Mä oon täysin varma, että meidän kissa ymmärtää kaikki puheet.
Ehkä se onkin kissana esiintyvä ufo tai agentti.
Kommentit (15)
Kaikki kissat on agentteja. Naureskeltiin vitsille siitä että ne on jotain agentteja ja suunnittelee meidän nirhaamista ja maailmanvalloitusta. Kumpaisenkin katin naamalle levinnyt "busted!" -ilme antoi ymmärtää, että se on ehkä vitsi mille ei kannata naureskella.
Mun pelargoni ymmärtää myös kaiken puheen. Jouduin siirtämään hänet pois olohuoneesta, kun hän kyllästyi tv-uutisiin. Minulla on tv yleensä auki uutisten aikaan.
Hoitoon koko sakki, kun tuollaisia uskoo. Kissa on kissa - turha inhimillistää eläimiä. Parempi pohtia mitä olet tänään tehnyt, jotta kissallasi olisi lajilleen ominainen elinympäristö (esim. Mahdollisuus metsästämiseen) ?
Kissan äly on noin kolmivuotiaan lapsen veroinen. Se oppii useita sanoja ja ymmärtää ne. Päihittää monet persut siis.
Hgbmm kirjoitti:
Hoitoon koko sakki, kun tuollaisia uskoo. Kissa on kissa - turha inhimillistää eläimiä. Parempi pohtia mitä olet tänään tehnyt, jotta kissallasi olisi lajilleen ominainen elinympäristö (esim. Mahdollisuus metsästämiseen) ?
Meidän kissalla on metsästysseuran jäsenkortti.
Hgbmm kirjoitti:
Sinäkin simuloit metsästämistä vaanimalla somessa ja seksiä oman kätesi kanssa.
Kissan kanssa leikitään saalistusleikkiä ja seksiä se harrastaa itsekseen samalla tavoin kuin sinä.
Eläimen inhimillistämisestä puhuvilla ei ole juuri käsitystä siitä, että kaikki me nisäkkäät olemme geneettisesti hyvin samankaltaisia. Meillä kaikilla on tunne-elämä, joka tapahtuu aivojen alkeellisimmissa, vanhimmissa osissa. Meillä on muisti ja kyky oppia. Ihmisyksilöiden väliset erot näissä saattavat olla isommat kuin ero ihmislajin ja toisen nisäkäslajin kanssa.
Jopa kaloilla on havaittu ystävyyssuhteita. Onko niitä ap:llä?
Vierailija kirjoitti:
Hgbmm kirjoitti:
Sinäkin simuloit metsästämistä vaanimalla somessa ja seksiä oman kätesi kanssa.
Kissan kanssa leikitään saalistusleikkiä ja seksiä se harrastaa itsekseen samalla tavoin kuin sinä.
Eläimen inhimillistämisestä puhuvilla ei ole juuri käsitystä siitä, että kaikki me nisäkkäät olemme geneettisesti hyvin samankaltaisia. Meillä kaikilla on tunne-elämä, joka tapahtuu aivojen alkeellisimmissa, vanhimmissa osissa. Meillä on muisti ja kyky oppia. Ihmisyksilöiden väliset erot näissä saattavat olla isommat kuin ero ihmislajin ja toisen nisäkäslajin kanssa.
Jopa kaloilla on havaittu ystävyyssuhteita. Onko niitä ap:llä?
Meidän platyn paras kaveri on neontetra.
Hgbmm kirjoitti:
Taasko täällä trollataan vapaana marnivien ulkokissojen puolesta? Miten se ei vaan mene jakeluun, että sen ulkokissankin pitää olla koko ajan omistajan valvonnassa, mieluiten kytkettynä tai ulkotarhassa, joten ei silläkään sen kummempia saalistusmahdollisuuksia ole kuin sisäkissallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs toi. Mä oon täysin varma, että meidän kissa osaa ratkaista kolmannen asteen yhtälön.
No sehän on helppoa. Kyllä jopa satiaisenne sen osaavat, kysypä vaan alakerrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs toi. Mä oon täysin varma, että meidän kissa osaa ratkaista kolmannen asteen yhtälön.
No sehän on helppoa. Kyllä jopa satiaisenne sen osaavat, kysypä vaan alakerrasta.
Vau
Vierailija kirjoitti:
Kissan äly on noin kolmivuotiaan lapsen veroinen. Se oppii useita sanoja ja ymmärtää ne. Päihittää monet persut siis.
Ei pidä paikkaansa. Mun 15v katti ymmärtää puhetta ja nonverbaalista viestintää paremmin kuin moni ihan aikuinen ihminen. Äly ei tosiaan ole minkään 3v lapsen tasolla :D Eihän 3v ymmärrä vielä mistään mitään, toisin kuin vanha kissa. Se että ymmärtää sanoja ei vielä tee olennosta "älykästä".
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla niin kehittynyt, monet kolmevuotiaat lapset ymmärtää vaikka mitä, itse käsitin tehneeni väärin sen ikäisenä.
Kissa, kuten koirakin oppii ymmärtämään PALJON puhetta jos sen kanssa vietetään aikaa ja sille puhutaan.
Minulla ja kissallani on oma "salakieli" ts. sanoja joita kukaan muu ei ymmärrä mutta kissa ymmärtää!
Hän on 6-7-vuotias uroskissa, pelastettu ison kissakolonian mukana ja sai kodin minun luotani. Ollut minulla nyt pian kaksi vuotta. Asun yksin ja kissa on minulle hyvin rakas. Myös hän on kiintynyt minuun ja osoittaa sen.
Minulla on myös kaverikoira jota käyn ulkoiluttamassa joka arkipäivä puolitoista tuntia. Myös hän ymmärtää puhetta, ja vieläpä kahta kieltä; suomea jota puhun hänelle sekä englantia joka on hänen kotikielensä. (En siis asu Suomessa). Eläimet ovat viisaita, uskollisia ja rakastavia. eivät koskaan petä eivätkä hylkää.