Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vika sukupuolirooleissa?

Vierailija
24.02.2019 |

99% miehistä ja naisista tuntevat olevansa oma itsensä nykyisissä sukupuolirooleissa, eli ne eivät todellakaan ole kasvatuksen tulos. Niissä voimme olla oma itsemme. Harvoin törmää miestä joka haluaisi olla kuten naiset tai päinvastoin naista, joka haluaisi olla miehekäs. Lapsiparat traumatisoidaan nykyään pienestä lähtien, kun yritetään pakottaa johonkin "neutraaliin", sukupuolettomaan rooliin. Niitä jälkiä korjaillaan terapiassa tulevaisuudessa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jättäisit pois tuon sanan rooli, niin olisi melko asiaa. Rooli on kuitenkin jotain mitä esitetään. 

Vierailija
2/6 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittämistähän on esim.lesbous.Miksi se toinen esittää miespuolista leikkaamalla hiuksensa kuin miehillä on ja pukeutumalla kuin mies.Homot taas ovat molemmat miehen näköisiäkin ei toinen pukeudu kuin nainen ja kasvata pitkiä hiuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esittämistähän on esim.lesbous.Miksi se toinen esittää miespuolista leikkaamalla hiuksensa kuin miehillä on ja pukeutumalla kuin mies.Homot taas ovat molemmat miehen näköisiäkin ei toinen pukeudu kuin nainen ja kasvata pitkiä hiuksia.

Että mitä?

Vierailija
4/6 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä traumatisoituneita on tullut niistäkin lapsista, joita on pakotettu sukupuolirooleihin.

Tämä se ongelma juuri onkin: lapsi ei saa olla oma itsensä vaan hänen annetaan ymmärtää, että hän on jotenkin väärä. Olen kuullut äidin(?) sanovan lapselle lelukaupassa "ei osteta sitä, kun ei pojat leiki nukeilla". Aivan yhtä paha se varmaan on tytölle, jolle sanotaan "ostetaan jotain muuta kun sinulla on jo niin monta nukkea", vaikka lapsi rakastaisi kotileikkejä yli kaiken.

Mikä pakko on yleensäkään korostaa sukupuolia? En tiedä, onko tässä jotain alueellisia eroja, mutta onneksi meillä lapset ovat saaneet olla enimmäkseen lapsia ja aikuiset ihmisiä. Joskus on tullut kiusallisia tilanteita, kun joku on näyttänyt olevan väärän sukupuolen vessassa, esimerkiksi. Samaa sukupuolta olevista pareista ei niin suurta numeroa tehty, jos olivat muuten kunnon kansalaisia.

Vierailija
5/6 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä traumatisoituneita on tullut niistäkin lapsista, joita on pakotettu sukupuolirooleihin.

Tämä se ongelma juuri onkin: lapsi ei saa olla oma itsensä vaan hänen annetaan ymmärtää, että hän on jotenkin väärä. Olen kuullut äidin(?) sanovan lapselle lelukaupassa "ei osteta sitä, kun ei pojat leiki nukeilla". Aivan yhtä paha se varmaan on tytölle, jolle sanotaan "ostetaan jotain muuta kun sinulla on jo niin monta nukkea", vaikka lapsi rakastaisi kotileikkejä yli kaiken.

Mikä pakko on yleensäkään korostaa sukupuolia? En tiedä, onko tässä jotain alueellisia eroja, mutta onneksi meillä lapset ovat saaneet olla enimmäkseen lapsia ja aikuiset ihmisiä. Joskus on tullut kiusallisia tilanteita, kun joku on näyttänyt olevan väärän sukupuolen vessassa, esimerkiksi. Samaa sukupuolta olevista pareista ei niin suurta numeroa tehty, jos olivat muuten kunnon kansalaisia.

Eivät nuo esimerkkisi ole lainkaan verrannollisia keskenään. Tytön tapauksessa on kysymys määrästä, jolloin hän voi edelleen toteuttaa itseään jo olemassa olevilla nukeillaan ja saa lisäksi muita leluja, jotka voi valita itse.

Vierailija
6/6 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin joskus naimisissa miehen kanssa, joka piti kovasti perinteisistä sukupuolirooleista, myös kotona. Miesten työt ja naisten työt. Eihän se toiminut, kaupungissa, kerrostalossa ja molempien ollessa palkkatöissä. Mä hoidin työni, lapsen ja kodin ja mies työnsä. Liitto kesti 6 vuotta, ihmeen kauan.