Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

1441/6611 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhkelis, lauantaiaamuna ajattelin testata uudestaan 😊

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

1442/6611 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corianderher: toivotaan että on sitten jo selvä plussa! 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1443/6611 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corianderher ja muut joilla haamuja jne, paljon paljon tsemppiä ja viivan vahvistumista!

Itse aloitin parisen viikkoa sitten nuo Gelee Royale tabletit, ja nyt sitten kun googlailin niin tajusin että nehän saattaa aikaistaa ovulaatiota. Tähän mennessä ilmeisesti ollut kp 18 tienoilla (jos ollut), nyt ollut viikonloppuna pientä juilintaa vasemmalla ihan alavatsassa ja valkovuoto selkeästi reippaampaa. Mutta tänään kp 15, eli viikonloppuna ollut kp 13-14. Ja harmittaa sen takia, että itsellä oli niin paha päänsärky ja lihasjumit ettei tullut paljoa läheisyyttä haluttua. Vaikka muuten haluja olisi ollutkin.

No, saas nähdä ja tulee nyt varmaan parisen päivää seurailtua tarkemmin oloja ja limoja. Yritän myös täällä jonkun (sori en muista kuka) vinkistä ottaa positiivisemman ajattelun käyttöön, nyt tuntuu että pari viime kuukautta on aina uuden kierron alettua vajonnut jonnekin synkkyyteen ja yrittänyt olla ajattelematta sitä lapsen haluamista. Koska kyllähän me se lapsi halutaan.

Tsemppiä ihanaiset, kyllä vaan piristää lukea sitä mahtavaa tsemppausta mikä täällä vallitsee <3

36v pariskunta, ensimmäistä lasta yritetään
yk 10 -> la 2/21

1444/6611 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussista, toivottavasti pysyvät ja vahvistuvat ❤️.

Minua ei ole jännittänyt tai hermostuttanut näin paljon sitten viime vuoden toukokuun kierron, 🙈. Nyt siis yk14, kp30/28-31 ja dpo n 13. On ollut eka kierto ikuisuuksiin kun on tosiaan uskaltanut taas vähän toivoa, mutta samalla kehon mukaan menkat ovat kyllä tulollaan. Pieni vuotoholahdus oli jo perjantaina, eilen sunnuntaina hiukan rusehtava valkovuotoa, ja nyt alavatsalla tyypillistä lievää painon tunnetta ja alapäässä vihloo. Et luulen yk15 alkavan myöhemmin tänään tai huomenna.

Mutta kun on pitkästä aikaa uskaltanut toivoa toisenlaista lopputulosta niin pelko on tietty myös mukana leikeissä.

Jos ja kun menkat taas alkavat niin minun pitää varata aukiolotutkimukseen aika. Olen siirtänyt tätä kun tosiaan uskalsin toivoa, et tämä olisikin meidän kierto. Nyt en yhtään haluaisi käydä sorkittavana, en yhtään. Harmittaa rahanmeno sen suhteen, meillä mennyt jo n tuhat euroa tutkimuksiin, eikä mitään löydy. Pikkurahaahan se on verrattuna siihen, mitä lapsi vie, mut turhauttaa silti. Ne on kuluja, joita en haluaisi meidän joutuvan maksaa.

Vietän siis tämän ja huomisen käymällä vähän väliä vessassa tarkistamassa vuototilanteen. Alkaisi ne menkat nyt vaan mikäli meinaavat.

Hienoa uutta viikkoa kaikille ✨

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

1445/6611 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Kiitos ihana! ❤

Missä maassa te asuittekaan? Olisiko sinulla mahdollisuutta hankkia tuota myo-inositolia mistään sieltä, tai tilata netistä? Suosittelen, kun minullekin se sai Gelee Royalin ja Terojen kanssa yhdessä (vai mikä lie näistä yksistään) aikaan ovulaation. Älä menetä toivoasi, sillä sitä on. Joskus se vain meinaa hukkua... tsemppiä ja ihania hetkiä ja toivon säteitä sinulle ❤

Asutaan Italiassa. Mulla onkin ollut välillä myo-inisitolit ja gelee royal käytössä, mutta en huomannut kummastakaan mitään eroa itselle. Ne on kai hyödyksi jos ovulaatio on epäsäännöllinen lähinnä. Mulla kuitenkin ainakin teoriassa tapahtuu ovulaatio melkein kellontarkasti joka kuukausi, saan sen aina tikulla kiinni ja ultrallakin on gyne sen todennut. Kai mulla on vaan niin paskalaatua ettei niistä ole mihinkään 😞 miehessäkään kun se ongelma ei siis tosiaan ole vaan sillä on tavara priimaa. Mun ainut todettu ongelma on siis ollut tiputtelut oviksen jälkeen, ja ne on nyt keltarauhashormonilla saatu kuriin, mutta mitään ei silti tapahdu.

Kiitos kuitenkin tsemppaamisesta Villis! 💕

Ja onnea kaikille plussannelle ja erityisesti jaksamista Doshika, Portland, Puikonnokka ja ketä kaikkia täällä nyt on jotka jo pitkään on joutuneet odottamaan.

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

1446/6611 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiBi kirjoitti:

Villahuivi kirjoitti:

Kiitos ihana! ❤

Missä maassa te asuittekaan? Olisiko sinulla mahdollisuutta hankkia tuota myo-inositolia mistään sieltä, tai tilata netistä? Suosittelen, kun minullekin se sai Gelee Royalin ja Terojen kanssa yhdessä (vai mikä lie näistä yksistään) aikaan ovulaation. Älä menetä toivoasi, sillä sitä on. Joskus se vain meinaa hukkua... tsemppiä ja ihania hetkiä ja toivon säteitä sinulle ❤

Asutaan Italiassa. Mulla onkin ollut välillä myo-inisitolit ja gelee royal käytössä, mutta en huomannut kummastakaan mitään eroa itselle. Ne on kai hyödyksi jos ovulaatio on epäsäännöllinen lähinnä. Mulla kuitenkin ainakin teoriassa tapahtuu ovulaatio melkein kellontarkasti joka kuukausi, saan sen aina tikulla kiinni ja ultrallakin on gyne sen todennut. Kai mulla on vaan niin paskalaatua ettei niistä ole mihinkään 😞 miehessäkään kun se ongelma ei siis tosiaan ole vaan sillä on tavara priimaa. Mun ainut todettu ongelma on siis ollut tiputtelut oviksen jälkeen, ja ne on nyt keltarauhashormonilla saatu kuriin, mutta mitään ei silti tapahdu.

Ja onnea kaikille plussannelle ja erityisesti jaksamista Doshika, Portland, Puikonnokka ja ketä kaikkia täällä nyt on jotka jo pitkään on joutuneet odottamaan.

Varmaan itsestäänselvä asia, mutta varmistan nyt kuitenkin vielä varuiksi. Ettehän käytä mitään sellaista liukuvoidetta, mikä ei ole hyväksi siittiöille?

31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.

1447/6611 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vau täällähän on selvästi Elina ja Dennis myrskyt tuoneet valtavasti myötätuulta monen projektiin!! ihanaa! Uskon myös, että tämä vuonna se pitkä odotus taittuu lopuillakin. Nykypäivänä tahattomasti lapsettomia on kuitenkin aika vähän. Jaksetaan toivoa parempaa huomista ❣️

Omaa napaa; oon tapani mukaan harjoittamut itsehillintää etten turhaan innostu analysoimaan tuntemuksia, koska pettymys on aina niin karvas jos saa itsensä luulemaan liikoja. Nyt kuitenkin dpo 10 oletetusta oviksesta ja pari päivää paleltanut, nenä tukossa ja vatsaa juilinut pari kertaa, naamassa hormoninäppyä. Voi ihan täysin olla kyse myös menkoista, joiden odotan alkavan pe. Pieni toivon kipinä kuitenkin heräsi, yleensä mulla ei selkeitä pms oireita ole. Toisaalta olis loogista kun oli tavallista vahvemmat ovisoireet niin sitten myös selkeät menkkaoireet. Kävi miten kävi, kuulun joukkoon, joka voi iloita edes siitä, että keho tuntuu edestoimivan niin kuin pitää.

Alle 30v. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Esikoinen toiveissa.

1448/6611 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö ne menkat lähestymässä, no pitäshän niitten alkaakin to-su akselilla. Ei mulla yleensä näin aikasin ole ne enteilleet kun nyt kivistää alavatsaa ja munasarjoja ja on aika vetämätön olo. Aivan aavistus rinnan päät aristaa. Yleensä mulla oviksen jälkeen on rinnat arat mutta nyt ei ollut mutta ovis oli varmaan vuoden selkein ja pisin. Taitaa jäädä testi tekemättä näillä näkymin. Kyllä osaa keho huijata muijaa. Hohhoijaa😣😞😟😔

1449/6611 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiBi kirjoitti:

SIBI, Toivon teille pikaista plussaa💜....jaksamista... Inositol kyllä vahvistaa ihan ovulaatiotakin, ei tarvitse olla mitenkään epäsäännöllinen kierto.

Mulle on neuvottu myös Beta Karoteiinia (A-vitamiini) luontaisaineita siis ihan ovulaatiosta lähtien. On suotuisa vaikutus raskautumiseen, näin lupaili luontaishoitaja...kokeile ihmeessä👍😋

Tähtitaivas☆

1450/6611 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän vilkasta keskustelua!

SiBi, ota vain käyttöön myo-inositoli, eihän siitä haittaa ole? Jos Italiassa on sama paketti kuin Suomessa, Inocaps, et ainakaan jää paitsi hyvistä vitamiineista lisäksi. Inocapsia oli miehillekin tarkoitettu pakkaus! Toivon teille tämä vuonna saapuvaksi pientä nyyttiä ihmeellistä ❤

Katti76, kroppa huijaa aina. 😆 utta oletko varma, ettei kuitenkin olisikyse raskausoireista, kun on erilainen oviksen jälkeinen aika? Plussatuulta sinne 🌬➕

Tititü, jospa sinulla olisi myös plussa tulossa myrskyn myötä! Täällä myös sama tilanne, että ovis on ollut hyvin vahva! Joten nyt toivotaan tänne palstan naisille plussamyrskyä 🌬➕❤

Portland, tsemppiä! Itseäkin ihmetyttää tämä, että vauvaa ei perheisiin kuulu ja kaikki on niin kallista tutkia. Vauvatalkoita hoetaan mutta sitten kun ongelmia on, sitä ei talkoohenkeä ei tueta. Vaikka eipä meistä kukaan vauvaa yhteiskunnan vuoksi halua, vaa omista lähtökohdista. Silti se tuleva vauva on yhteiskunnalle paitsi menoerä myls tulonlähde, joten eikö olisi hyvä vähän tukea vahvemmin syntyvyyttä...portland, toivotaan että jos aukkariin joudut, sen myötävaikutuksella sitten vauvakin saisi alkunsa ❤

Omanapa: soitin neuvolaan, aikoi konsuötoida gyneä. Ihan terkan määräyksellä nyt jatkan Terolutia, ja jos gyne on erimieltä keskiviikkopn mennessä, aloitan homeopaattisen progesteronin raskauden alun mahdollistamiseksi 🥰❤ menkathan sieltä homeopaattisenkin läpi tulevat, jos raskaus ei ala, mutta ainakaan ne ei tule liian aikasin kun on tukevaa lääkitystä 🙏❤

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1451/6611 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Täällähän vilkasta keskustelua!

SiBi, ota vain käyttöön myo-inositoli, eihän siitä haittaa ole? Jos Italiassa on sama paketti kuin Suomessa, Inocaps, et ainakaan jää paitsi hyvistä vitamiineista lisäksi. Inocapsia oli miehillekin tarkoitettu pakkaus! Toivon teille tämä vuonna saapuvaksi pientä nyyttiä ihmeellistä ❤

Katti76, kroppa huijaa aina. 😆 utta oletko varma, ettei kuitenkin olisikyse raskausoireista, kun on erilainen oviksen jälkeinen aika? Plussatuulta sinne 🌬➕

Tititü, jospa sinulla olisi myös plussa tulossa myrskyn myötä! Täällä myös sama tilanne, että ovis on ollut hyvin vahva! Joten nyt toivotaan tänne palstan naisille plussamyrskyä 🌬➕❤

Portland, tsemppiä! Itseäkin ihmetyttää tämä, että vauvaa ei perheisiin kuulu ja kaikki on niin kallista tutkia. Vauvatalkoita hoetaan mutta sitten kun ongelmia on, sitä ei talkoohenkeä ei tueta. Vaikka eipä meistä kukaan vauvaa yhteiskunnan vuoksi halua, vaa omista lähtökohdista. Silti se tuleva vauva on yhteiskunnalle paitsi menoerä myls tulonlähde, joten eikö olisi hyvä vähän tukea vahvemmin syntyvyyttä...portland, toivotaan että jos aukkariin joudut, sen myötävaikutuksella sitten vauvakin saisi alkunsa ❤

Omanapa: soitin neuvolaan, aikoi konsuötoida gyneä. Ihan terkan määräyksellä nyt jatkan Terolutia, ja jos gyne on erimieltä keskiviikkopn mennessä, aloitan homeopaattisen progesteronin raskauden alun mahdollistamiseksi 🥰❤ menkathan sieltä homeopaattisenkin läpi tulevat, jos raskaus ei ala, mutta ainakaan ne ei tule liian aikasin kun on tukevaa lääkitystä 🙏❤

Kiitos! Hmm en usko että tärppi olisi nyt onnistunut. Jotenkin niin pessimisti olo. Sitten kun luulee tärpin käyneen niin johan se paljastuu kropan huijaukseksi😊

1452/6611 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, jänniä aikoja nyt useammalla. Toivotaan oikeaa plussatulvaa ryhmään ❤️

Oma napa, tänään tikutin ensimmäisen r-testin. Vielähännsiijen tietenkin 2 viivaa piirtyy, mutta toinen on jo haalenemaan päin. Vuotokin onneksi hiipunut, ainakin tänään...pelkällä pikkuhousunsuojalla jo pärjää. Ilonaiheet ne on minullakin 😂 Kovinnä tekisi mieli jo peittoa heilutella, en ole tottunut tälläisiin taukoviikkoihin, mutta pakko vielä malttaa ettei takapakkia tule. Mutta täältä noustaan kovaa kyytiä 🤗

1453/6611 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katti76 kirjoitti:

Kiitos! Hmm en usko että tärppi olisi nyt onnistunut. Jotenkin niin pessimisti olo. Sitten kun luulee tärpin käyneen niin johan se paljastuu kropan huijaukseksi😊

Mutta on se kyllä myös toisinpäinkin! Kun kuvittelet että ei oo tärpänny nii saattaa just siinä kierrossa ollakin. Onhan näitä nähty 😊

Mutta ompa käyny tärppi nyt tai ei, toivon että ne menkat ei loista poissaolollaan turhaan vaan tulevat ajallaan, ellei plussauutisia saada!

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1454/6611 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tititü kirjoitti:

oon tapani mukaan harjoittamut itsehillintää etten turhaan innostu analysoimaan tuntemuksia, koska pettymys on aina niin karvas jos saa itsensä luulemaan liikoja. Nyt kuitenkin dpo 10 oletetusta oviksesta ja pari päivää paleltanut, nenä tukossa ja vatsaa juilinut pari kertaa, naamassa hormoninäppyä. Voi ihan täysin olla kyse myös menkoista, joiden odotan alkavan pe. Pieni toivon kipinä kuitenkin heräsi, yleensä mulla ei selkeitä pms oireita ole. Toisaalta olis loogista kun oli tavallista vahvemmat ovisoireet niin sitten myös selkeät menkkaoireet. Kävi miten kävi, kuulun joukkoon, joka voi iloita edes siitä, että keho tuntuu edestoimivan niin kuin pitää.

Kuullostaa kyllä ihan samoilta oireilta, mitkä itelläni oli ja minä hätähousuna testasin (tuohon plussana se itkuherkkyys ja pahoinvointi). Toivottavasti siulla on tärpännyt <3

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

1455/6611 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon tosi paljon plussaa kaikille, varsinkin pitkään odottaneille. Omalla kohdalla se tärppi näköjään kävi kun vähiten odotti.

Minähän sanoin täälläkin, että tammikuussa oli vähän sellanen "hanskat tiskiin" olo, ärsytti eikä huvittanut enkä jaksanut ihan hirveästi asiaa ajatella. Ja sanoinkin, että odotan menkkoja, koska ei olla kunnolla ees talleteltu.

Kp13 oli ovistuntemuksia, kp14 tuli päivällä iso ovislima (mikä ei ole erityisen tyypillistä mulle) ja ainoa kerta oviksen lähellä kun peitto heilui oli kp14 illalla. Seuraavan kerran vasta joskus kp20 jälkeen.

Nyt se yksi kerta riitti.

Edelleen on kyllä hieman sellainen epäuskoinen olo...ei se auta kun toivoa parasta ja odottaa sinne ekaan ultraan.

1456/6611 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea hattara! ja muut plussanneet :) onnea myös villahuivi ovisplussasta! sinun neuvosta tilasin sitä inositolia ja hainpa uuden purkin gelee roylliakin :P

viime torstaina otin viimesen terolutin, oli ihan hirveet oireet päähän koski , maha sekaisin ja kipeä, hurjat mielialan vaihtelut odotin elämäni hirveimpiä menkkoja..ja ei ne ala!!! vähän tuli jotaki marjapuuronväristä seksin jälkeen mut sit ei mitään.

välillä on päänsyrkyä ja maha edelleen vähän oireilee, yöllä vessassa käydessä oli taas ihan semmonen olo että no nyt ne alkaa mut ei.. odotin et ois tämä kierto menny äkkiä ohi että sit uus kierto kaikilla lisäravinteilla vois alkaa.. raskaustesti näytti negaa.. täällä oli muitakin teroluttien käyttäjiä, onko teillä alkanu menkat heti? musta tuntuu et mun menkka oireet vaan hiipuu..

30v endo toiveissa eka

1457/6611 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sissi90, mulla alkoi menkat kolmantena päivänä Terolut-kuurin loppumisesta.

Eilen, dpo 6, tuli vaaleanpunaista valkovuotoa pyyhittäessä. 🙊 Ystävälläni tuli tismalleen samana päivänä kiinnittymisvuotoa vähän aikaa sitten. 🙈 Ikinä ennen ei ole näin aikaisin tullut mitään tuhrua/värillistä vuotoa. Ja nyt tosiaan on nuo Terolutitkin käytössä, että nyt on kyllä toiveet korkealla. 🤞 Eilen illalla taas vähän jomotteli tuota vatsaakin. Ja vielä pitäisi jaksaa odottaa monta päivää! Piinaa. 😂

Esikoinen la 10/2020. 💜

1458/6611 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ihan karmeaa tämä haaveiluni. Heräsin yöllä sillä olen nähnyt painajaisia muutamana yönä. Samalla huomasin että tuntui painetta alavatsalla ja se sai pelkäämään menkkojen alkua. Olen rampannut wc:ssä tsekkaamassa tilanteen. Menkkojen oletettava alkamispäivä to-su. Nyt kp 23. Miten tämä onkin nyt tällästä. Aika hajottavaa.

1459/6611 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo 12, haalea, mutta selvä viiva joka ilmestyi nopeasti testiin 🥰Hieman jo yrittää toiveikkuus nostaa päätä. Paleltaa, väsyttää ja alamahaa juilii ja kipristelee, erityisesti tänään tämä maha alkanut ilmoittaa itsestään. Perjantaina pitäs menkkojen alkaa, jos ei mitään kuulu niin sitten voinee jo uskoa että saattaa kestää matkassa.

Tsemppiä kaikille! Nyt on monella lupaavaan kuuloisia tilanteita!

1460/6611 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitsit, täällä osalla piinailupäivät ja toiveet teidän puolesta korkeella!

Tänään kp 1, oli 41pv kierto. Ovulaatio jäi siis täysin hyödyntämättä kun luulin että se oli aiemmin. Olikin kyllä tosi vaikea tulkita omia tuntemuksia tässä kierrossa. Pääasia että kierto kuitenki lyhenee (kun ed. sen 75pv). Toivottavasti tämä kierto alkaisi olemaan sitten jo lähempänä totuutta. Oon kyllä ollutkin viime päivinä yks hirviö kotona, kaikki ärsyttää ja pinna ku viulunkieli. Toivottavasti pian taas oma iloinen itsensä ja saa alkaa taas yrittämispuuhiin kunnolla! Ovulaatiota voisi koittaa taas tikutella, mut en liikaa haluu kyllä siitäkään stressiä ottaa.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja myös kaikille alkukiertoon! 😊

N 31v. M 33v. Esikoinen haaveissa. Ehkäisyrengas lopetettu 10/19.