Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sossut tulee käymään, niin kuinka sotkuisessa kunnossa tulee asunnon olla et siihen kiinnitetään huomiota?

Vierailija
24.02.2019 |

Luulisi että normaalit elämisestä tulevat sotkut saa näkyä, eikä oletus ole että asunto olis siivottu just ennen vierailua. Mut millanen sotku lasketaan sit vielä "normaaliksi"? Saako likaisia astioita olla vaikka olohuoneen pöydällä tms? Entä jos on 3 roskapussia eteisessä odottamassa viemistä, onko liikaa? Vaatteita lattialla? jne

Kommentit (302)

Vierailija
201/302 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan kokeilemalla voi tietää, riippuu paljon sossutyöntekijästäkin...

Vierailija
202/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoo moneen kertaan, ettei ketään häiritse kämpän siivoton kunto. Oletko varma?

Minun yksinhuoltaja äitini oli samanlainen, tosin hänen siivoamattomuutensa ei johtunut laiskuudesta vaan siitä että painoi kahta työtä. Tiskit tiskaamatta, roskia työtasoilla, epämääräisiä pyykkikasoja ympäri kämppää jne.

Varhaislapsuudesta muistan miten oli luksusta kun pääsi nukkumaan puhtaisiin lakanoihin tai mahtui keittiöön tekemään voileivän.

Isompana kun kavereiden kyläilyt tulivat ajankohtaisiksi, ja ymmärsimme vähän asioista, tulivat häpeän tunteet. En tiedä minkä ikäinen lapsesi on, mutta oletko varma ettei häntä häiritse lääväsi? Kehtaako kutsua kavereita kylään?

Me aloimme jossain vaiheessa siivoamaan kotiamme (n 10-vuotiaina). Äiti oli niin tottunut kaaokseen että jätteli edelleen ruokapurkit,astiat ym. tiskipöydille josta me sitten korjasimme ne. 

Lapset ovat myös julmia. Kyllä meillä koulussa kiusattiin niitä joiden asumus tuoksui jätteiden jalostamolta ja jonka pyykkihuolto oli päältä lattialle-luokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että normaalit elämisestä tulevat sotkut saa näkyä, eikä oletus ole että asunto olis siivottu just ennen vierailua. Mut millanen sotku lasketaan sit vielä "normaaliksi"? Saako likaisia astioita olla vaikka olohuoneen pöydällä tms? Entä jos on 3 roskapussia eteisessä odottamassa viemistä, onko liikaa? Vaatteita lattialla? jne

Minusta on jo vähän erikoista, että sossu tulee käymään. Ei meillä ole koskaan käynyt sossuja. Saahan jokainen asua miten haluaa, mutta ei anna kovin hyvää kuvaa, jos on siivoamaton koti. Varmaan tavaroiden pitäisi olla jokseenkin oikeilla paikoilla. Ehkä muutama pesemätön lautanen voi olla keittiössä, mutta ei olohuoneen pöydällä. Vaatteet kuuluvat kaappeihin ja likaiset pyykkikoriin. Roskat pitää viedä pois jo hygieniasyistäkin. Muutama pölypallo nurkissa ei varmaan haittaa. Minulle nuo ongelmat ovat vieraita.

Vierailija
204/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kaikenlainen tavaroiden ajelehteleminen kertoo perheestä tosi paljon. Koska ne tavarat voi yhtä hyvin laittaa paikoilleenkin. Ja tuo ruokapolitiikka kertoo sitä samaa. Laiskaa ja velttoa menoa.

Vierailija
205/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roska asiasta, toisilla ei tosiaan ole rahkeita roskien viemiseen, muistan itsekkin aikanaa kun lapset olivat pienempiä (toinen vauva ja toinen taapero, asuttiin kerrostalossa ylimmässä kerroksessa, olin yh, hissi ahdas, ei mahtunut rattaat ja roskat samaan aikaan hissiin, mites siinä sit roskia veisi? Ei siinä ollut muuta vaihtoehtoa kun viedä roskat vasta ku joku on kylässä, no mun onnekseni meillä kyllä kävi vähintään joka toinen päivä joku ja pääsin viemään, mutta kaikilla ei ole niinkään hyvin asiat, myöskin ymmärrän tuon että haluaa pestä kädet roskien viennin jälkeen, mulla on ihan sama vieläkin ja ei se ei johdu omista roskista vaan roska katoksen siisteydestä, siitä että joudut koskemaan siohen likasee roska astiaan lun avaat sen että saat heitettyä roskasi sinne, mieluiten kävisin suoraan suihkussa kun olen viennyt roskat...

Ja mitä kissanhoitoon tulee, mulla oli kolme kissaa ja kaksi hiekkalaatikkoa, yksi kissoistani oli niin tarkka että hän ei käynyt hiekkalaatikolla jos siellä ei ollut tiettyä hiekkaa (kaupan kalleinta, joka poistaa hajuja, valkosta kristallihiekkaa jokka sinisiä palluroita) myöskun hän ei mennyt laatikolle jos siellä oli edes yksi pieni kakka, hän myös "vaati" että hiekka vaihdetaan tarpeeksi usein. Tai jos pyykit oli kylppärin lattialla levällään niin kävi niissä kusemassa. Ja se oli hyvä ei tullut kasattua sellasia pyykkivuoria että leviää lattialle.

Siivouksesta ymmärrän että kaikki ei imuroi päivittäin en mäkään koko kämppää, alakerran imuroin päivittäin koska siellä keittiö ja eteinen (on muutakin, mutta ne pakko päivittäin välillä jopa pari kertaa päivässä) meillä on iso koira ja yksi kissoista vielä, lemmikit ei viihdy ylhäällä, joten sieltä imuroidaan vain kerran viikossa (paitsi jos näyttää siltä että kaipaa imuria) lattiat pestää muutaman kerran kuussa, ja tarvittaessa useammin, vessat pesen pari kertaa viikossa (olen tarkka vessojen siisteydestä) keittiössä siivoan aina kun siellä olen, astianpesukone pyörii parikertaa päivässä ja pyykin pesukpne kerran päivässä (siitä pidän kyllä tauon kerran viikossa) lapset vähän isompia jo, mutta siivoavat omat huoneensa joka päivä ennen nukkumaan menoa.

Mä oon ollut laks kertaa tekemisissä lasu sossujen kanssa, toisen ilmoituksen teki poliisi ja toisen sairaala toisessa tapauksessa käytiin itse sossun toimipisteellä juttelemassa, ei tullu asiakkuutta ja toisen kerran he vaan soittivat ja asia jäi puheluun, ei siis asiakkuutta siitäkään ja joku kumminkim kysyy miksi poliisi ja sairaala tehnyt. Poliisi tekee automaattisesti jos joutuu menemään asuntoon missä lapsia, lapset olivat pieniä oltiin just muutettu uuteen kotiin ja vissiin vamha asukas yritti kännissä tai kamoissa tulls sisään ja jouduin soittamaan poliisit hakemaan sen pois. Sairaala koska kun tyttäreni oli 11kk hänellä murtui jalka (oli joku niin pieni murtuma ettei edes kipsiä tarvittu, sairaala joutui tekemään siitä olikuulemman käytäntö että jos pienellä lapsella murtuu jotain tehdään automaattisesti lasu, tiedä sitten mutta se asia jäi puheluun, tämä sossu joka mulle soitti oli tosi mukava ja sanoi että jos mulla itellä herää huoli tai kysymyksiä yms voijn soittaa sinne koska vaan, jos asiakkuus olisi tullut tai edes käynti yms olisin hänet halunnut! Ei ne kaikki sossut ääliöitä ole (vaikka varmasti niitäkin löytyy) :)

Vierailija
206/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii ja mitä tohon ruokaa tulew, tuskin kukaan joka päivä tai pari kertaa päivässä eineksiä syöttää, kyllä meilläkin välillä on ollut kiire ja sillon on jotain einestä syöty, seuraavalla ruokailulla sitte jotain vähän ravinteikkaampaa

Vierailija
207/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roska asiasta, toisilla ei tosiaan ole rahkeita roskien viemiseen, muistan itsekkin aikanaa kun lapset olivat pienempiä (toinen vauva ja toinen taapero, asuttiin kerrostalossa ylimmässä kerroksessa, olin yh, hissi ahdas, ei mahtunut rattaat ja roskat samaan aikaan hissiin, mites siinä sit roskia veisi? Ei siinä ollut muuta vaihtoehtoa kun viedä roskat vasta ku joku on kylässä, no mun onnekseni meillä kyllä kävi vähintään joka toinen päivä joku ja pääsin viemään, mutta kaikilla ei ole niinkään hyvin asiat, myöskin ymmärrän tuon että haluaa pestä kädet roskien viennin jälkeen, mulla on ihan sama vieläkin ja ei se ei johdu omista roskista vaan roska katoksen siisteydestä, siitä että joudut koskemaan siohen likasee roska astiaan lun avaat sen että saat heitettyä roskasi sinne, mieluiten kävisin suoraan suihkussa kun olen viennyt roskat...

Ja mitä kissanhoitoon tulee, mulla oli kolme kissaa ja kaksi hiekkalaatikkoa, yksi kissoistani oli niin tarkka että hän ei käynyt hiekkalaatikolla jos siellä ei ollut tiettyä hiekkaa (kaupan kalleinta, joka poistaa hajuja, valkosta kristallihiekkaa jokka sinisiä palluroita) myöskun hän ei mennyt laatikolle jos siellä oli edes yksi pieni kakka, hän myös "vaati" että hiekka vaihdetaan tarpeeksi usein. Tai jos pyykit oli kylppärin lattialla levällään niin kävi niissä kusemassa. Ja se oli hyvä ei tullut kasattua sellasia pyykkivuoria että leviää lattialle.

Siivouksesta ymmärrän että kaikki ei imuroi päivittäin en mäkään koko kämppää, alakerran imuroin päivittäin koska siellä keittiö ja eteinen (on muutakin, mutta ne pakko päivittäin välillä jopa pari kertaa päivässä) meillä on iso koira ja yksi kissoista vielä, lemmikit ei viihdy ylhäällä, joten sieltä imuroidaan vain kerran viikossa (paitsi jos näyttää siltä että kaipaa imuria) lattiat pestää muutaman kerran kuussa, ja tarvittaessa useammin, vessat pesen pari kertaa viikossa (olen tarkka vessojen siisteydestä) keittiössä siivoan aina kun siellä olen, astianpesukone pyörii parikertaa päivässä ja pyykin pesukpne kerran päivässä (siitä pidän kyllä tauon kerran viikossa) lapset vähän isompia jo, mutta siivoavat omat huoneensa joka päivä ennen nukkumaan menoa.

Mä oon ollut laks kertaa tekemisissä lasu sossujen kanssa, toisen ilmoituksen teki poliisi ja toisen sairaala toisessa tapauksessa käytiin itse sossun toimipisteellä juttelemassa, ei tullu asiakkuutta ja toisen kerran he vaan soittivat ja asia jäi puheluun, ei siis asiakkuutta siitäkään ja joku kumminkim kysyy miksi poliisi ja sairaala tehnyt. Poliisi tekee automaattisesti jos joutuu menemään asuntoon missä lapsia, lapset olivat pieniä oltiin just muutettu uuteen kotiin ja vissiin vamha asukas yritti kännissä tai kamoissa tulls sisään ja jouduin soittamaan poliisit hakemaan sen pois. Sairaala koska kun tyttäreni oli 11kk hänellä murtui jalka (oli joku niin pieni murtuma ettei edes kipsiä tarvittu, sairaala joutui tekemään siitä olikuulemman käytäntö että jos pienellä lapsella murtuu jotain tehdään automaattisesti lasu, tiedä sitten mutta se asia jäi puheluun, tämä sossu joka mulle soitti oli tosi mukava ja sanoi että jos mulla itellä herää huoli tai kysymyksiä yms voijn soittaa sinne koska vaan, jos asiakkuus olisi tullut tai edes käynti yms olisin hänet halunnut! Ei ne kaikki sossut ääliöitä ole (vaikka varmasti niitäkin löytyy) :)

On eri asia pienet ja isot lapset. Alakoululainen ja teini huushollissa ja silti roskat mätänee eteiseen.

Vierailija
208/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

DDR - Tottele tai lapsesi viedään. 

Vierailija
209/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi paskaset lautaset täytyy jättää olkkariin? Tai roskapussi viemättä? Ei tulis mieleenkään moinen. Kuulostaa ihan joltain elämänhallinta hukassa uusavuton wt:n touhuilta. Kun ei kumminkaan töissäkään käydä niin kyllä aikaa luulis olevan edes perussiisteyden ylläpitämiseen. Oma viihtymienenkin paranisi.

Vierailija
210/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseasiassa meilläkään ei läksyjä merkitä Wilmaan. Koko Wilma otettiin käyttöön vasta jouluna eikä kaikki vanhimmat opettaja ole oppineet käyttämään sitä. Meillä lapsi huijasi myös läksyissä ja käytössä oli läksyvihko mihin opettaja läksyt merkkasi ja me kuitattiin aina se luetuksi.

Vierailija
211/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itseasiassa meilläkään ei läksyjä merkitä Wilmaan. Koko Wilma otettiin käyttöön vasta jouluna eikä kaikki vanhimmat opettaja ole oppineet käyttämään sitä. Meillä lapsi huijasi myös läksyissä ja käytössä oli läksyvihko mihin opettaja läksyt merkkasi ja me kuitattiin aina se luetuksi.

Ei niitä läksyjä sinne tarviikaan merkitä, mutta opettajat merkitsee kun läksyt on tekemättä. Silloin ei normaalilla vanhemmalla homma mene lastensuojeluun asti.

Vierailija
212/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eri asia pienet ja isot lapset. Alakoululainen ja teini huushollissa ja silti roskat mätänee eteiseen.

Ja mua ihmetyttää se, että eikö OIKEASTI ihmiset mene päivittäin ulos, etenkin kun on lapsia ja etenkin ahtaissa kaupunkiasunto-oloissa?

Itse kerrostaloissa asuneena roskista viedessä otin paperia taskuun. Paperi kädessä sai avattua roskiksen kannen käsiä sotkematta. Omat roskapussit harvoin sotkee käsiä. Jos roskiksen viennin jälkeen on jatkamassa matkaa johonkin, voi reppuun/ laukkuun ottaa mukaan puhdistuspyyhkeitä (mulla niitä on kyllä muutenkin aina laukussa), joilla voi putsata kädet.

Vähän laiskuudelta ja avuttomuudelta nämä selitykset vaikuttaa.

Vierailija
213/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tyyli:

Päivittäin: tiskit, keittiön tasot, lakaisu, roskat, kissanhiekat, vessan pesu ja tavarat paikalleen. Tarvittaessa pyykit, jos koneessa tarpeeksi likaisia.

Viikoittain: imurointi, kylppärin saumat ja kylpyhuone yleensä, pölyn pyyhkiminen, lattian pesu, vuodevaatteiden vaihtaminen ja pesu.

Kuukausittain vähintään: Seinien ja katon pyyhkintä, suodattimien pesu, hellan ja jääkaapin takaa pesu.

Pari kertaa vuodessa ikkunoiden pesu, varaston inventaario, kaikkien kaappien ja varastojen siivous.

No Huoh. Pilailet? En tiedä ketään joka pesisi kattoa. Muutenkin turhan tiheä syynäys.

No tottakai seinät ja katot pyyhitään? Tuleehan kattoon ja nurkkiin seittejä.

Seittejä??? Jossain savupirtissä varmaan. Kosteallako niitä kattoja pyyhit?Meillä katot on maalattu sellaisella maalilla, että kamalat jäljet jää, jos sinne menee vettä roiskimaan. Unohdit muuten mainita talon ulkoseinät, kerran viikossa varmaan?

Ai teillä ei koskaan pääse hämähäkkiä sisään?

Nihkeällä pyyhin, mutta järkeä saa materiaalin mukaan käyttää. Entä jos teillä roiskahtaa jotain niin kuinka katosta sen puhdistat?

Ulkoseinistä otan siitepölyt tarvittaessa.

Hämähäkeistä en tiedä ovatko käyneet piipahtamassa, seittejä eivät ole kuitenkaan kutoneet. Ei ole tullut rottia eikä hiiriäkään.

Kymmenen vuotta ollaan asuttu tässä, mutta ei ole katossa roiskeita. Sellaisen tekeminen vaatii jo yritystä. Katot on vedetty kalkkimaalilla, eivät tykkää vedestä. Tämä on kerrostalo, ulkoseiniä en tiedä koskaan kenenkään pesseen. Ei kyllä näy ihmissilmällä havaittavaa siitepölyä. Puita on kyllä lähellä. Delegoisin tuon ulkoseinien pesun perheen miesväelle. kun sentään tarvitaan telineet tai nosturi siihen hommaan.  

Tulee kyllä pölyä ilman hämähäkkejäkin seiniin ja kattoon, ihan jokaisella. 

Meillä kerran tipahti ketsuppipullo tasolta, rikkoontui ja lensi ihan kattoon saakka roiskeita. Mahdollista se siis on. 

Kerrostalon seiniä huolletaan kyllä myös, ei mitenkään usein mutta juuri niin ettei silmää haittaa. 

Vierailija
214/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mua ihmetyttää se, että eikö OIKEASTI ihmiset mene päivittäin ulos, etenkin kun on lapsia ja etenkin ahtaissa kaupunkiasunto-oloissa?

Itse kerrostaloissa asuneena roskista viedessä otin paperia taskuun. Paperi kädessä sai avattua roskiksen kannen käsiä sotkematta. Omat roskapussit harvoin sotkee käsiä. Jos roskiksen viennin jälkeen on jatkamassa matkaa johonkin, voi reppuun/ laukkuun ottaa mukaan puhdistuspyyhkeitä (mulla niitä on kyllä muutenkin aina laukussa), joilla voi putsata kädet.

Vähän laiskuudelta ja avuttomuudelta nämä selitykset vaikuttaa.

No samaa ihmettelen kun toisaalta korostetaan aktiivista elämäntyyliä, mutta samaan aikaan ei saada edes roskista ulos.

Vierailija
215/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsiparkoja siellä roskapussien, tiskien ja tyhjien ruokapakkausten seassa. Haju varmaan kantautuu myös naapuriin, sääli näitäkin.

Vierailija
216/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tätä ketjua ihan järkytyksen vallassa näiden älyttömien arvosteluiden takia.

Siis ketä ne astiat siinä olohuoneen pöydällä haittaavat?! Nehän kuitenkin varmasti toimitetaan tiskiin siitä ennen pitkää. Ilmeisesti haittaisi teidän esteettisiä silmiänne mutta ei tuossa ole mitään pahaa.

Mielestäni nyt aika rankalla kädellä arvostellaan :D hengittäkää vähän. Mahtaa olla taas "hyvä äiti" fiilis kun saitte porukalla alapeukuttaa ap:n toimia ja mielessänne olette parempiakin.

Ei hyvää päivää. Pienestä se on elämä kiinni.

Vierailija
217/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että ärsyttää tämä kissanhiekkalaatikkokeskustelu!

Meillä oli lapsuuden kodissa aina kissoja ja elin varmaan jossain kissakuplassa, koska vasta aikuisena törmäsin kissanvastustajiin, muun muassa oli yksi vuokranantaja ja yksi mies. Ja mikä oli syy? No se että kissat haisee! Omin ihmeissäni, se itse eläinhän ei haise juuri millekään, ei ainakaan koiraa kummemmin.

Sitten kävin jonkun ap:n kaltaisen luona, joka luulee, ettei päivän laatikossa nököttävä kakka haise. Kyllä haisee. Ja ymmärsin, miksi ihmiset luulee et kissat haisee, vaikka oikeastihan siellä haisee laiskuus. Pilaatte hyvän eläimen maineen lemmikkinä.

Ja muuten, ei se lisääkään nyt puolen tunnin välein kaki, joten turha väittää, että epäsiisteyden vaihtoehtona on päivystää kakkalapio kädessä koko ajan.

Vierailija
218/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tätä ketjua ihan järkytyksen vallassa näiden älyttömien arvosteluiden takia.

Siis ketä ne astiat siinä olohuoneen pöydällä haittaavat?! Nehän kuitenkin varmasti toimitetaan tiskiin siitä ennen pitkää. Ilmeisesti haittaisi teidän esteettisiä silmiänne mutta ei tuossa ole mitään pahaa.

Mielestäni nyt aika rankalla kädellä arvostellaan :D hengittäkää vähän. Mahtaa olla taas "hyvä äiti" fiilis kun saitte porukalla alapeukuttaa ap:n toimia ja mielessänne olette parempiakin.

Miksi ylipäätään niitä on siellä? Miksei ruokailla pöydän ääressä?

Eikä tässä nyt pelkästään niistä lautasista ole kyse, vaan yleisestä velttoudesta.

Vierailija
219/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään niitä on siellä? Miksei ruokailla pöydän ääressä?

Eikä tässä nyt pelkästään niistä lautasista ole kyse, vaan yleisestä velttoudesta.

Ei mekään aina ruokailla pöydän ääressä, joskus tehdään esimerkiksi lämppärit ja syödään ne sohvalla. Mutta lautaset löytää kyllä heti tv-ohjelman jälkeen tiskialtaaseen.

Vierailija
220/302 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne rupeaa haisemaan, ne vievät tilaa, ne tipahtavat lattialle helpommin kuin tiskikoneesta tai tiskialtaasta, niiden jättäminen sinne antaa todella huonon esimerkin lapsille.

Täällä on nyt monikin yrittänyt sanoa, että se ei tee siitä normaalia, vaikka te teette niin. Minä en todellakaan ole siivousintoilija. Meillä on koira ja se saa mennä sohvalle, lapsen leluja on nytkin olkkarissa, ikkunoista pesin vain osan kesällä jne. Mutta jos menen lapsiperheeseen, jossa on olohuoneessa likaisia astioita, muutakin kuin vaikka kahvikuppi, minulle tulee mieleen heti elämänhallinnan ongelmat, täydellinen laiskuus ja myönnän, en varmaan söisi mitään siinä taloudessa. Eli ei ne astiat ole mitään normaalin elämisen jälkeä, normaalia on kantaa ne keittiöön syönnin jälkeen. Ei oo raskasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän