Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 4 poliisia surmannutta piti ymmärtää. Pasanen. Linkki

Vierailija
23.02.2019 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005137645.html

Millä tavalla siis tämä oli ymmärrettävää. Kun vapauttamiseksi tehtikn adressiin ja elokuva.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko Niskasen elokuva tehtiin täysin Pasasen näkökulmasta ja hönöt menivät retkuun. Oli niillä poliiseillakin perheet, yhdellä oli muutaman kuukauden ikäinen vauva. Ei se vase.mmisto-Suomessa kiinnostanut ketään. Raiv.ohul.lu juo.ppo sai sympatiat. Onneksi Kekkonen ei tuota armahtanut.

Vierailija
22/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ollut pahinta vasemmiston kulta-aikaa. Kaikkia ja kaikkea piti ymmärtää, vankiloiden syyttömät vapauttaa ja maailmasta tehdä iänkaikkisesti parempi paikka.

Pasanen ei silti ollut vasemmiston marttyyri vaan keskustalaisten. Hän oli kaupungistumisen uhri joka alkoholisoitui tyhjenevällä maaseudulla kun viljelystoiminta ei enää kannattanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo purettiin, vaimo muutti muualle.

Miksi se otti miehen kymmeneksi vuodeksi takaisin. Millaisia lapsista tuli

Vierailija
24/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ollut pahinta vasemmiston kulta-aikaa. Kaikkia ja kaikkea piti ymmärtää, vankiloiden syyttömät vapauttaa ja maailmasta tehdä iänkaikkisesti parempi paikka.

Pasanen ei silti ollut vasemmiston marttyyri vaan keskustalaisten. Hän oli kaupungistumisen uhri joka alkoholisoitui tyhjenevällä maaseudulla kun viljelystoiminta ei enää kannattanut.

Keskustan? Minusta kuulostaa vennamolaiselta.

Vierailija
25/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala juttu, tapa viisi ihmistä, lusi parikyt vuotta. Kivat paljousalennukset.

Vierailija
26/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän molempia oli kai. Pohjimmiltaan tavallinen väkivaltarikollinen jota aatteellisesta syystä ymmärrettiin. Mutta se että oli vahvasti ongelmissa maaseudun rakennemuutoksen kanssa toki auttoi asiaa ja toi lisää ymmärtäjiä.

Vierailija
27/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikko Niskasen elokuva tehtiin täysin Pasasen näkökulmasta ja hönöt menivät retkuun. Oli niillä poliiseillakin perheet, yhdellä oli muutaman kuukauden ikäinen vauva. Ei se vase.mmisto-Suomessa kiinnostanut ketään. Raiv.ohul.lu juo.ppo sai sympatiat. Onneksi Kekkonen ei tuota armahtanut.

Aika paksua päästelet lonkalta, kukaa ole näitä surmia sympatiseerannu tai hyväksyny! Pitääkö tähänkin politiikka sotkea? Kannata hirveesti kommentoida,luulen että oot ollu vasta kaukainen haave äitees kotileikeissä? Itse olen elänyt tuolloin. Niskanen kuvas tapauksen niinkuin se oli,kaunistelematta en hakemallakaan löydä kuvasta tekoa puolustelevaa sävyä.

Vierailija
28/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin tyhjenevältä maaseudulta. En ole huomannut, että vaimoa hakkaavat juopot olisivat siellä sankareita.

Vierailija
29/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalailiitto, nykyinen keskusta ja kyllä Vennamo kuului puolueeseen

Vierailija
30/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paksua päästelet lonkalta, kukaa ole näitä surmia sympatiseerannu tai hyväksyny! Pitääkö tähänkin politiikka sotkea? Kannata hirveesti kommentoida,luulen että oot ollu vasta kaukainen haave äitees kotileikeissä? Itse olen elänyt tuolloin. Niskanen kuvas tapauksen niinkuin se oli,kaunistelematta en hakemallakaan löydä kuvasta tekoa puolustelevaa sävyä.

Minä olen elänyt lapsuuteni väkivaltaisen juopon terrorisoimassa perheessä, enkä siedä ajatustakaan tuollaisten vapauttamisvaatimuksista ja ymmärtämisestä. Olisin minäkin voinut ruveta samanlaiseksi ja sanoa, että yhteiskunnan vika, mutta halusin lapsilleni parempaa kuin itse sain. Siksi ei lässytys kiinnosta.

Vierailija
31/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalailiitto, nykyinen keskusta ja kyllä Vennamo kuului puolueeseen

Oli se keskusta jo tuolloin ja Vennamo irti.

Vierailija
32/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kirjoitti Kekkoselle abelukirjeen, jossa ilmoitti pelkäävänsä, että häntä ei aemahdeta kun ne oli poliiseja ja niitä oli neljä.

Muistan Kekkosen vastanneen hänelle, että kyllä hän saa olla varma, että armahdetaan aivan kuten muutkin. Huoli pois.

Vierailija
33/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvan olisi voinut tehdä myös siitä näkökulmasta, että alkoholistin olisi pitänyt lopettaa juominen ja riehuminen.

Siis ihan itse. Ei hän ollut mikään olosuhteiden uhri.

Vierailija
34/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä ymmärtämisessä nyt jotain samaa kuin siinä jossain Yleltä tulleessa rikollisillassa, jossa piti olla keskustelua suurella porukalla, mutta se oli pelkkää rikollisten ymmärtämistä koko ilta ja uhrien omaiset eivät juuri saaneet ääntään kuuluville.

Lopulta soitti "hauska" kalteriorkesteri, joka koostui vangeista.

Vierailija
35/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en osaa sanoo kun en ole alan asiantuntija,mutta sen olen nähnyt mitä päihteet tekee ihmiselle. En käy tuomariksi,jokainen joutuu tilin tekemisistään aikanaan tekemään tämän maallisen lisäksi.

Vierailija
36/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle talolle oli mahdoton mennä mitenkään suojaisasti. Siellä oli valtavasti lunta ja talon ympärillä ei ollut yhtään minkäänlaista suojaa, ei puita ei mitään. Lumessa oli kapea polku.

Tuo oli poliiseille tuttu paikka. He olivat rauhoitelleet tuota miestä ennenkin. (Aika turhauttavaa.)

Vierailija
37/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen elänyt lapsuuteni väkivaltaisen juopon terrorisoimassa perheessä, enkä siedä ajatustakaan tuollaisten vapauttamisvaatimuksista ja ymmärtämisestä. Olisin minäkin voinut ruveta samanlaiseksi ja sanoa, että yhteiskunnan vika, mutta halusin lapsilleni parempaa kuin itse sain. Siksi ei lässytys kiinnosta.

Niin,sinähän olit lapsi,et perheen isä, ei Pasasen lapset ketään ampuneet, en nyt ymmärrä vertausta ?

Vierailija
38/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin,sinähän olit lapsi,et perheen isä, ei Pasasen lapset ketään ampuneet, en nyt ymmärrä vertausta ?

Varmaan hän tarkoitti sitä, että ei huonoista olosuhteista huolimatta ryhtynyt aikuisena samanlaiseksi kuin Pasanen.

Kun Pasasta yritetään ymmärtää olosuhteiden uhrina.

Vierailija
39/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama meininki se on nytkin, vähän toisella tavalla vain.

Kun täällä meillä ei ole pahoinpitelijöitä ja r a i s k a r e i t a tarpeeksi, niin niitä pitää tuoda Lähi-idästä lisää.

Vierailija
40/59 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Pasanen on vielä elossa ja samoin ainakin yksi poliisin vaimo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä