Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisesti: Antaisitko poikasi pitää mekkoa yllään

Vierailija
23.02.2019 |

Hei. Sulje silmäsi ja mieti.
Poikasi 7-vuotta on kanssasi vaatekaupassa, ja haluaa mekon. Vaaleanpunaisen, tyttöjen mekon.
Mitä sinä sanot? 

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, missä ajattelit sitä käyttää? Onkohan se käytännöllinen siihen? Se on kyllä nätti. Minkä kanssa sitä pitäisit? Ne sopis kyllä hyvin yhteen. Muistatko joskus kun Elias sanoi että vaan tytöt saa pitää mekkoja? Mehän tiedetään että se oli ihan höpöhöpöä, mutta teidän luokalla saattaa hyvinkin olla joku joka luulee samoin kun Elias ja sanoo jotain hölmöä. Haluatko silti tämän mekon koulukäyttöön? Okei, hyvä valinta.

Riippuen tietysti millaisesta mekosta on kyse, en minä tyttärellenikään ostele käyttökelvottomia polyesterityllihirvityksiä vain siksi että ohikulkiessaan hihkaisee.

Vierailija
42/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti: en antaisi.

Mitäkö vastaisin? "Se on tytöille."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi minäkään. Saattaisin sanoa, että jos haluaa leikkiin lainata mekkoja niin se on ok.

Vierailija
44/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut edistyksellinen, kun veljeni pakotin lapsena leikkeihimme "Liisaksi". Puettiin mekot ja meikit päälle, raukka. :DDDD

Vierailija
45/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, V: en.

Vierailija
46/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikasi 7-vuotta on kanssasi vaatekaupassa, ja haluaa mekon. Vaaleanpunaisen, tyttöjen mekon.

Mitä sinä sanot? 

No tällä hetkellä kysyisin tarvitseeko hän todella vielä yhtä. Mekkoja on jo useita ja vaalenpunaisiakin kaksi.

Niin kauan kuin tyttärelläni on oikeus käyttää housuja on pojallanikin lupa pukeutua kuten haluaa. Kunhan on sään- ja tilanteen mukaista.

Vierailija
47/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En antaisi minäkään. Saattaisin sanoa, että jos haluaa leikkiin lainata mekkoja niin se on ok.

Joo,niinkuin  en minäkään tytölle mitään housuja antaisi oikeasti. (johan siinä saisi hävetä silmät päästään ja kiusaisivatkin tyttöparkaa siitä vielä)

Ihan vaan johonkin lasten roolileikkeihin ehkä  korkeintaan voisin ajatella että saisi jotain veljensä vanhoja housuja lainata kotana

. Ulos en kuitenkaan missään tapauksessa ne päällä mennä.

Kyllä meillä tytöt kasvatetaan naisiksi ja  'proper ladyiksi', että saavat kaikki sitten joskus aikanaan hyvän aviomiehen ja naimakaupan osakseen .

Ei mitään 'tomboy'-meininkiä meillä siis suvaita tai muuta sen suuntaista nykyajan hömpötystä... 

Vierailija
48/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hussaar kirjoitti:

Te jotka hyvätsytte pojalle hameen entä mies?

Hyväksytte jos puoliso alkaa vaikka meikata ja käyttää hameita?

Ei kai sitä mieheltä voisi kieltääkään. Myönnän kyllä, ettei ajatus miehestäni mekossa oo kovin puoleensa vetävä, mut pitkässä suhteessa nyt näkee toisen muutenkin myös ei-niiin-seksikkäissä vetimissä. Eli jos ei ihan 24/7 alkaisi mekossa olla, niin varmaan sen pystyisin sulattamaan.

- 16

Vierailija
49/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti niin en ostaisi enkä antaisi pitää julkisesti, mutta kotona voi kokeilla(siskon mekkoa) ja pitää jos nyt sitten oikeasti haluaa pitää niin ei kai väkisin voi estää, mutta kyllä sanon että varmasti koulussa tulee kiusatuksi.

Se miten kiusaajiin reagoi on pojan luonteenvahvuudesta kiinni, mun poika ei kyllä kestäisi.

En ole kyllä tällaista taipumusta pojalla havainnut.

Vierailija
50/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6vpojaniskä kirjoitti:

Ihan rehellisesti niin en ostaisi enkä antaisi pitää julkisesti, mutta kotona voi kokeilla(siskon mekkoa) ja pitää jos nyt sitten oikeasti haluaa pitää niin ei kai väkisin voi estää, mutta kyllä sanon että varmasti koulussa tulee kiusatuksi.

Se miten kiusaajiin reagoi on pojan luonteenvahvuudesta kiinni, mun poika ei kyllä kestäisi.

Entä onko tyttärilläsi (tai ehkä jollain tuntemillasi, sukulaistesi pikku tytöillä) ilmennyt tuota 'taipumusta' pukeutua pitkiin housuihin ?

Mistähän sellainen outo vietti ihmisellä onkaan saanut alkunsa ?

Jotain on varmaan pahasti silloin mennyt kasvatuksessa vinoon jos jotain sellaista, vastakkaisen sukupuolen pukeutumiseen on mieltymystä selväähän se, ettei se normaalia voi olla.

Syntiä ja sairautta on, sanon minä.

Psykiatria tai pappia kyllä tarvittaisiin niille sellaisille oudoista mieltymyksistään vapautumiseksi.

Ja eheytystä vielä päälle ehdottomasti.

Vierailija
51/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6vpojaniskä kirjoitti:

Entä onko tyttärilläsi (tai ehkä jollain tuntemillasi, sukulaistesi pikku tytöillä) ilmennyt tuota 'taipumusta' pukeutua pitkiin housuihin ?

Jotain on varmaan pahasti silloin mennyt kasvatuksessa vinoon jos jotain sellaista, vastakkaisen sukupuolen pukeutumiseen on mieltymystä selväähän se, ettei se normaalia voi olla.

Psykiatria tai pappia kyllä tarvittaisiin niille sellaisille oudoista mieltymyksistään vapautumiseksi.

Otitpa itteesi.

Tyttäreni käyttää paljon housuja ja valitsee itse vaatteensa.

Poikakin valitsee vaatteensa.

Se nyt vain on suomalaisessa yhteiskunnassa sillai että harvassa on ne miehet jotka tuolla kylillä säännöllisesti hametta käyttää ja siis en missääntapauksessa tätä kiellä.

Kynsiä on poika lakannut samalla kun siskollensakkin, tästä pidin kunnon puhuttelun, eikä päässyt ihmisten ilmoille ennen kuin oli kasvaneet piruntekeleet pois.

Vierailija
52/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi. Jotain rajaa tollekin hömpälle pitäisi pistää. Luin just englantilaisesta lehdestä miten koulujen unisex vessat on aiheuttaneet sen että tytöt ei enää uskalla/ halua käydä vessassa koko koulupäivän aikana vaa yrittävät pidätellä kotiin asti. Mitä järkee tällaisessa seta-sekoilussa on? Muutama % ihmisistä alkaa dominoimaan kaikkia muita koska "minulla on oikeus". Kissan viikset on!

Onks jo unisex pukuhuoneet?

Vierailija
53/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. 

Vierailija
54/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä sanot? 

Tottakai! Sanoisin kuitenkin, että ulos se päällä ei kannata mennä, koska suurin osa ihmisistä on niin tyhmiä että ilkkuvat vaikkei siihen syytä olekaan.

Vierailija
55/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko kasvatatte lapset näkymättömiksi ettei kukaan kiusaa tai ilku? Itse olen sanonut että pukee mitä pukee kunhan tekee sen itsevarmasti ja ylpeydellä. Kaikki eivät aina koulussa ymmärrä mutta kotona ollaan tukena ja ymmärretään. Yritetään kasvattaa pojille itseluottamusta olla omia itsejään. Ja sulassa sovussa on olleet traktoripaidat ja Frozen-hiuspannat käytössä esikoispojalla.

Ja siis ostaisin mekon tietenkin, jos käyttäisi. Heräteostosvaatteita meillä ei ole muutenkaan tapana ostaa.

Vierailija
56/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6vpojaniskä kirjoitti:

Otitpa itteesi.

Tyttäreni käyttää paljon housuja ja valitsee itse vaatteensa.

Poikakin valitsee vaatteensa.

Se nyt vain on suomalaisessa yhteiskunnassa sillai että harvassa on ne miehet jotka tuolla kylillä säännöllisesti hametta käyttää ja siis en missääntapauksessa tätä kiellä.

Kynsiä on poika lakannut samalla kun siskollensakkin, tästä pidin kunnon puhuttelun, eikä päässyt ihmisten ilmoille ennen kuin oli kasvaneet piruntekeleet pois.

Saman valmstajan lakka siis.

Kuivumisaika , kesto ja pito siis sama, samoin rakenne ja kemiallinen koostumus. ja kiiltokin yhtä tasainen...

. >Tytön kynnessä siis haaveiltu  ihanuus, pojan kynnessä taas  'pirun tekele' .

Oletkohan nyt ihan teknisesti ajatteleva ja siihen ihan sukupuolesi ominaisuutenakin kehuttuun, loogiseen ajatteluun kykenevä mies ?

Että siis se joku ,ihan  sama lakka ....

pisteessä a) (= pojan kynnellä)...

...siis  muuttukin ihan erilaiseksi ja näyttääkin ihan erilaiselta ...

...pisteessä b)

(=siskonsa kynsimateriaali) ?

Muuten hei, se kynsilakka lähtee kynsistä pois  kyllä  ihan hetkessä  kynsilakanpoistoaineella, jota saa sitäkin kaupasta.

Ei siis tarvitse odottaa mitään " niiden pirun tekeleiden " kasvua

(joiksi sinä kauniisti poikasi kynsiä siis nimität.)

Vierailija
57/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko kasvatatte lapset näkymättömiksi ettei kukaan kiusaa tai ilku? Itse olen sanonut että pukee mitä pukee kunhan tekee sen itsevarmasti ja ylpeydellä. Kaikki eivät aina koulussa ymmärrä mutta kotona ollaan tukena ja ymmärretään. Yritetään kasvattaa pojille itseluottamusta olla omia itsejään. Ja sulassa sovussa on olleet traktoripaidat ja Frozen-hiuspannat käytössä esikoispojalla.

Ja siis ostaisin mekon tietenkin, jos käyttäisi. Heräteostosvaatteita meillä ei ole muutenkaan tapana ostaa.

Helpommin sanottu kuin tehty. Vaikka kuinka yrittäisin vahvistaa lapseni itsetuntoa, on se kiusaamisella jo pahasti nujerrettu. Niinpä en voi nyt muuta kuin yrittää suojella vielä pahemmalta. Yritän rohkaista ja kannustaa, sanoa että on hyvä sellaisena kuin on, mutta ei auta tällä hetkellä, te mulcut ehtitte ensin.

Vierailija
58/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi ja pakko rehellisesti myöntää että huolestuisin ja kauhistuisin todenteolla:(

Sukulaisnaisen mies katseli vuosikausia, kun vaimonsa kulki marimekon pitkissä yömekoissa. Kerran sitten toivoi itsekin joululahjaksi moista. Sen jälkeen tämä keski-ikäinen pyylevä mies käytti kotona tatä maahanasti ylettyvää yömekkoa. Se oli kuulema niin mukava.

Sallitaan siis miehillekin mekkojen mukavuus.

Vierailija
59/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan ostaisi. 

Järkyttyisin suuresti ja asiasta pidettäisiin kunnon puhuttelu ja poika vietäisiin raksalle, metsälle ja kalaan heti samana päivänä mönkijällä. 

Poikien kuuluu olla poikia ja niistä pitää kasvaa oikeita miehiä.

Homoja en kattele.

Itseasiassa meillä on tuttavapiirissä yksi tällainen poika ja säälin hänen perhettään kovasti. 

En anna omien poikieni leikkiä hänen kanssaan. Poika on jo koulussa, mutta käyttää huulipunaa, mekkoa ja korkokenkiä. Etovaa. En ymmärrä mitä vanhempien päässä liikkuu ja miksi opettajakin sallii moisen pelleilyn. Onneksi omat lapsemme on eri koulussa.

'Mönkijä-itsenne ja poikanne miehuuden pelastaja !'

Vierailija
60/66 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi ja pakko rehellisesti myöntää että huolestuisin ja kauhistuisin todenteolla:(

Sukulaisnaisen mies katseli vuosikausia, kun vaimonsa kulki marimekon pitkissä yömekoissa. Kerran sitten toivoi itsekin joululahjaksi moista. Sen jälkeen tämä keski-ikäinen pyylevä mies käytti kotona tatä maahanasti ylettyvää yömekkoa. Se oli kuulema niin mukava.

Sallitaan siis miehillekin mekkojen mukavuus.

Ok. mutta noista helmakkaista vaatteista pidän kyllä itse kuitenkin aina enemmän hameista, kuin mekoista.

(pituus sopivin niissä yleensä mielummin jossain  polven yläpuolella).