Maksulliset synttäritarjoilut, mitä mieltä?
Täytän loppuvuodesta 30 ja pyöreiden vuoksi olisi pakko pitää juhlat.
Laskeskelin vähän kustannuksia ja huomasin että Virostakin hakemalla tulee viina- kalja- ja siideritarjoilut tosi kalliiksi. Olen kuullut että monet tekevät bileisiin ns oman baarin, josta saa ostaa (halvalla) juomia. Tämä olisi hyvä, koko homma ei ajaisi meitä konkurssiin ja ottaen huomioon lahjat ym, saattaisimme jäädä hommasta jopa plussalle.
Mitä mieltä ideasta? Tarjolla olisi toki ilmaiseksi sipsejä, poppareita, pizzaa ym normia juhlasyötävää ja niitä saisi tietysti ottaa ilmaiseksi. Eli vain alkoholista pyytäisin maksun.
Olemme lapsiperhe eikä rahaa ole liikaa, juhlapaikan vuokra ym maksaa kuitenkin niin ei ole varaa kustantaa kaikkea ja juhlat olisi kuitenkin kiva pitää kun pyöreitä täyttää.
Minkälaiset hinnat olisi on esim. Tölkki Kaljalle ja siiderille?
Kommentit (75)
Minun äitini järjesti viisikymppiset tosi edullisesti ja tyylikkäästi. Hän valmisti hyvissä ajoin tuhdin kiljun ja tilasi tukusta ison laatikollisen valmislihapullia. Vierailla oli 30,- euron pääsymaksu ja kutsussa luki, että lahjoja ei tarvitse tuoda, mutta halukkaat voivat laittaa tilille pääsymaksun lisäksi vähän extraa.
Tunnelma oli katossa ja juhlat onnistuivat loistavasti. Pari vierasta pääsi putkaankin, kun kävivät kiinni poliiseihin, jotka kävivät välillä tilannetta rauhoittamassa. On mitä muistella. Äidille jäi juhlista voittoakin melkein 300,- euroa.
Vain yksi kysymys: miksi ihmeessä "olisi pakko" pitää juhlat, jos ei ole rahaa tai ei halua?
Vierailija kirjoitti:
Aika negatiivisia kommentteja näköjään tullut. Tietysti vieraat saavat halutessaan tuoda omat juomat mukana, mutta uskon että löytyy paljon ihmisiä jotka eivät viitsi raahata omia viinoja mukana. Ja kuitenkin tarkoitus on laittaa tarjolle monenlaista, esim. pari helppoa ja edullista drinkkiä.
Veikkaan että jokainen ymmärtää mitä juhlien järjestäminen maksaa, kuitenkin tarkoitus kutsua ihmisiä paljon.
Juu juhlien järjestäminen maksaa ja juuri siksi jokainen järjestää budjetilleen sopivat juhlat tai ei ollenkaan. Jollain juhlapaikan vuokraamisella on turha leijua jos ei ole varaa edes tarjoiluun. Pidä juhlat muualla. Tai järjestä nyyttärit. Vieraat ei maksa kutsuttuina juhliin osallistumisesta. Ei synttäreistä, ei häistä, ei mistään.
Kallistun huutelemaan provoa, mutta vastataan nyt kuitenkin. Kuulostaa nololta. Jos jotain pitää järjestää, niin miksi ihan kakkukahvit eivät kelpaa? Miksi pitää välttämättä olla virokaljat ja -sidukat? Tai jos alkoholia on pakko olla, niin tee joku booli joka loppuu kun loppuu ja muuten kutsuun vaan että omat juomat. Ei ole niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko juhlia pyöreitä vuosia jos ei ole varaa...
Minulla olisi ollut 30-vuotiaana varaa, mutta ei ollut oikein aikaa. En koe menettäneeni mitään kun en juhlinut, juhlitaan nelikymppisenä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Aika negatiivisia kommentteja näköjään tullut. Tietysti vieraat saavat halutessaan tuoda omat juomat mukana, mutta uskon että löytyy paljon ihmisiä jotka eivät viitsi raahata omia viinoja mukana. Ja kuitenkin tarkoitus on laittaa tarjolle monenlaista, esim. pari helppoa ja edullista drinkkiä.
Veikkaan että jokainen ymmärtää mitä juhlien järjestäminen maksaa, kuitenkin tarkoitus kutsua ihmisiä paljon.
Kyllä vain halukkaat viitsivär raahata omat juomansa mukaan, kun sen kutsuun laittaa.
Sipsiä ja poppareita 30- vuotisjuhlassa. Haloo. Luokatonta.
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini järjesti viisikymppiset tosi edullisesti ja tyylikkäästi. Hän valmisti hyvissä ajoin tuhdin kiljun ja tilasi tukusta ison laatikollisen valmislihapullia. Vierailla oli 30,- euron pääsymaksu ja kutsussa luki, että lahjoja ei tarvitse tuoda, mutta halukkaat voivat laittaa tilille pääsymaksun lisäksi vähän extraa.
Tunnelma oli katossa ja juhlat onnistuivat loistavasti. Pari vierasta pääsi putkaankin, kun kävivät kiinni poliiseihin, jotka kävivät välillä tilannetta rauhoittamassa. On mitä muistella. Äidille jäi juhlista voittoakin melkein 300,- euroa.
Sinun äitylisi on fiksu ihminen. Ei synttäreiden tarvitse olla mitään pönötysjuhlia, vaan mukavaa ja rentoa meininkiä.
Sitä paitsi kun alotat nyt pikkuhiljaa ostamisen, niin sulla on sit tarjottavat loppuvuonna. Ellette ole sit jotain loppasuita, eikä alkoholi pysy kaapissa koskemattomana. Tai sit säästää rahaa, niin saa sieltä virosta juomat, mut reissaaminen maksaa aina, vaikka vaan hakis juomat omalla autolla.
Vierailija kirjoitti:
Sipsiä ja poppareita 30- vuotisjuhlassa. Haloo. Luokatonta.
Jep.
Kun olimme köyhiä opiskelijoita, meillä oli aika usein bileet, koska meillä oli "perheasunto" ja eniten tilaa.
Sipsit ja popparot olivat jotain mitä vieraat toivat tullessaan, omien juomiensa lisäksi.
Me tarjosimme noissakin olosuhteissa yleensä vähintään jotain edullisista jutuista tehtyä pizzaa (esim. tonnikala oli silloin vielä halpaa), kinkkukiusausta tai suolaista kasvispiirakkaa. Ihan tavallisissa illanistujaisissa esim. vappuaattona.
Kolmekymmpisillä toi tarjoilu olisi noloa, varsinkin jos juomatkin vielä maksullisia tai edes opm.
Mitenköhän ap ajatteli organisoida ton juomabaarin? Hommata vaihtorahat ja sitten niistä aina takaisin. Olut 1 € ja kymmenen ekaa vieras... eiku asiakasta maksaa 20 € setelillä...Onko hän siellä siis myymässä vai miten? Varmaan aika mahtavat juhlat.
Sussiunatkoot.
Vierailija kirjoitti:
---Olen kuullut että monet tekevät bileisiin ns oman baarin, josta saa ostaa (halvalla) juomia. Tämä olisi hyvä, koko homma ei ajaisi meitä konkurssiin ja ottaen huomioon lahjat ym, saattaisimme jäädä hommasta jopa plussalle.
Aika jännä, mä en ole koskaan kuullut kenenkään tekevän noin.
Toisekseen, mikä on sun motiivi järjestää noi synttärit? Yleensä ihmiset juhlistaa pyöreitä ja järjestää kutsut, koska haluaa viettää hauskan illan hyvien ystävien sukulaisten seurassa. Ja hyvä seura ja fiilis on heille se juttu. Sä mietit, että voiskohan tuolla tehdä tiliäkin...
Kiinnostaisi tietää budjetti ja vieraiden määrä. Jos tässä yhdessä vaikka sumplittais, jotain muuta kuin laiton baari.
Oma mies täyttää 30 eikä tasan pidä juhlia.
Ennen oli 50 ekat pyöreät joita kunnolla juhlittiin
Vierailija kirjoitti:
Ihan perusnyrkkisääntö joka koskee kaikkia juhlia. Olipa ne sitten synttärit tai häät tai vaikka tuparit: juhlat pidetään vain, jos niihin on itsellä varaa. Vieraan ei kuulu maksaa pennin pyörylää yhtään mistään. Uskokaa nyt jo!
Tämä 100%
Vierailija kirjoitti:
Täytin tuossa jokin aika sitten pyöreitä, aika paljon enemmän kuin ap, siis sellaisia vuosia, jotia on tapana juhlia. Minä en kuulu siihen joukkoon. Minusta vanhenemisessa ei ole mitään juhlimisen aihetta. Jos olisin kansakunnan kaapin päällä eli minulla olisi joku todellinen asema, niin ehkä saattaisin ajatella toisin, ehkä. Ja silloinkin tarjoaisin vain yksinkertaiset pullakahvit. Viinaksia en ole koskaan tarjonnut missään tilanteessa enkä aio muuttaa tapojani.
Se juhlii joka siitä tykkää. Mun mielestä itse vanhenemisessa on paljonkin hyvää ja järkeä. Onnittelen aina itseäni kun täytän vuosia. Minusta on mukavampaa vanheta kuin olla vanhenematta jos ymmärrät mitä tarkoitan.
Opmx2 oli mun viime vuoden 25-v bileiden koodina. On myös kaikilla tuntemillani ihmisillä.
Mikä pakko juhlia pyöreitä? Pakko taitaa olla omassa päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää budjetti ja vieraiden määrä. Jos tässä yhdessä vaikka sumplittais, jotain muuta kuin laiton baari.
Me opiskelijabileissä aikoinaan kierrettiin tämä laki myymällä arpoja. Joka arpa voitti ja palkintona joko siideri tai kalja.