Millaisten asioiden ihmisissä olette huomanneet korreloivan keskenään?
Tämä on peukutusta! Nyt saa mutuillakin ihan vain oman kokemuksen pohjalta, ja sitten peukku ylös jos olet samaa mieltä, ja peukku alas jos olet eri mieltä. Jos asiaa on tutkittu ja jaksat etsiä linkkejä, eikä kyseessä ole vain mielipide, niin niitäkin voi toki laittaa mukaan.
Eli siis mielipiteet, näkemykset, työ, arvot, käytös ja sen sellainen.
Aloitan: Taiteilijat ovat yleensä avarakatseisia ja suvaitsevaisia ihmisiä.
Kommentit (1902)
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestään hyvät ihmistuntijat ovat tosiasiassa pihalla kuin lumiukot mitä tulee toisiin ihmisiin ja heidän lukemiseensa. Heijastavat lähinnä omia asenteitaan ja tunteitaan toisiin ja luovat mitä ihmeellisempiä mielikuvia heistä.
Ihan oikeasti tarkkanäköisiäkin ihmisiä on mutta he pitävät yleensä matalaa profiilia. Viittasin tässä heihin, jotka ovat aina selittämässä kovaan ääneen, kuinka he osaavat lukea ihmisiä ja kuinka he heti ensitapaamisella aistivat, millainen uusi tuttavuus on.
Totta! Kun ihminen on aidosti hyvä jossakin asiassa, hänen ei tarvitse kehua itseään ympäriinsä.
Alhainen koulutustaso ja lapset joka viikonloppu mummolassa
Vierailija kirjoitti:
Koulutustaso ja paino. Hesarin jutusta löysin tämän.
Olen huomannut tämän sekä sen että maalla asuvat lapset ovat lihavempia kuin kaupunkilaiset. Tämä myös vahvistettu tutkimuksissa. Näkee kun maalaisperheet tulee kesällä crocseissa Helsinkiin, koko perhe lihavia. Minusta lasten lihavuus on 90% vanhempien vika.
Se, että pitkälle miehelle annetaan automaattisesti rooli joukon johtajana.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi ja alhainen koulutustaso.
Ainoat tupakoijat minun lähipiirissäni ovat korkeasti koulutettuja.
Tatuoinnit ja junttius. Ja koska kuitenkin joku alkaa vänkää, että" olen maisteri ja minulla on koko ruumis tatuoituna jne jne, niin huomatkaa, etten puhu koulutuksesta mitään. Koulutus ja sivistys eivät taas korreloi millään tavalla keskenään. Pahin henkinen juntti on työpaikallani eräs korkeasti koulutettu henkilö. Käytöstavat ja ihmisen huomiointi aivan hukassa
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelutilanteissa aaseilu/vittuilu (ei sano kiitos kassaneidille, tiuskii tarjoilijalle yms) -> kohtelee myös muita ihmisiä elämässään huonosti
Aivan kuin kaikkia asiakaspalvelussa työskenteleviä kiinnostaisi sen enempää joku asiakas joka ei sano hei tai kiitos. Mitä vähemmän joutuu ääntä käyttämään sen parempi. Asiakkaita tulee ja menee.
Mitä useamman kissan ihminen omistaa ja mitä fanaattisemmin hän on kissaihminen, sitä sotkuisemmassa kodissa hän asuu. Paljon tavaraa epäjärjestyksessä. Pinoja. Ja tähän tuntuu myös liittyvän mielenterveysongelmat kuten masennus.
vihamielisyys ja vittumaisuus
Älykkyys ja maailmantuska kulkee aika usein käsi kädessä.
Liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä ulkoisen olemuksen tai materialismin kautta. Itte olen yllättynyt enemmän kuin usein miten väärässä olenkaan ollut,miten viehättäviå ihmisiä voi löytyy esim.tatuoiduista ja sit miten tavallisia tallaajia on kotelomekko- tai kauluspaita-tyypeissä. Ei älykkyys näy päällepäin,ei empatia ei sosiaalinen taitavuus. Kyllä ihmiseen on pikkusen enemmän tutustuttava.
Pyrkyrimäisyys luonteenpiirteenä ja asema työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu korrelaatiokertoimesta. Jäätelön myynti ja hukkumiset, kerroin alhainen. Vihreät ja punaviini, kerroin korkea, tirsk.
??
Naisilla matala koulutus ja räikeästi värjätyt hiukset (tai sysimustat), isot tekoripset ja lävistykset. Ja toki tatuoinnit.
Uskovaisuus ja julmuus lähimmäisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi ja alhainen koulutustaso.
Ainoat tupakoijat minun lähipiirissäni ovat korkeasti koulutettuja.
Tilastoissa tutkitaan suurempaa määrää ihmisiä.
Yleensä kammottavalle haisevat tupakoijat ovat heikosti koulutettuja.
Sairaalassa oli surullista katsoa, kun ruttumuorit ja -papat (ulkonäön perusteella, ei iän) raahautuivat tupakalle leikkauspöydän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Insinööriys ja tosikkous/huumorintajuttomuus sekä mielikuvituksettomuus.
Päihteiden käyttö ja narsistisuus.
Mieheni on insinööri ja älykäs sekä erittäin huumorintajuinen ja kaiken lisäksi mielikuvituksellisin ihminen, minkä tiedän. Hänen insinöörikaverinsa ovat tosin aika jäyhiä, mutta hauskoja hekin.
Oman älykkyyden sekä hyvyyden ja auttavaisuuden toistuva korostaminen/vahvistaminen sanoin - vahva itsekeskeisyys, heikko empatiakyky
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit ja junttius. Ja koska kuitenkin joku alkaa vänkää, että" olen maisteri ja minulla on koko ruumis tatuoituna jne jne, niin huomatkaa, etten puhu koulutuksesta mitään. Koulutus ja sivistys eivät taas korreloi millään tavalla keskenään. Pahin henkinen juntti on työpaikallani eräs korkeasti koulutettu henkilö. Käytöstavat ja ihmisen huomiointi aivan hukassa
Samaa mieltä. Mikään koulutus ei takaa sitä, että ihminen on sivistynyt. Olen tavannut korkeasti koulutettuja, joilta on puuttunut sivistys. Olen myös tavannut matalasti koulutettuja, jotka ovat olleet sivistyneitä. Eli koulutus ei takaa sivistystä. Ne on eri asioita. Koulutus on lähinnä kirjaviisautta, jota kuka tahansa voi opetella. Sivistys kumpuaa paljon syvemmältä ja sen huomaa erityisesti ihmisen olemuksesta, käytöksestä, kypsyydestä, empaattisuudesta, tilannetajusta ja toki myös tiedosta ja ymmärryksestä eri asioita kohtaan.
Koulutustaso ja paino. Hesarin jutusta löysin tämän.