Jos saisit muuttaa asumaan ihan mihin vaan maahan. Niin minne lähtisit?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Irlanti. Ja saankin päättää.
Onnea matkaan.
Elintason lasku varmaa.
Vierailija kirjoitti:
Norjaan, saisin varmasti pienellä lisävaivalla työllistyttyä siellä juristin koulutuksella. Ne elävät öljyrahoilla vielä niin pitkään, että olen jo kuollut ennen kuin mitään ongelmia tulee. Suomessa sen sijaan ei näytä hyvältä, helve'tisti veroja maksetaan mutta pahoinvointi vaan lisääntyy.
Norjassa on elinkustannukset korkeammat kuin Suomessa ,koska siellä suojellaan omaa ruuan tuotantoa. Eipä löydy esim hedelmiä suomalaiseen tapaan kaupoista ja ovat kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Islantiin. 😍
Just palattiin Islannista lomalta ja vaikkakin esim Reykjavik on söpö kaupunki ja luonnonihmeet huikeat, minua alkaisi todella pänniä se loputon joko kova tuuli, megakova tuuli tai myrskytuuli. Koko ajan ujeltaa. Hintatasokin aika kova, en tosin selvittänyt mitä asunnot mahtaa maksaa.
Omituinen kysymys, aika vapaastihan sitä saa muuttaa mihin haluaa.
Johonkin Pohjois-Koreaan tai Tiibetiin muuttaminen voisi olla hankalaa, mutta kuka niihin edes haluaisi muuttaa?
En tajua alaspeukuttajia. Ei teitä olla viemässä niihin maihin, mihin jotkut haluaa muuttaa.
Haaveet on haaveita.
Tosielämän arki on parasta Pohjoismaissa (joihin luen Kanadankin).
Kaikki muuttaisivat paremman elämän perässä. Mutta hetkinen! Sehän ei saa olla kenellekään motiivina muuttaa tänne meille. Meillä itsellämme on kyllä oikeus lähteä ihan mihin vaan haluamme 🙄
Vierailija kirjoitti:
Norjaan, saisin varmasti pienellä lisävaivalla työllistyttyä siellä juristin koulutuksella. Ne elävät öljyrahoilla vielä niin pitkään, että olen jo kuollut ennen kuin mitään ongelmia tulee. Suomessa sen sijaan ei näytä hyvältä, helve'tisti veroja maksetaan mutta pahoinvointi vaan lisääntyy.
Vihervasemiston kun pääsee valtaan sitten uusia veroja lisää. Rikkalla vara ajaa autolla ja matkustaa lentämällä.Köyhät saisi värjötellä kylmissä asunoissa kun ei olisi varaa maksaa sähkölaskuja kun piipertäjät verottaneet sähkönkin niin kalliiksi. Kannatta kyllä miettiä tarkaan kun menee äänestämään ketä äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemiston kun pääsee valtaan sitten uusia veroja lisää. Rikkalla vara ajaa autolla ja matkustaa lentämällä.Köyhät saisi värjötellä kylmissä asunoissa kun ei olisi varaa maksaa sähkölaskuja kun piipertäjät verottaneet sähkönkin niin kalliiksi. Kannatta kyllä miettiä tarkaan kun menee äänestämään ketä äänestää.
Juu kannattaa äänestää persuja👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjassa on elinkustannukset korkeammat kuin Suomessa ,koska siellä suojellaan omaa ruuan tuotantoa. Eipä löydy esim hedelmiä suomalaiseen tapaan kaupoista ja ovat kalliita.
Norjalaiset ovat ilkeitä ja puhumattomia.
Kaikki ne jotka sanovat että vapaasti saa muuttaa mihin haluaa, niin ei se nyt todellakaan pidä paikkaansa. EU/EEA:n alueella toki, mutta se kattaa vain pienen osan maailman maista. Heti sen ulkopuolella alkaa olla hankalampaa, ja joissain tapauksissa lähes mahdotonta.
Itse muuttaisin varmaan Singaporeen, en niinkään sen maan/kaupungin itsensä vuoksi, vaan koska sieltä käsin olisi helppo tutustua Kaakkoisaasiaan laajemmalti. Toinen kiva olisi Costa Rica.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muuttaisivat paremman elämän perässä. Mutta hetkinen! Sehän ei saa olla kenellekään motiivina muuttaa tänne meille. Meillä itsellämme on kyllä oikeus lähteä ihan mihin vaan haluamme 🙄
Totta kai, jos motiivina on uuden elämän rakentaminen itse omin neuvoin. Työpaikka ja kieliopinnot sekä uuden maankulttuurin kunnioittaminen. Globaali oikeus siirtolaisuuteen.
Sen sijaan moraalista oikeutta ei ole mennä varta vasten sosiaaliturvan varassa notkumaan ja lisääntymään minnekään.
Jos näin äkkiä pitää sanoa jotain niin Etrlä -Afrikka. Tosin tulisin sieltä joka vuosi suomen kesän viettämään meidän kesäpaikassa!
Vierailija kirjoitti:
Haaveet on haaveita.
Tosielämän arki on parasta Pohjoismaissa (joihin luen Kanadankin).
Jos olisi pakko muuttaa Suomesta, menisin Kanadaan. Luonto on siellä aika samanlaista kuin Suomessa, neljä vuodenaikaa.
Ja olen aina halunnut mennä mennä Yellowstoneen, joka tosin taitaa olla Usan puolella, mutta rajalla kuitenkin. Myös Niagara-putoukset ovat aina kiinnostaneet.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ne jotka sanovat että vapaasti saa muuttaa mihin haluaa, niin ei se nyt todellakaan pidä paikkaansa. EU/EEA:n alueella toki, mutta se kattaa vain pienen osan maailman maista. Heti sen ulkopuolella alkaa olla hankalampaa, ja joissain tapauksissa lähes mahdotonta.
Itse muuttaisin varmaan Singaporeen, en niinkään sen maan/kaupungin itsensä vuoksi, vaan koska sieltä käsin olisi helppo tutustua Kaakkoisaasiaan laajemmalti. Toinen kiva olisi Costa Rica.
Jos sinulla on hyvä koulutus ja työpaikka olemassa niin kyllä sinä käytännössä pystyt muuttamaan minne tahansa. Toki luvat ym. Täytyy hoitaa etukäteen kuntoon.
Kaliforniassa, Havaijilla tai New Yorkin seudulla olisi kiva asua, olettaen toki, että olisi tarpeeksi rahaa. Asuminen ja oikeastaan kaikki tosi kallista noissa paikoissa.
Etelämantereelle muuttaisin pysyvästi. Olisin mantereen ainut vakinaisesti asuva ihminen.