoa mopoja ja aaseja, sekä varkaita. Jos menette Marracheshiin niin suosittelen ottamaan hotellin medinan ulkopuolelta, sisäpuolelle pääsee helposti ja ei koko ajan ole todella stressaava olo. Siellä on todella saasteista, ekan päivän jälkeen niistettiin matkakumppanin kanssa verta. Hienoja mattoja kaupat täynnä, vaikka oli stressaava matka, niin lähtisin heti uudestaan. Eikä tullut ruokamyrkytystä, kun söin koko loman tagine-patoja niin, että ruoka vielä kiehui kun se eteeni tuotiin.
En menisi. Muutama tunti Tangerissa riitti. Se kaupustelu ja perään huutelu ei ole mun juttuni.
En suosittele tällä hetkellä ainakaan. TBC ja sikainfulenssa on jopa vaatinut kuolonuhreja. Valtion tosin laittoi ns. kannen kiinni uutisointiin. Olen itse asunut Marokossa ja on ystäviä siellä edelleen joihin pidän yhteyttä. Ajattelin mennä käymään mutta he olivat sitä mieltä ettei tällä hetkellä suositeltavaa. Casablanca, Agadir ja Marrakesh kaikissa kaupungeissa koska rokotteita ei ole.
Vierailija kirjoitti:
HSEn adonis kirjoitti:
Kysy niiltä kahdelta norjalaiselta naiselta jotka olivat siellä vuorilla vaeltamassa..
Minkänimisiä? Voisin laittaa viestiä heille? Ap
Tässä sähköposti osoite:
Taivastenvaltakunta@gmail.com
Kutsuvat varmaan kylään!
Jos etsit Afrikan eksotiikkaa +tuhat vuotta muusta maailmasta jäljessä olevaa kohdetta mene ihmeessä. Jos sen sijaan haluat lomalle lämpimään, jossa voi edes kädet pestä jotenkin puhdistetulla vedellä kokeile Espanjaa. Jos haluat vielä parempaa laatua mene Italiaan tai Ranskaan. Marokkoon voi tehdä myös päiväretken lautalla Espanjasta, monelle se jääkin vain ainoaksi kerraksi.
Olen valmis kyllä yrittämään eli laittakaa vain tarkempia tietoja. Ap