Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valtavat lounaat ennenmuinoin,muistatteko

Vierailija
24.02.2019 |

Tuli mieleen kuinka ennen oli esim.työpaikoilla tapana syödä isot satsit ns.oikein kunnon ruokaa.Nyt näytetään menevän kevyemmin.Enää ei kyllä pystyisi tuohon,kunnon santsaus väsyttää.

Tosin.Ei kyllä ollut yhtälailla ylipainoa ennen.Ihmiset oli muutenkin terveempiä.Kakkostyypin diabetes,en tuntenut ketään jolla se.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä paikassa, jossa thedään raskasta ruumiillista työtä. Voi kertoa, että ei ole mitään menneisyyttä ne isot lounaat meidän tehtaan miehillä.

Vierailija
2/6 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhä santsataan. Ei työn puolesta tarvitsisi. Ylipainoa on melkein kaikilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset juurikaan sen terveempiä olleet sairaat vaan kärsivät hiljaa kun eivät tienneet mistä mahapurunsa johtuivat jos niitä tuli. Sitten kuoltiin nuorena, viimeistään heti eläkkeeelle päästyiä, kun vaivat olivat tarpeeksi kauan kehoa raastaneet. Suolistosyövätkin olivat vain mahanpuruja tai ummetusta...

Mutta ihan pakko kysyä että milloin niitä valtavia lounaita syötiin? kun itse olen saanut oikein vanhoja lehtiä lukiessa sen kuvan että ainakin ennen mikrojen aikaa oli tyypillisin eväs töissä leivät.

Vierailija
4/6 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muinoin olin töissä paikallisessa puutuotetehtaassa, jonka ruokalassa oli peräti muutaman annoksen a la carte-lista. Aika usein tuli syötyä pihviä paistinperunoilla tmv. Myöhemmin olin töissä toisessa tehtaassa, jonka ruokalassa oli kevyt- ja normilounas sekä salaattivaihtoehto ja useinmiten tuli valittua se salaattivaihtoehto, vaikka olinkin fyysisessä työssä - olo ja työteho on paljon pirteämpi kun ei syö itseään liian ähkyyn.

Vierailija
5/6 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päivän suurin ateria on lounas, koska saan sen edullisesti työpaikkaruokalasta opiskelijahintaan.

Ahdan napani niin täyteen tavaraa ettei tarvitse hetkeen ruokaa miettiäkään. Tai siis moneen tuntiin.

Vierailija
6/6 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin ensimmäisen työpaikkani lounaat. Meillä oli oma kokki joka rakasti paistaa kaiken voissa tai uppopaistaa öljyssä. Paljon myös leivitettyjä wienerleikkeitä, kalaa, porsaankyljyksiä jne. Lisäksi kermakastikkeet, kermaperunat ja kermaiset jälkiruuat. Porukka oli lounaan jälkeen niin tukossa ettei iltapäivän töistä meinannut tulla mitään kun kaikki nuokkui puolihorteessa työpöytiinsä nojaten.