Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukodissa ei auteta.

Nuori8
23.02.2019 |

Mä oon yks nuori täällä ja tääl kohdellaa tosi väärin nuoria en jaksa kaikkea nyt kerralla selittää mutta tällä hetkellä itken ja kärsin todella todella suurista kivuista mun kierukan takia eikä nämä hoida mulle apua.

Yleensä jos särkylääkkeet ei auta hoidetaa apuu muualta nää vaa sanoo katotaa maanantaina. Nooooh mitä jos tää on vakavempaa?

Tää voi olla vaik iha vinkivonksi tää kierukka ei sitä koskaa tiedä. Jos mä tästä tekisin rikosilmotuksen nii ne saa kuulkaas aikamoiset syytteet.
Oon siis vuorelankoulukodissa nummelassa.

Halusin vaa kertoo tän jollekki ja haluun oikeesti et tää paikka saa kokea sen mikä niiden pitää. Auttaa nuoria.
En oo ainoa ketä nämä on kohdellut väärin.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva provo.

Vierailija
2/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olet synnyttänyt? En ole kuullut nuorille laitettavan kierukkaa ihan äkkiä.

Gynekologien mielipide on aika yksituumaan ettei kierukkaa synnyttämättömälle ja nuorelle.

Missä koulukodissa olet? Sairialassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, luin uudelleen ja olihan koukukotikin mainittu.

Mikset soita lääkäriin? Olethan äänittänyt keskustelut ohjaajien kanssa kun pyydät päästä lääkäriin? Oletko pyytänyt kirjallisena perustelut miksi lääkäriin pääsysi evätään?

Vierailija
4/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitokset ja koulukodit kaikki samanlaisia nuorten säilyttämispaikkoja. Ei mitään muuta.

Vierailija
5/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 112 jos tulee hätä.

Vierailija
6/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vanhempasi huolehdi sinusta?

Vierailija
7/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sairaanhoidon neuvontaan, jos teidän paikkakunnalla on sellainen. Ellei ole, mene päivystykseen. Vatsakipu on päivystysasia.

Ei tuollaisen henkilö kunta ole kovin älykästä.

Vierailija
8/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Olet synnyttänyt? En ole kuullut nuorille laitettavan kierukkaa ihan äkkiä.

Gynekologien mielipide on aika yksituumaan ettei kierukkaa synnyttämättömälle ja nuorelle.

Missä koulukodissa olet? Sairialassa?

Ei kierukan laittaminen synnyttämättömille ole mitenkään tavatonta, ei yleensä ensimmäinen vaihtoehto, mutta esim. kuukautiskipujen hoitoon usein suositellaan.

Ap, pahojen kipujen takana voi olla kohtutulehdus tai vaikka se, että kierukka on puhkaissut kohdun, joten lääkäriin pitäisi päästä jo tänään. Jos on puhelin käytössä niin soita paikallisen päivystyksen neuvontanumeroon, kerro tilanne ja sinua todennäköisesti käsketään tulemaan päivystykseen heti. Käske vaikka puhelimen päässä olevaa hoitajaa kertomaan sama koulukodin työntekijälle. Et voi jäädä ilman apua.

Vierailija
9/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksen neuvontanumero näyttää siellä päin olevan 116 117, eli sinne soittoa.

Ikävä kyllä vasta oli lehdessä juttua siitä miten numeroon on pitkät jonot, niin jos pitkään aikaan ei vastata etkä saa henkilökuntaa viemään sinua päivystykseen edes kertomalla mahdollisesta hengenvaarasta, niin ei hätänumeroonkaan soitto ole mielestäni liioittelua.

Vierailija
10/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä, Ap, vielä saada henkilökunta viemään sut päivystykseen. Kerro tarkasti niille, miten pahaa kipu.

Vierailija
11/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita sairaanhoidon neuvontaan, jos teidän paikkakunnalla on sellainen. Ellei ole, mene päivystykseen. Vatsakipu on päivystysasia.

Ei tuollaisen henkilö kunta ole kovin älykästä.

Henkilö kunta🐷älykästä. Se on henkilökunta!

Vierailija
12/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä usko että olisi vakavempaa tähän asti aamusta asti puol 9 asti illalla tosi kauheet kivut hiki vaa valuu ku sattuu niin kauheasti.... sanoivat että maanantaina soittavat ehkäsyneuvolaan onneksi huomenna mun isä tulee moikkaa mua tänne se kyllä sanoo tarvittavansa näille ohjaajille. Ja toivon mukaan vie mut päivyatykseen.

Vierailija
13/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole synnyttänyt oon 16v tyttö ja poikkeuksellisesti kuulemma mulle laitettiin kierukka ja oon vuorelan koulukodissa nummelassa.

Vierailija
14/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vanhempasi huolehdi sinusta?

Koulu meni huonisti joskus aikoinaan nii äiti piati mut tänne isällä ei huoltajuutta.

Vierailija
15/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä, Ap, vielä saada henkilökunta viemään sut päivystykseen. Kerro tarkasti niille, miten pahaa kipu.

Ei auta.... sanovat vaan että lepoa itkenyt ja huutanut täällä aika paljon tänään...

Vierailija
16/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori8 kirjoitti:

Mä oon yks nuori täällä ja tääl kohdellaa tosi väärin nuoria en jaksa kaikkea nyt kerralla selittää mutta tällä hetkellä itken ja kärsin todella todella suurista kivuista mun kierukan takia eikä nämä hoida mulle apua.

Yleensä jos särkylääkkeet ei auta hoidetaa apuu muualta nää vaa sanoo katotaa maanantaina. Nooooh mitä jos tää on vakavempaa?

Tää voi olla vaik iha vinkivonksi tää kierukka ei sitä koskaa tiedä. Jos mä tästä tekisin rikosilmotuksen nii ne saa kuulkaas aikamoiset syytteet.

Oon siis vuorelankoulukodissa nummelassa.

Halusin vaa kertoo tän jollekki ja haluun oikeesti et tää paikka saa kokea sen mikä niiden pitää. Auttaa nuoria.

En oo ainoa ketä nämä on kohdellut väärin.

Ja lisänä tähä ensimmäiseen niin mulla on siis puhelin rajoitus eli ei omaa puhelinta käytössä kaverin puhelimesta tänne tulin juttelemaan ku tuntuu että helpottaa ku joitaki sentää kiinnostaa.

Vierailija
17/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä, että ottavat sulta kuumeen, jos sulla ton kivun kanssa on kuumetta, sun on pakko päästä lääkäriin. Voimia!

Vierailija
18/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä, että ottavat sulta kuumeen, jos sulla ton kivun kanssa on kuumetta, sun on pakko päästä lääkäriin. Voimia!

Kuumetta ei ole mittasin aikasemmin ellei nyt ole noussut... ja täällä ei ole kuulemma tarpeeksi henkilökuntaa viemään mua minnekkään

Vierailija
19/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Vierailija
20/32 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa ole syytä mennä päivystykseen. Maanantaina kerkiää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi