Olen rantalomalla bikinirajat sheivaamatta ja saan osakseni katseita aivan kuin olisin sairas
Siis kuinka vinoutunut käsitys ihmisillä on mistään? Paikallisilla naisilla täällä kasvaa viikset ja osalla parranhaivenia, turisteista miehet pörhistelevät ylpeinä harmaita rintakarvojaan ja venyttelevät reteesti varpaista nivusiin paksun karvapeitteen vuoraamia raajojaan. Sitten MINÄ länsimainen nainen herätän ihmetystä, kun nyt ei genitaalialue näytä äkkiseltään täysin karvattomalta. Varsinkin miehillä tuntuu minut nähtyään menevän rantakaljat väärään kurkkuun.
Enkä muuten todellakaan ajele.
Kommentit (63)
Muista kuitenkin puhua siellä ruåtsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki peittävämpi uimapuku tai jätä se kokonaan pois.
Mahtaa olla tylsä loma, kun tänne kirjoittelet.
Pyh. Todellakaan mitään mummopukua hanki siksi, että pikkasen puutarha rehottaa. Haluan kuitenkin kauniin rusketuksen aivan niin kuin kaikki muutkin. Mutta näppylöitä eli karvatupentulehduksia en halua. Koita kestää.
Minulla on tapana aina päivän päätteeksi tai vähän niin kuin siestaillen oikaista petiin pitkäkseen ja rentoutua Wi-Fin mahdollistamalla nettisurffailulla. Voin kertoa, että on muuten mukavaa! Nytkin kesävaatteissa ilmastointilaitteen huristessa ja ulkona sirkkojen soittaessa tunnelma on kyllä poikkeuksellisen rattoisa! Ota sääki lomaa, ni pääset noista negistelyistäsi.
T: Ap.
En kyllä kurttaa kesävaatteitani sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap!
Hassua, että mikään ei saa ihmisiä tilttiin samalla tavalla kuin tiukkojen sukupuoliodotusten ulkopuolella toimiva nainen :D Mies voi juosta vaikka munasillaan, eikä se ketään itketä (vaikka poliiseja ehkä kiinnostaakin), mutta auta armias jos naisen häpy/kainalo/säärikarva edes vilahtaa, niin johan siinä näkijän mieli mustenee ja outo, närästystä muistuttava tunne kaihertaa iltaan asti.
Mikä tämä juttu oikein on? Onko se niin kamalaa, että nainen on avoimesti kapinallinen ulkonäköodotuksia kohtaan, vai saako naisen aikuinen kehonkarvoitus katsojan ajattelemaan heti seksiä vai mikä siinä kaihertaa? Olen nähnyt toisilla naisilla niin kainalo- sääri- kuin häpykarvaa vaikka minkälaisissa tilanteissa (liikun paljon hippipiireissä) eikä se ole minua koskaan ihmetyttänyt. Big deal.
Ja höpöhöpö. Eiköhän asia ole juuri päinvastoin: Mies on saanut Suomessa rikostuomionkin siitä, että hyppi alasti omalla pihalla trampoliinilla. Kun naapurin lapset eivät osanneet katsella muualle kuin tämän henkilön pihaan. Vois vaan kuvitella mikä yhteiskunnallinen haloo syntyis, jos joku nainen tuomittais vastaavasti tuollaisesta käytöksestä rikoksesta rangaistukseen!
Kaksinaismoralistit täällä taas höpöttämässä mitä sylki suuhun tuo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään alapäätäni yleensä ajele, mutta valitsenkin uima-asuni huolella: sen pitää pysyä kunnolla alapääkarvoituksen peittona, ja lisäksi se ei saa kuultaa läpi auringossa, märkänä tai muutenkaan. Ei ole kukaan tuijotellut tai mitään. Enpä laittais tyyliin mitään ohuita pikkuisia valkoisia stringejä tms. ylleni julkisella paikalla, jos en olisi edes vähän alapääkarvoitustani trimmaillut... Ei ne karvat sinällään musta ole se varsinainen ongelma, mutta jos näkyy edes osittain se karvakolmio, on se monille yhtä kuin että näkyy pimppa.
Minusta tuntuu just tuolta jos naiselta näkyy karvat. Että siinä nyt esitellään tuhero kaikelle kansalle. Miehillä kun näkyy karvat nivusissa uikkareista niin niiden ajattelee olevan vaan reisikarvoja mutta naisella taas häpykarvoja. Ja häpykarvat saa minun mielestä pysyä piilossa siinä missä muutkin intiimialueet. Tosin toivoisin kyllä miesten käyttävän uimashortseja...
Minusta ei tunnu yhtään siltä, että genitaalejani siinä esittelisin, jos karvakolmion reunus kävellessä vähän pilkottaa. Minusta tuntuu, että ihan vaan ihokarvat siinä ovat, kun kerran sattuvat olemaan tuollaiset hiukan runsaammanpuoleiset. Minusta ei tunnu, että olisin jotenkin muiden (kuin itseni) henkisestä hyvinvoinnista vastuussa niiden vuoksi ja siksi pakotettu paikkojani ajelemaan. En myöskään ajattele, että minun kuuluu niitä just tuosta syystä nyhtää pois, varsinkaan kun moni muu nainen ei vastaavanlaisen asian kanssa paini.
Voitteko kuvitella, että olen kaikin puolin eleiltäni ja olemukseltani hyvinkin naisellinen, mutta sitten toisilla menee pasmat sekaisin erehdyttyään siirtämään katseensa bikinirajaani. En silti ajele. Elämä on.
Minusta häpykarvat on osa häpyä eli genitaalialuetta. Ei niitä ajella tarvitse mutta peittää voisi. Miksi vedät naisellisuuden tähän? Onko karvat sinusta miehekkäät?
Minusta häpykarvat kasvavat häpykummun päällä, nivusiin ulottuva karvoitus on ihan vaan ihokarvaa.
Naisellisuuden vedin esiin siksi, että karvattomuus tuntuu olevan nimenomaan naisia koskeva vaatimus, ei miehiä. Siis jonkinlainen naisellisuuden edellytys (länsimaisessa kulttuurissa huom). Minä en karvoja miehekkäinä pidä, enkä niitä myöskään mm. siitä syystä ajele.
Sinähän täällä eniten karvoistasi möykkäät! Lisäksi itsekin myönsit yhdessä kommentissasi, ettet tiedä mitä ne miehet katsoo, vaan spekuloit vaan. Kukahan se tässä on eniten sun karvoistas kiinnostunut?
Bokserimallinen alaosa olisi kiva, niin ei tarvitsisi miettiä tuota asiaa. Itse siistin rajat, mutta olenkin sovinnainen ja tylsä. Muistan kuinka yllättävältä tuntui kun eräissä hippipiireissä ekan kerran näin naisen uimapuvussa ja nivusissa karvat näkyi. Ei se kyllä mitenkään sen ihmeellisemmältä sitten näyttänyt, siis ei tuntunut intiimiltä jne. Kai siihen tottuisi jos se olisi normi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap!
Hassua, että mikään ei saa ihmisiä tilttiin samalla tavalla kuin tiukkojen sukupuoliodotusten ulkopuolella toimiva nainen :D Mies voi juosta vaikka munasillaan, eikä se ketään itketä (vaikka poliiseja ehkä kiinnostaakin), mutta auta armias jos naisen häpy/kainalo/säärikarva edes vilahtaa, niin johan siinä näkijän mieli mustenee ja outo, närästystä muistuttava tunne kaihertaa iltaan asti.
Mikä tämä juttu oikein on? Onko se niin kamalaa, että nainen on avoimesti kapinallinen ulkonäköodotuksia kohtaan, vai saako naisen aikuinen kehonkarvoitus katsojan ajattelemaan heti seksiä vai mikä siinä kaihertaa? Olen nähnyt toisilla naisilla niin kainalo- sääri- kuin häpykarvaa vaikka minkälaisissa tilanteissa (liikun paljon hippipiireissä) eikä se ole minua koskaan ihmetyttänyt. Big deal.
Jep. Mielenkiintoista, että olen sellaisessa kulttuurissa kapinallinen ja punainen vaate oman kulttuurini edustajille, jossa vastaavaa karvattomuuden vaatimusta ei edes tunneta.
Länsimainen kulttuuri on monin paikoin kaksinaismoralistinen ja naurettava, niin paljon kuin siinä on hyvääkin.
Minusta tuntuu, että olisin hyväksytympi, jos olisin hippi. Mutta kun en ole, vaan auringonoton jälkeen laitan DKNY:n rannekellon takaisin paikoilleen, sujautan iPhone X:n laukkuun, Calvin Kleinin aurinkolasit nenälle ja nakkaan Marimekon logokassin olalle aivan kuin kuka tahansa suomalaisturisti missä tahansa. Liikaa ristiriitoja, lokerointi vaikeaa. Se kai se ikävintä on.
Hyvä huomio. Ihmiset ahdistuvat ristiriidoista. Jos olet yllikäs, huoliteltu mutta karvainen on se isompi kauhistus kuin jos olisit batiikkikaapun pukeutuva, pitkätukkainen suitsukkeidenpolttelija karvoineen. Pätee myös muuhun kuin ulkonäköön.
Mutta normit tosiaan muodostuvat toiminnassa, kun joku niitä rikkoo, on se seuraavalle jo vähän helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään alapäätäni yleensä ajele, mutta valitsenkin uima-asuni huolella: sen pitää pysyä kunnolla alapääkarvoituksen peittona, ja lisäksi se ei saa kuultaa läpi auringossa, märkänä tai muutenkaan. Ei ole kukaan tuijotellut tai mitään. Enpä laittais tyyliin mitään ohuita pikkuisia valkoisia stringejä tms. ylleni julkisella paikalla, jos en olisi edes vähän alapääkarvoitustani trimmaillut... Ei ne karvat sinällään musta ole se varsinainen ongelma, mutta jos näkyy edes osittain se karvakolmio, on se monille yhtä kuin että näkyy pimppa.
Minusta tuntuu just tuolta jos naiselta näkyy karvat. Että siinä nyt esitellään tuhero kaikelle kansalle. Miehillä kun näkyy karvat nivusissa uikkareista niin niiden ajattelee olevan vaan reisikarvoja mutta naisella taas häpykarvoja. Ja häpykarvat saa minun mielestä pysyä piilossa siinä missä muutkin intiimialueet. Tosin toivoisin kyllä miesten käyttävän uimashortseja...
Minusta ei tunnu yhtään siltä, että genitaalejani siinä esittelisin, jos karvakolmion reunus kävellessä vähän pilkottaa. Minusta tuntuu, että ihan vaan ihokarvat siinä ovat, kun kerran sattuvat olemaan tuollaiset hiukan runsaammanpuoleiset. Minusta ei tunnu, että olisin jotenkin muiden (kuin itseni) henkisestä hyvinvoinnista vastuussa niiden vuoksi ja siksi pakotettu paikkojani ajelemaan. En myöskään ajattele, että minun kuuluu niitä just tuosta syystä nyhtää pois, varsinkaan kun moni muu nainen ei vastaavanlaisen asian kanssa paini.
Voitteko kuvitella, että olen kaikin puolin eleiltäni ja olemukseltani hyvinkin naisellinen, mutta sitten toisilla menee pasmat sekaisin erehdyttyään siirtämään katseensa bikinirajaani. En silti ajele. Elämä on.
Minusta häpykarvat on osa häpyä eli genitaalialuetta. Ei niitä ajella tarvitse mutta peittää voisi. Miksi vedät naisellisuuden tähän? Onko karvat sinusta miehekkäät?
Minusta häpykarvat kasvavat häpykummun päällä, nivusiin ulottuva karvoitus on ihan vaan ihokarvaa.
Naisellisuuden vedin esiin siksi, että karvattomuus tuntuu olevan nimenomaan naisia koskeva vaatimus, ei miehiä. Siis jonkinlainen naisellisuuden edellytys (länsimaisessa kulttuurissa huom). Minä en karvoja miehekkäinä pidä, enkä niitä myöskään mm. siitä syystä ajele.
Sinähän täällä eniten karvoistasi möykkäät! Lisäksi itsekin myönsit yhdessä kommentissasi, ettet tiedä mitä ne miehet katsoo, vaan spekuloit vaan. Kukahan se tässä on eniten sun karvoistas kiinnostunut?
Niinpä. Saatat olla hyvinkin oikeassa! Minä teen tulkintoja sen perusteella mitä oletan muiden ihmisten reaktioista. Vartaloni on ihan ok ikäisekseni, en ole huomattavan yli- tai alipainoinen, en poikkeuksellisen hyvännäköinen eikä olemuksessani muutoinkaan ole mitään erityisen silmiinpistävää – siis sellaista, että kulmat kohoais ja tekis mieli tökätä vieruskaveria. Tästä syystä en keksi reaktioille muuta syytä kuin siistimättömän bikinirajan, jota toki yritän aina vedestä noustessa peittää siltä osin kuin nyt kangasta riittää, mutten ole mitenkään erityisen hysteerinen ja huolellinen asian kanssa.
Kiitos vain, mutta mun puolesta ei tartte tota häpykarvojenesittely-esitaistoa kenenkään käydä. En koe sitä tarpeellisena.
Vierailija kirjoitti:
Bokserimallinen alaosa olisi kiva, niin ei tarvitsisi miettiä tuota asiaa. Itse siistin rajat, mutta olenkin sovinnainen ja tylsä. Muistan kuinka yllättävältä tuntui kun eräissä hippipiireissä ekan kerran näin naisen uimapuvussa ja nivusissa karvat näkyi. Ei se kyllä mitenkään sen ihmeellisemmältä sitten näyttänyt, siis ei tuntunut intiimiltä jne. Kai siihen tottuisi jos se olisi normi.
Minulle tulee niistä bokserimallisista taas sellainen olo, että olen jotenkin invalidisoitu niihin kulttuurin vuoksi. Että vaikken itse sellaisia halua käyttää, niin kulttuuri vaatii tai sitten on kärsittävä karvatupentulehduksista. Siksi ei minulle kumpaakaan, vaan tavalliset bikinit ja eiku menox
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vain, mutta mun puolesta ei tartte tota häpykarvojenesittely-esitaistoa kenenkään käydä. En koe sitä tarpeellisena.
En mä käy taistoa kenenkään puolesta, se on nyt ihan ulkoapäin päälleliimattu juttu. Minä vain en sheivaa, joitain se harmittaa, minä keskustelen siitä. Yksinkertaista.
Tietysti pilkistelee jos liian suuri alaosa. Eihän se löysä,lörpsy resoori pysty puskaa piilottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti pilkistelee jos liian suuri alaosa. Eihän se löysä,lörpsy resoori pysty puskaa piilottaa.
Ei oo liian suuri, koska oon kiristänyt sivunauhat to the maximum, niin että jopa itse kangasta on hiukan mukana solmussa. Ei, ei ole jopa liian kireellä, vaan just sellasella nivusesta nivuseen kankaan pelliks kiristävällä virityksellä. Sen yli tulevat karvuliinit sitten vaan tulevat. Luonto näyttää voimansa tässäkin asiassa, ei auta kuin taipua. Näkemään sitä karvaa siis, ei verhoamaan itseään sen vuoksi asuun, jota ei oikeasti halua käyttää.
Kauhea karvaraivo täällä, ei voi muuta sanoa. Nyt lähden myöhäisillan dinnerille mieheni kanssa (joka muuten ei ole koskaan millään tavoin ilmaissut karvaisuudestani mitään negatiivista), koettakaa saada unen päästä kiinni tämän aiheen esiintuomisesta huolimatta!
Nyt pitää muistaa, että aloittaja on mammapalstalainen ja on erittäin todennäköistä, että jalassa on stringit, mutta väärinpäin ja siksi saa pitkiä katseita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee niistä bokserimallisista taas sellainen olo, että olen jotenkin invalidisoitu niihin kulttuurin vuoksi. Että vaikken itse sellaisia halua käyttää, niin kulttuuri vaatii tai sitten on kärsittävä karvatupentulehduksista. Siksi ei minulle kumpaakaan, vaan tavalliset bikinit ja eiku menox
Minä - sovinnainen ja tylsä - taas ärsyynnyn siitä, että uimapuvut eivät ole tarpeeksi peittäviä. Minulle se ratkaisisi ongelman.
Koko uimapuku/bikini/vaatetus on kuitenkin kulttuurin sanelemaa, niihin bikineihin liityy omat mielikuvansa. Tai siis, kaikilla on joku raja. Esim missä voi mennä uimaan alasti, mitä kaikkea voi näyttää. Mitkä osat seksikkyyskuvastosta valitsee.
En tiedä onko näin, mutta oletan että kaikkialla hyväksyttäviin karvoihin liittyy jollain tapaa se, että miehet ovat karvaisempia kuin naiset, tai vähintäänkin niin, että naiset eivät ole karvaisempia kuin miehet. Vähäkarvaisuus on naisellisuuden korostamista. Tietenkin miestenkin hyväksyttävä karvaisuus vaihtelee. Toki olet varmasti nyt siltikin karvattomampi kuin keskimääräinen länsimaalainen mies. Kunhan pohdin.
Mietin, että naisen sääri- ja kainalokarvat eivät ole niin "paha", jotkut julkkisetkin jättävät ne ajelematta (ja okei, siitä tehdään uutinen), mutta onko bikiniraja liikaa? Pimppi on liian valloillaan, hävytön.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea karvaraivo täällä, ei voi muuta sanoa. Nyt lähden myöhäisillan dinnerille mieheni kanssa (joka muuten ei ole koskaan millään tavoin ilmaissut karvaisuudestani mitään negatiivista), koettakaa saada unen päästä kiinni tämän aiheen esiintuomisesta huolimatta!
Voisiko miehesi olla vain niin tossu ettei uskalla sanoa mihinkään mitään?
Muistan kun Mallorcalla v.92 diskossa,naistenvessassa saksalaisnainen huuhteli kainalonsa ja kuivatti käsienkuivaajalla.Oli mahtavat puskat kainaloissa.
Kaikki tavalla an, nauti lomastasi.
Olen järkyttynyt. Pelkään, että tässä ketjussa on vain pieni otos naisista, jotka pitävät jalkojensa välissä tuuheikkoa, jonka raivaamiseen mies tarvitsee viidakkoveitsen löytääkseen perille lemmenluolaan. Miksi? Rehottavat karvat missä tahansa ruumiinosassa ovat epäsiistin ja suttuisen näköisiä, ja välineet niiden ajeluun ovat olemassa. Silkkaa laiskuutta on olla sheivaamatta. Samat naiset antavat todennäköisesti myös hiustensa roikkua valtoimenaan luonnontilassa. Minne on kadonnut itsekritiikki, jos menee rannalle bikineissä ja tuhero tursuaa ulos pöksyistä? Kauheaa!
Kyse on siitä, että miksi nainen ei saa olla niinkuin on. Miehet saa.
No, okei, joillain miehillä kasvaa parta niin, että siitä joku nauraisi jos jättäisi ajelematta pitkäsksin aikaa.
Mutta ei missään nimessä aiheuta varsinaista paheennusta..
Olen normaalipainoinen.