Jos saisit muuttaa asumaan ihan mihin vaan maahan. Niin minne lähtisit?
Kommentit (41)
Itävalta. Skotlanti. Irlanti. Norja.
Saanhan mä päättää, ja kohta lähdenkin johonkin lämpimämpään maahan.
Kai se olisi mikämikä-maa, jossa olisi taikaseinä ja rajattomat resurssit tieteelliseen tutkimukseen ja onnelliseen perhe-elämään.
Mikäs minua estää ja kieltää, kun ei tiettävästi ole rikostuomioitakaan. Sehän estää monelta per...inteisesti matkustamisen.
Suomeen minä muuttaisin.
Ollaan miehen kanssa pohdittu, että ostamme talon Tanskasta. Tykätään niistä maisemista ja autolla pääsee kätevästi Eurooppaan. Muutamia vuosia vielä töitä ja sitten pakataan muuttoauto.
En enää minnekään. Olen asunut vuosia nuorena aikuisena ulkomailla kahdessa eri maanosassa ja mitenkin matkustellut paljon, joten tiedän, mitä elämä on muualla. Minun elämäni on Suomessa ja täältä en lähde kuin käväisemään muualla. N44
Lämpimään, jos lapset ja lastenlapset lähtisi mukaan.
Viroon. Tällä hetkellä alhainen palkkataso estää muuttamisen.
Norjaan, saisin varmasti pienellä lisävaivalla työllistyttyä siellä juristin koulutuksella. Ne elävät öljyrahoilla vielä niin pitkään, että olen jo kuollut ennen kuin mitään ongelmia tulee. Suomessa sen sijaan ei näytä hyvältä, helve'tisti veroja maksetaan mutta pahoinvointi vaan lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
En enää minnekään. Olen asunut vuosia nuorena aikuisena ulkomailla kahdessa eri maanosassa ja mitenkin matkustellut paljon, joten tiedän, mitä elämä on muualla. Minun elämäni on Suomessa ja täältä en lähde kuin käväisemään muualla. N44
Samoin.
N56
Jokainen saa muuttaa ihan minne haluaa. Tosin muutamiin maihin ei pääse jos on tuoreita rikostuomioita papereissa. Miksei kaikki ruikuttajat muuta sinne missä luulee asioiden olevan paremmin?
Olen tehnyt tuon valinnan, enkä nyt kovin kauaksi tipahtanut, Ruotsiin. Loppujen lopuksi vaa’assa painoi se että lapset saa suomenkielen opetusta, tasa-arvoinen maa ja on helppo vierailla Suomessa. Vaihtoehtona oli mm. Australia, mikä ei sitten kuitenkaan kiinnostanut vahvan kotiäitikulttuurin ja pitkän matkan takia.
No useimmat meidtähän SAAVAT ihan itse päättää, missä maassa haluavat asua.
Itse olen asunut Saksassa, Ruotsissa, Briteissa ja Australiassa. Niin ja Suomessa. Ja Suomessa minä näistä haluan asua. En lupaa, että jään tänne loppuelämäkseni, sillä voi jälleen tulla tilanteita, joissa muualla asuminen tarjoaa hienoja mahdollisuuksia, mutta pidän todennäköisenä, että palaan senkin jälkeen Suomeen.
Norjaan.