Mitä tekis ensi viikolle evääksi töihin -ketju
Ideoita pinoon, pää lyö tyhjää! Lihattomista resepteistä bonuspisteet.
Kommentit (7)
Kasvislasagne, Kasvissosekeitto, linssikeitto, kasvis-/juurespihvit ja perunamuussi, kasvispitsa
Hiihtolomaviikko minulla. On myös lomaa eväiden tekemisestä!
Vierailija kirjoitti:
Salaatti?Sitä itse teen aina.
Mä en pärjää päivää salaatilla. Tartten kunnon ruokaa. Rosa Meriläinen on kirjoittanut aiheesta joskus hyvän kolumnin. Se on luettavissa tilaajille, löytyy hakemalla "rosa meriläinen kolumni salaatti". Oli vaihtanut salaattilounaan tukevampaan ruokaan ja huomannut elämänsä parantuneen selkeästi. Moni vaan tottuu siihen pikkunälkään, eikä enää edes huomaa koko asiaa. Salaatti on kuitenkin jotenkin naisille sellaista "ei-noloa" syötävää, näyttää terveelliseltä ja dieettitietoiselta. Toki salaatistakin ruokaisan saa, mutta lämpimässä ruoassa on silti puolensa.
Tofua ja vihreää currya
valkosipulia
vihreää currytahnaa (etnisessä kaupassa myytävä paras)
punainen chili
vettä
kafferlimenlehtiä
maustamatonta tofua
perunaa
parsakaalia
kookosmaitoa
valkopippuria
puolikas lime
korianteria
Kuullota valkosipuli, currytahna, chili. Pilko tofu ja lisää. Lisää kasvisliemi (ja tarvittaessa vettä). Lisää kafferlimen lehdet ja perunat. Keittele jonkin aikaa. Lisää parsakaali niin että ei ylikeity, ja kookosmaito. Rouhi valkopippuria. Ennen tarjoilua poista kafferlimenlehdet ja purista limen mehu. Laita tuoretta korianteria jos tykkäät.
Gazpacho