Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
tititü ainakin clearbluen digitaalinen ovulaatiotesti on kertakäyttöinen. Olin aivan järkyttynyt hinnasta, koska luulin säästäväni kun ostan helvetin kalliin laitteen ja luulin että siihen saisi sitten seuraavaan kiertoon uusia liuskoja, mutta ei..
Itsellä tänään kp 27/26, dpo 13 ensimmäistä kertaa Letrozoli käytössä tässä kierrossa.. mun kierrot olleet viimeisen puolen vuoden aikana 21-26 pvä joten joko letrot on pidentäneet kiertoa, tai sitten menkat myöhässä.. apua kun tietäisi. Sain taas itseni kiinni googlailemasta alkuraskauden oireita, miehelle en ole puhunut mitään. Tiedän että taas tullaan korkealta ja kovaa jos/kun menkat alkaa. Onhan tämä nyt ihan hirveetä vuoristorataa.. tiedätte. Jaksamista kaikille!! 😊
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Juu ikävä kyllä on ne digitestitkin kertakäyttösiä, tai tulee sen kai 10testiliuskaa ja se itse laite aina paketissa mutta niitä pelkkiä liuskoja ei myydä erikseen, siinä ois CB:lle kehitysehdotus 😉
Täällä kp 25/28-29 ja aivan jäätävä turvotus! Siis niin jäätävä ettei enää iltapäivällä mee housut kiinni ollenkaan. Ties mikä oire ja mistä sitten.. Ei jaksais niinkun yhtään odottaa tietoa menkoista tai raskaudesta! Letrot on lihottanut +6kg joten ihan kiva saada niistä vähän taukoa että kroppa palautuu.. Ellei tää turvotus johdu sit jostain muusta kun alkavista menkoista 🤷♀️🤣🤪
32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.
Oi mitä piinailua täällä tiedossa 😍 ihan täpinöissäni odotan teidän päivitystä tulisko plussia ❤️
Täällä mennään kp34/32-55. Ovulaatiota tässä kierrossa tuskin on ollut ollenkaan ja haluaisin kovasti menkkojen jo tulevan, jotta päästään pian uuteen kiertoon.
Jotain positiivista, niin meidän kuopuksen imetys on nyt saatu vähenemään oikein mukavasti. Yltä viikko sitten sain yöimetykset pois ja nyt kahtena aamuna on oltu jopa ilman aamutissiäkin! Enää iltatissi jäljellä siis. Toivottavasti tämä imetyksen edelleen vähentäminen taas osaltaan auttaisi raskautumiseen 🙏 toki se pco siellä taustalla silti on, mutta toivon tällä olevan vaikutusta. Me molemmat tytön kaa kyllä rakastetaan kovasti yhteisiä tissihetkiä ja muuten mulla ei olisi hätä yhtään asian kanssa jos ei olisi niin kova vauvan kaipuu 😊 onneksi tosiaan neiti vaikuttaa olevan valmis tähän muutokseen joka on saanut pikkuhiljaa tulla ❤️👍
Äiti 26v, 4/15 syntynyt pääsiäisvauva ❤️ 3/18 syntynyt toinen pääsiäisvauva ❤️ Kolmannen yritys alkanut 11/19 🤫 3/20 gynekologi todennut lievät pco tyyppiset munasarjat
Pikutus, mullahan oli myös kauhee turvotus viikon ajan (dpo4-11). Ihmettelin, että mistä se johtuu kun ei oo koskaan ennen ollut. No, menkat tosiaan alkoi eilen niin liittyi varmaan vaan johonkin kierron vaiheeseen 🤷♀️
Toivottavasti sulla syy olisi joku muu! 😜
Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena
Tänään olisi menkkojen oletettu alkamispäivä. Raskaustestit polttelee, ja jostain syystä en vain uskalla sitä tehdä. Ja jostain syystä ovulaatiotesti oli helpompi tehdä, joten 1h pidätyksellä ovistestin tulos on kuvan mukainen.
Pakko se on aamulla uskaltaa.. pitäkää nyt kaikki kädet, varpaat, sormet ja ajatukset ristissä että me saadaan aamulla plussa! Vaikka et olisi uskonnollinen, rukoile. Että vihdoin meille vauva siunattaisiin, monen vuoden ja menetyksen jälkeen ❤
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Hej Villahuivi,
En ole lääkäri mutta seuraavanlaisesti olen asian käsittänyt: ovalaatio tikku ja raskaustesti eivät tunne eroa onko se kropassa erittyvä hormooni Lh (ovulaatio) vai hCG (raskaus) vaan molemmat testit reaagoivat positiivisesti jos näitä hormooneja on kropassa. Minä olen saanut clearblue digi ovulaatiotestillä positiivisen kun odotin esikoista. Olen ymmmärtänyt että sinulla on ollut menetyksiä ja muutenkin rankkaa lapsen saannin kannalta joten en halua antaa mitään turhaa toivoa mutta näin olen lukenut ja myös itse kokenut.
Toivon kovasti sinulle plussaa ja että kaikki menee hyvin 👍❤️🌸
Smultron, olen 4:stä raskaudesta 3:ssa saanut ensin positiivisen ovulaatiotuloksen (tikuttanut koko kierron, ja ainoa positiivinen testi) noin 1vk siitä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Seuraavana aamuna testasin raskaustestillä, ja vuoto on alkanut kaikissa vähän testaamisen jälkeen. Eli ovistesti voi näyttää positiivisen tuloksen myös raskaudesta. Siltikin, vaikka tuo oli positiivinen, en uskaltanut testata r-testillä. Se pelko vuodon alkamisesta on niin suuri, ja kotenkin henkisesti helpompaa testata ensin ovistestillä.
Pakko on silti uskaltaa aamulla. Ja rukoilla että se viiva on ja pysyy, ttä saadaan elävä vauva syliin asti ❤
Villahuivi ❤️ Nyt suunnataan kaikki toivo sinne suunnalle. 🌠
Omanapa, kp 16... Tissejä tikkuilee, vatsaa vihloo ja selkää jomottaa. Pahaaoloakin yritti päikkäreiden jälkeen puskea...joita olen nukkunuta tänään x2.
En tiedä, taitaa olla keho vielä ihan sekaisin kaikesta, enkä usko oviksenkaan olleen, kun tämä jomottelu on kohta jo viikon kestänyt 🤔
Äitykkä-77 kirjoitti:
Villahuivi ❤️ Nyt suunnataan kaikki toivo sinne suunnalle. 🌠
Omanapa, kp 16... Tissejä tikkuilee, vatsaa vihloo ja selkää jomottaa. Pahaaoloakin yritti päikkäreiden jälkeen puskea...joita olen nukkunuta tänään x2.
En tiedä, taitaa olla keho vielä ihan sekaisin kaikesta, enkä usko oviksenkaan olleen, kun tämä jomottelu on kohta jo viikon kestänyt 🤔
No tuota, itsellänihän ei ollut kunnon oireita ovulaatiosta. Jopa testi oli haaleampi kuin aiemmin laittamassa kuvassa, silti digillä tuli hymynaama. Jomottelua, kipuilua, kummallista oloa on kyllä ollut. Ja rinnat on tosi arat. Sellaista menkka-fiilistä on kyllä puskenut, vaikka olen toivonut plussaa. Joteniin nyt on pasmat sekaisin 🤭
Toivon teille parempaa kevättä, kuin alkuvuosi on ollut. Rankkoja asioita olette tekin käynet läpi, ja silti olet jaksanut toisia tsempata. ❤ Oi jospa teille onni käy myötä pian 🥰
Villahuivi kirjoitti:
No tuota, itsellänihän ei ollut kunnon oireita ovulaatiosta.
Korjaan sen verran, että tämän ja edellisen ovulaation välillä verraten, oireita ei kunnolla ollut. Sovelluksen mukaan kaikki lievempinä kuukautta aiempaa verraten, vaikka oireita nippu olikin 🤭
Smultron kirjoitti:
Hej Villahuivi,
En ole lääkäri mutta seuraavanlaisesti olen asian käsittänyt: ovalaatio tikku ja raskaustesti eivät tunne eroa onko se kropassa erittyvä hormooni Lh (ovulaatio) vai hCG (raskaus) vaan molemmat testit reaagoivat positiivisesti jos näitä hormooneja on kropassa. Minä olen saanut clearblue digi ovulaatiotestillä positiivisen kun odotin esikoista. Olen ymmmärtänyt että sinulla on ollut menetyksiä ja muutenkin rankkaa lapsen saannin kannalta joten en halua antaa mitään turhaa toivoa mutta näin olen lukenut ja myös itse kokenut.
Toivon kovasti sinulle plussaa ja että kaikki menee hyvin 👍❤️🌸
Selvishän se mullekkin miksi jotkut tekee ovulaatio testejä "ei ovulaatio aikaan".. En oo yhtään käsittänyt miksi testata ovulaatiota jos raskaustestin teko ois käsillä. En oo yhtään tiennyt että ovis testikin voi kertoa raskauden.. Kaikkea sitä oppii 😅
32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.
Voi Villahuivi nyt kovasti toivotaan plussaa teille!! 🙏❤️
Mulla kans tänään eka päivä kun menkat myöhässä, rinnat turvonneet mutta ei muita oireita. Onko teillä kenelläkään kierto pidentynyt letrozolin käytön vuoksi? En itse uskalla testailla vielä edes ovistestillä.. 🙈
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Mitähän tää nyt on kun oikealla puolella alavatsassa tuntuu kipua välillä? Aika kovakin "pisto" tuntuu. Kp28 ja tosiaan terokuuri loppu just ja menkkoja odotan. Ei ole ennen tämmöistä kipua ollut eli tuskin mekkoihin ainakaan liittyy. Menkkakipu tuntunut aina alaselässä ekana päivänä.
Villahuivi kirjoitti:
Tänään olisi menkkojen oletettu alkamispäivä. Raskaustestit polttelee, ja jostain syystä en vain uskalla sitä tehdä. Ja jostain syystä ovulaatiotesti oli helpompi tehdä, joten 1h pidätyksellä ovistestin tulos on kuvan mukainen.
Pakko se on aamulla uskaltaa.. pitäkää nyt kaikki kädet, varpaat, sormet ja ajatukset ristissä että me saadaan aamulla plussa! Vaikka et olisi uskonnollinen, rukoile. Että vihdoin meille vauva siunattaisiin, monen vuoden ja menetyksen jälkeen ❤
Toivon hirveesti teille sitä plussaa nyt🤞🤞🤞
Wau Villahuivi! En ole ikinä saanut noin vahvaa positiivista ovistestiä aikaan. Toivotaan että tuo on sitä mitä kaikki luullaan!!! 🙏🙏👍👍☺️
Villahuivi, jospa olisi vihdoin teidän vuoro! 🥰Hyvältä ainakin vaikuttaa, jospa huomenna kuultaisiin hyviä uutisia 🤗
Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena
Voi Villahuivi ❤️ Laitan kaikki sormet ja varpaat ristiin, että plussa piirtyy huomenna r-testiinkin, ja että vauva tulee tällä kerralla syliin asti! Todella lupaavalta vaikuttaa kyllä jo kuvan perusteella. Aamulla kun herään, tulen heti ensimmäisenä lukemaan kuulumiset 😊
Tsemppiä kaikille muillekin, osalla ollut ikäviä uutisia eikä tämä koronatilanne varmastikaan asioita helpota. Toivottavasti nähdään tuolla plussanneiden puolella kuitenkin pian! Täällä mennään 24+4, poika tulossa, potkuja tuntuu päivittäin ja iltaisin on hulabaloot käynnissä.
Esikoinen, LA 7/2020
Jännittää ihan hirveesti myös nää omat viimeiset piinapäivät.. Toivois niin hirveesti että se vaan ois nytten tärpännyt ja koko tää raskas prosessi voitais jättää jo taaksepäin ja saada yhteinen nyytti syliin❤️ en haluais romahtaa taas jälleen kerran kun hanat aukeaa.. Huoh..
Tsemppiä Villahuivi! Jännitän kanssasi ja tulen aamulla katsomaan, kuinka käy!
30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.
Täällä kp 28/29-30 ja hyvin menkkamaiset tuntemukset alaselässä... plääh.