Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmalämpöpumpulla lämmittäminen

Vierailija
24.02.2019 |

Hei te, jotka käytätte ilmalämpöpumppua lämmittämiseen. Mikä lämmitysjärjestelmä teillä on rinnalla? Ja mikä teillä on pyyntilämpötila pumpussa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/7 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö, 21 astetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljy. 25 asetta ilmalämpöpumpussa pyynti. Jos laitan asetuksen pienemmälle, niin pumppu ei puhalla tarpeeksi voimakkaasti lämpöä, vaan hiljokseen, ja tämä ei meillä toimi, sillä tarvitsemme lämpöä kauemmaksikin kuin siihen kahden metrin päähän. 

Vierailija
4/7 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaava takka.

Vierailija
5/7 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesitakka.

Vierailija
6/7 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellettitakka ja ilmalämpöpumpussa 21. Jos oikein kunnon pakkaset on niin täytyy lisäksi laittaa pattereita päälle,mutta mahdollisimman paljon yritetään pelkästään takalla ja pumpulla lämmittää.

Vierailija
7/7 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös sähkö ja säädetty siten että pumpulla lämmitys 22 astetta ja sähkölämmityksen termarit noin 15 astetta.

TTäten pumppu hoitaa lämmityksen ja jos kyykkää niin sitte sähkö on turvana ettei mee ihan pakkaselle.

Toi pumpun pyyntilämpötila pitää kokeilla sopivaksi, se ei välttämättä kerro huonelämpötilaa johtuen erilaisista rakenteista.

Mulla tolla pynnillä lämpötila seilaa noin 20-21 välillä.

Mulla pumppu on riittänyt lämmittämään yksinään kovillakin pakkasilla, ei oo tarvinnu sähköä apuna.

pumppu on Panasonic HE9PKE ja neliöitä mulla 100.

Tosin noin 20 neliötä eli kodinhoito/kylpyhuone lämpiää lattialämmityksellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän