Masentunut, kerro elämäsi tarkoitus
Masennuksen jälkeen tulin tulokseen.
Pitää omista muuttumattomista arvoista kiinni.
Opiskella, olla rehellinen itselle ja muille.
Hoitaa oma osuutensa ja muistaa pitää taukoja.
Törky jää. Elämän valo kutsuu. Auringon kullassa talsin, toimin ja rakastan.
Annan kivun mennä ja otan luomakunnalta muutoksen parantavat tuulet.
Hellin itse itseni koska olen elämän arvoinen.
Uskallan elämän virtaan.
May God Bliss and Bless.
Thank you all.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei elämällä ole tarkoitusta - kenenkään elämällä.
Tarkoituksettomuus on siis tarkoitus...
?
Ap
Ei - sitä ei ole. Ihminen keksii subjektiivisia merkityksiä saadakseen tarkoituksen tyhjyydelle. Mitään ei ole, vain syntymä, kärsimys ja kuolema. Niillä(kään) ei ole merkitystä.
Jos elämässä ei olisi mitään merkitystä, ja olisi vain pelkkää kärsimystä, jokainen tappaisi itsensä samantien.
Tätä ei tapahdu koska illuusio merkityksistä ja tarkoituksista. Jokaisen kuitenkin sairaus, kärsimys ja kuolema taavoittaa - keinolla tahi toisella- ja kaikki merkityksetö tallotaan.
Tosi moni tappaakin.
Miksi juuri sinä et ole, jos kerran tiedostat harhaisessa mielessäsi, että elämän tarkoitus on vain illuusiota, eikä millään ole mitään merkitystä?
Minulla on vielä hetki vastuuta ”huonoista valinnoista” elämässäni. Sen jälkeen voin lähteä.
Eli ne vastuut ovat elämäsi tarkoitus.
Miksi väitit äsken, että elämällä ei ole kerta kaikkiaan mitään tarkoitusta?No eivät todellakaan ole - ne ovat _vastuuta_. Heti lähtisin jos kehtaisin, mutta kärvistelen ”virheeni” valmiiksi. Ihmisen suurin huijaus omasta merkitysestään on biologisen jatkumon ja narsistisen geenienjatkumon tarkoitus. Se ei kanna, eikä sen tulekaan kantaa, ajatuskin on häiriintynyt.
Nimenomaan ovat. Juuri kerroit, että ne vastuut ovat ainoa asia mikä pitää sinut elossa. Toisinsanoen, ne ovat elämäsi tarkoitus.
Ainoa asia joka tässä on häiriintynyttä, olet sinä itse.Älä höpötä. Vastuu on siihen saakka kun biologinen jälkeläinen on jaloillaan, meidän yhteiskuntamme on rajannut sen täysi-ikäisyyteen. Voit ihan rauhassa roikkua elämässäsi sen jälkeen elämällä muiden elämää - mutta se on illuusio.
Miksi mielestäsi tällä vastuulla on mitään merkitystä, jos elämällä itselläänkään ole? Se, että sinulla ei ole omaa elämää lastesi ulkopuolella, ei tarkoita, että muilla ei voisi olla. Tämä on sinulle tietysti pelkkää illuusiota, koska olet selkeästi erittäin harhainen, ja sairas ihminen.
Höpöhöpö.
Jaahas, siihen loppui argumentit.
Voin siis poistua väittelyn voittajana.
Hyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Mun elämäl ei oo kitään merkityst.
Ei kenenkään ole. Älä välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiiätkö mitä on olla oikeasti ja vakasti masentunut? Tiiätkö miltä tuntuu kun toivoisi pääsevänsä masennukdedta eroon, ja olet melkein päässyt mutta taas joku tai jotain tekee tai tapahtuu sulle ja taas menetät toivon kaikkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiiätkö mitä on olla oikeasti ja vakasti masentunut? Tiiätkö miltä tuntuu kun toivoisi pääsevänsä masennukdedta eroon, ja olet melkein päässyt mutta taas joku tai jotain tekee tai tapahtuu sulle ja taas menetät toivon kaikkeen?
Joo kyllä. Voin kertoa että todellakin tiedän. Sen lisäksi tiedän mitä on maata liikuntakyvyttömänä vuoteessa vuosia fyysisen sairauden vuoksi syvän masennuksen _lisäksi_. Pysyvästi.
Että kokemuksen syvällä rintaäänellä. Täältä ei totuuden lisäksi säälipisteitä irtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä. Voin kertoa että todellakin tiedän. Sen lisäksi tiedän mitä on maata liikuntakyvyttömänä vuoteessa vuosia fyysisen sairauden vuoksi syvän masennuksen _lisäksi_. Pysyvästi.
Että kokemuksen syvällä rintaäänellä. Täältä ei totuuden lisäksi säälipisteitä irtoa.
Sä puhut nyt 14-vuotiaalle, ja mulla on vaikea masennut. Tiiätkö varmadti miltä musta tuntuu? Sä et ole mä. Mä kerään joka päivä itteni kouluun, ellei huomioida lomia ja viikonloppuja. Joka pöivä joudun siellä näkemään tyyppejä jotka ovat kiusanneet mua, vaikkakin pienissä pätkissä. Ei siis mitää potkimist, tms mut sanallista p**kaa. Mä en ole liikuntakyvytön, ja en ole hakemassa säälipisteitä. Miksi kuvittelet, että tulen säälipisteitä hakemaan? Ootko sä sitten täydellinen, joka tietää kaikesta kaiken? Ei pahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä puhut nyt 14-vuotiaalle, ja mulla on vaikea masennut. Tiiätkö varmadti miltä musta tuntuu? Sä et ole mä. Mä kerään joka päivä itteni kouluun, ellei huomioida lomia ja viikonloppuja. Joka pöivä joudun siellä näkemään tyyppejä jotka ovat kiusanneet mua, vaikkakin pienissä pätkissä. Ei siis mitää potkimist, tms mut sanallista p**kaa. Mä en ole liikuntakyvytön, ja en ole hakemassa säälipisteitä. Miksi kuvittelet, että tulen säälipisteitä hakemaan? Ootko sä sitten täydellinen, joka tietää kaikesta kaiken? Ei pahalla.
Ihan sama millä. Näin tämä menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ihan sama millä? Mikä menee näin? Siis mä oon 14v ja aika fiksu ikäisekseni, joten puhu mulle asiallisesti. Ok, kirjoitusvirheit on aika paljon mut anyway ei jaksa kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko vastata?
14 vee.
Jos sua on kiusattu, vaikka vain ajoittain, kuten sanoit, niin se on tehnyt jälkiä. Sinun pitää siitä lähteä puhumaan, hakea apua.
Ettet jäisi paikallesi. Ei saa hyväksyä mitän kiusaamisia, ne tuhoavat nuorta ihmistä. Ota yhteys jonnekin heti.
En ehdi tähän ketjuun enempää.
Vierailija kirjoitti:
14 vee.
Jos sua on kiusattu, vaikka vain ajoittain, kuten sanoit, niin se on tehnyt jälkiä. Sinun pitää siitä lähteä puhumaan, hakea apua.Ettet jäisi paikallesi. Ei saa hyväksyä mitän kiusaamisia, ne tuhoavat nuorta ihmistä. Ota yhteys jonnekin heti.
En ehdi tähän ketjuun enempää.
Olen hakenut apua, ja eivät ole yrittäneet mitään. Vaan vahempi tukena, koska muualta ei saa.
hyvä homma, että vanhempi tukee.
Voitko sen kanssa jutella kunnolla.
Kyllä sun keskusteluapua pitäisi saada. Netistä aloitat.
Luulisi, että syöminen olisi noussut esille, mutta eipäs ollut, ehkä se ei sitten ole asiaan perehtyneitten mielestä.
Vierailija kirjoitti:
hyvä homma, että vanhempi tukee.
Voitko sen kanssa jutella kunnolla.
Kyllä sun keskusteluapua pitäisi saada. Netistä aloitat.
Juttelen sen kans kunnolla, koska voin. Oon hakenu keskusteluapuu, mut pääsin vaan kuraattoril ja muualta en saanu. Looetin kuuraattorin luona köymisen sen takia, koska he vain puolustelevat kuinka kiltti se yks on. Totta kai se esittää heidän kanssaan kilttiä, mutta munn luo änkee aina väkisin vaik vaihdan paikkaa ja näkee vaivaa kaikesta, puhuu p**kaa selän takana. En hslua kertoa enempää, koska nettiin entoistaseks kans luota. Mut kiitti, et kyuntelit. Arvostan!
Haluaisin vielä sanoa että itse olen saanut vuodesta -86 "ympäri korvia" jos vaikka miten eikä tullut mistään mitään. Itsetunto sai niin pahat haavat että oksat pois...
Nyt tunnen olevani matkalla uuteen, eikä nahanluontini kestänytkään kuin kotvasen, kosmoksen silmissä.
27.2 tulee mittariin 45 vuotta. Olen oppinut asioita ja tuomitsen vakavasti kaikki kaltoinkohtelun muodot joissa ihmisen kekseliäisyys on loputon...
Nuorena kun olin kovin untuvikko näin asiat aika mustavalkoisesti. Vanhemmiten on tullut sävyjä ja itsestäni siis sävyisämpi.
Vaikka itseltä menee usko Jumalaan niin kyllä Suuri Henki uskoo itseen.
Älkää antako kohdella itseänne kaltoin vaan tuokaa asiat esille kun muuten ei muutoksia tapahdu.
Kaikilla meillä on samat ihmisoikeudet ja ihmisarvo. Ilmatilaloukkaukset ja rajojen ylitykset eivät ole kenenkään etu.
Kukaan ei tiedä mitä toisen ihmisen hymyn takaa löytyy.
Ihaninta on kun joku katsoo silmiin ja ymmärtää. Eläin tai ihminen.
14-vuotias, suosittelen menemään kuraattorille. Suomesta löytyy myös matalan kynnyksen paikkoja joissa selvitetään miten asioita viedä konkreettisesti eteenpäin. Ainakin Espoon Iso Omena tarjoaa tällaista palvelua.
Tsemppiä!
Ja taide... On pelastanut minut. Osittain. Muiden juttujen muassa.
Kun joki(n) ei voi virrata suoraan, se löytää kyllä mutkansa ja virtaa anyway.
Aloita jostain. Aloita tänään.
Ole rohkea ja rauhassa.
Ap.
Ihmettelen alapeukkuja... Ootteko peukkuilijat katkeria jostain?
Noh, menenpä tästä ja ehkä joskus palaan. Olomuodossa tai toisessa.
Vapaan tahtoni mukaisesti😋🌹
Ap
Katsella hyviä elokuvia.. Elää täytyy, koska on poikaystävä. Näin unta, että en ollutkaan enää *Amalia* (nimi muutettu) vaan olin eräs toinen ihminen. Harmi oli herätä tähän paskaa todellisuuteen, entistä paskempi kuin paska menneisyyteni. Voisipa palata ajassataakseppäin, tämä vaihe on kamalin kuin koskaan, vaikka on poikaystävä..
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen alapeukkuja... Ootteko peukkuilijat katkeria jostain?
Noh, menenpä tästä ja ehkä joskus palaan. Olomuodossa tai toisessa.
Vapaan tahtoni mukaisesti😋🌹
Ap
Miksi olisin? On mulla omakin elämä, ja elän omaa elämääni ilman kstkeruutta. Vaikkakin v*tuttaa rää kaikki p*ska mitä oon kokenu.
Höpöhöpö.