Inhottaa kun taas "päivät pitenee"
ja valoisuus lisääntyy. :( Pitää odottaa taas jotta aurinko laskee ja tulee hämärää jotta voi lähteä kauppaan. Tunnen itseni huomaamattomammaksi pimeässä ja ihmiset eivät näin huomioi minua, mikä on hyvä asia. Masennuksesta ja fobioista kärsivän painajainen. Pimeys antaa minulle turvaa ja lohtua.
Olen siis melkein kuin vampyyri.
Kommentit (67)
Onneksi löytyy mieluisa vuodenaika molemmille ryhmille, sekä pimeyden että valon rakastajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämmösiä säästä ulisijoita missään muualla kun Suomessa 🤔
Sää ei ollut tässä se pääpointti vaan valon lisääntyminen ja sen vaikutus mielialaan. ap
Valtaosalla se toimii juuri toisinpäin ja tutkitusti myös se toimii toisin päin. Eli siis lisääntyvä valon määrä vaikuttaa mieleen positiivisesti. Pimeys taas vaikuttaa negatiivisesti.
En minäkään tykkää tästä vuodenajasta. Kesä on sitten jo ihan ok, mutta tää alkukevät on niin ankea. Ympäristökin menee rumaksi kun lumet sulaa ja on loskaa (ja välillä jäätikköä) ja lumen alta paljastuvaa roskaa joka puolella.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Suomalaisilla on aina liian valoisaa, liian pimeää, liian kuumaa, liian kylmää, liian märkää tai liian kuivaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta ne ihmiset jaksaakin marista. Voi luoja olette varmaan rasittavia tapauksia lähipiirillenne.😂😂
Sä olet kyllä aika rasittava noiden sun naurupärstiesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän pimeistä illoista. Etenkin keväisin aurinko on niin kirkas, että kaikki pöly kämpässä näkyy. Koko ajan saa kulkea rätti kourassa. Mutta nopeasti se aika rientää. Puolen vuoden päästä on jo elokuun loppu.
Ja yhtä nopeesti se rientää siitä taas siihen, että valon määrä alkaa lisääntymään ;)hihih
Niinpä. Vuodet menevät nykyään todella nopeasti.
Ei ne mene sen nopeammin kuin koskaan aikaisemminkaan.
Kyllä se näin vanhemmalla iällä tuntuu vuoden kierto koko ajan kiihtyvän.
Huh mulla just toisinpäin! Oon niin onnellinen kun on valoisaa. Se pimeä marraskuu-joulukuun aika on jotain niin hirveää.
Muuta ulkomaille. Tuolla etelä-euroopassa tulee aina illalla ihan säkkipimeetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sää ei ollut tässä se pääpointti vaan valon lisääntyminen ja sen vaikutus mielialaan. ap
Valtaosalla se toimii juuri toisinpäin ja tutkitusti myös se toimii toisin päin. Eli siis lisääntyvä valon määrä vaikuttaa mieleen positiivisesti. Pimeys taas vaikuttaa negatiivisesti.
Niin ehkä valtaosalla. Masentunut ei vältämättä koe näin, vaan päinvastoin. Kaamosmasennus on ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta ne ihmiset jaksaakin marista. Voi luoja olette varmaan rasittavia tapauksia lähipiirillenne.😂😂
Sanotko noin myös valoallergisille ja albinismista kärsiville.
Tämä lisääntyvä valon määrä on aivan ihanaa❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tätä samaa. Sää nyt vaan on semmonen asia johon ei voi vaikuttaa, joten tommonen mariseminen ja vikiseminen on täysin ajanhukkaa. Ei aikuinen, normaali, terve ihminen valita säästä. Ei säälle voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän pimeistä illoista. Etenkin keväisin aurinko on niin kirkas, että kaikki pöly kämpässä näkyy. Koko ajan saa kulkea rätti kourassa. Mutta nopeasti se aika rientää. Puolen vuoden päästä on jo elokuun loppu.
Ja yhtä nopeesti se rientää siitä taas siihen, että valon määrä alkaa lisääntymään ;)hihih
Itseasiassa aika kulkee eri ihmisillä eri nopeudella. Se riippuu ihan siitä, miten kaukana maa-planeetan keskipisteestä on ja miten nopeasti liikkuu.
Ajan kokemus on meillä lineaarinen. Emme silti voi tietää, onko aika lineaarista ja yksisuuntaista. Voikin olla, että aika on täysin yksilöllinen asia, jonka kokemus riippuu esim. eletyn elämän pituudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi tulee, niin sen noeampaa tuntuu aika menevän. On se jännä juttu. En tiedä mistä johtuu, aivotoiminnan hidastumisesta vai aivojen sisäisestä kellosta, mistä lie. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa se aika ei kulu nopeammin. Se on vain ihmisen omaa kuvitelmaa.
Surullista on, että keväisin tehdään enemmän itsemurhia kuin syksyisin.
Pääsetkö ap juttelemaan vaikka mielenterveyshoitajan tai papin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valoallergia kuulostaa todella pahalta ja lienee elämä hankalaa jos on valoallergia.
Se ei silti tarkoita sitä, etteikö ap olisi mielestäni turha valittaja ja minulla on myös täysi oikeus nauttia lisääntyvästä valon määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä lisääntyvä valon määrä on aivan ihanaa❤️
No mikäs siinä, hyvähän se on jos siitä nauttii. ap
Ai tää valittaminen alkaa jo nyt. Hahahhahah
Jep! Kello on pian puol 6 illalla ja ulkona ihan valosaa vielä!? Siis niin ihanaa!🙈🙊