Maksulliset synttäritarjoilut, mitä mieltä?
Täytän loppuvuodesta 30 ja pyöreiden vuoksi olisi pakko pitää juhlat.
Laskeskelin vähän kustannuksia ja huomasin että Virostakin hakemalla tulee viina- kalja- ja siideritarjoilut tosi kalliiksi. Olen kuullut että monet tekevät bileisiin ns oman baarin, josta saa ostaa (halvalla) juomia. Tämä olisi hyvä, koko homma ei ajaisi meitä konkurssiin ja ottaen huomioon lahjat ym, saattaisimme jäädä hommasta jopa plussalle.
Mitä mieltä ideasta? Tarjolla olisi toki ilmaiseksi sipsejä, poppareita, pizzaa ym normia juhlasyötävää ja niitä saisi tietysti ottaa ilmaiseksi. Eli vain alkoholista pyytäisin maksun.
Olemme lapsiperhe eikä rahaa ole liikaa, juhlapaikan vuokra ym maksaa kuitenkin niin ei ole varaa kustantaa kaikkea ja juhlat olisi kuitenkin kiva pitää kun pyöreitä täyttää.
Minkälaiset hinnat olisi on esim. Tölkki Kaljalle ja siiderille?
Kommentit (75)
Minä olen ollut synttärijuhlissa, joiden kutsussa oli kohtelias maininta illalliskortista. Ruoka oli tilattu catering-palvelusta ja juomat ostettu Alkosta. Minua tämä ei häirinnyt. Säästyin lahjan hankkimisen stressiltä. Olisin maksanut lahjasta suunnilleen sen, mitä maksoin illalliskortista, joten diili oli taloudellisestikin ihan kannattava. Ruoka ja juoma olivat laadukkaampia vieraiden osallistuessa kustannuksiin, kuin mitä ne muuten olisivat olleet, ja juhlapaikkakin tasokkaampi.
Jättäisin menemättä. Olen niin kyllästynyt juhliin, joihin vieraat tuovat sekä tarjottavat, juomat että lahjoja juhlakalulle. Sinun juhlissasi sinun hankkimistasi juomista pitäisi vielä maksaa erikseen?
No en tekisi noin. Itse tein niin kun juhlin pyöreitä että kutsuin porukan skoolaamaan synttäreideni kunniaksi ja tarjolla kakkukahvit konjakkeineen ja makkaranpaistoa. Juhlat oli mökillä. Kustannukset oli kohtuulliset ja onnistuneet juhlat oli. Skumppaa oli siis konjakin lisäksi tarjolla.
Pidä juhlat baarissa yksityistilaisuutena. Niin kaverit ostaa omat juomat.
Jos ei ole varaa järjestää juhlia, niin älä järjestä ollenkaan. Olen ollut monilla synttäreillä, joilla vieraat pistetään maksamaan omat aktiviteettinsa ja ruokansa ilman, että siitä kerrottaisiin etukäteen. Törkeää. Jos sulla ei ole varaa maksaa kavereittesi hohtokeilauksia ja ruokia, niin älä vie heitä keilaamaan tai ravintolaan. Äläkä myöskään osta juomia ja VELOITA niistä - jos ei ole rahaa juomiin, ehdota omien juomien mukaanottoa. Vieraiden ei kuulu maksaa mitään lahjojen lisäksi.
Kaveri piti synttärit baarissa. Jokainen maksoi itse omat syömisensä ja juomisensa ja tästä oli ilmoitettu etukäteen. Kutsussa oli myös, ettei juhlakalu halua muita lahjoja kuin matkarahaa tilille. Juhliin ei tullut sukulaisten lisäksi kovin montaa kaveria. En pitänyt ikävänä asiana tällaisia juhlia, koska jokainen pystyi itse valitsemaan osallistuuko vai ei.
Kulinaristi kirjoitti:
Tarjoatko makaroonilaatikkoa annosrasioissa vai raikkaita voileipiä?
Kunnon raikkaasta graavilohivoikkarista voisin jotain maksaakin. Nimittäin jos aapeen tarjoamat JUHLATARJOILUT on popparit, sipsit ja pizza.
Mutta asiaan. Järkkää sellaiset bileet jotka pystyt maksamaan. Ei jää kakin maku suuhun ja toisaalta vieraat ei naura sulle loppuikää.
Kai on anniskeluluvat kunnossa jos kerran alkoholista maksaa pitää?
Ei mitään maksullisia juomia, pidä niin pienet juhlat, että on varaa tarjota jotain.
Popcorneista kannattaa veloittaa 20 senttiä kappaleelta.
Miksi ihmeessä et vaan pyydä vieraita tuomaan omia juomia? Kirjoitat kutsuun, että ”tarjolla pientä naposteltavaa ja hivenen juotavaa (tee vaikka yksi booli). Olet tervetullut ottamaan omat juomat mukaan” tms.
Ai kolmekymppisenä kakarana on oikein "pakko" pitää valtaisat kekkerit?? Kyllä on köyhää elämää. En pitänyt kolmekymmentä, en neljäkymmentä täytettyäni MITÄÄN juhlia KENELLEKÄÄN, enkä pidä muutaman vuoden päästä viisikymppisiäkään. Senkin rahan mitä toisten kestitseminen vie, käytän mieluummin vaikka keikkareissuihin, ja nautin hemmetin paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut sellaisilla syntymäpäivillä ja häissäkin, joissa vain tervetulomalja on ilmainen, sen jälkeen baarista omalla rahalla. Eli juhlat ovat olleet ravintolassa.
Niin. Tää on hiukan eri asia kuin myydä pimeää vinaa omissa kotibileissä joissa on tarjoiluna popcornia.
Olen ollut monissa häissä jotka ovat ravintoloissa ja alkumaljat ja ruokaviinit on olleet hääparin piikkiin ja sitten loppuilta maksullista.
Mutta että synttärisankari möisi jotain Viron bisseä siellä niin nooouuuuu. Tai ehkä jossain piireissä ok, jos kerran monesti on ollut näin. Jos tämä kaveriporukalle on ok, niin mikäs siinä. Tavallaan hakupalkkaa isäntäväelle.
Siis kuinka v.itusti sä kutsut ihmisiä - tai vaihtoehtoisesti - millaisia loppasuita tunnet?
Pari koria olutta, pari koria siideriä, 1 kori lonkeroa ja tymäkkää vodka-pohjaista boolia kehiin niin sillä on wt-juhlat taputeltu. Vodkan määrää boolissa voi/ kannattaa vähentää joka kerta kun sitä jatketaan. Klo 22 eteenpäin booli voikin olla sellaista siiderin vahvuista, kaverit kiittävät aamulla.
Olen ollut sellaisilla syntymäpäivillä ja häissäkin, joissa vain tervetulomalja on ilmainen, sen jälkeen baarista omalla rahalla. Eli juhlat ovat olleet ravintolassa.