Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirppareilla kävijät - ostatko vain sesonkitavaraa vai ´väärän' vuodenajan vaatetta myös?

Vierailija
22.02.2019 |

Mulla on kertynyt nurkkiin jonkin verran tavaraa ja on ollut tarkoitus ottaa kirpparilta pöytä pariksi viikoksi. Vuodenajat vaihtuu ja tavaramäärä kasvaa... jos otan vaikka huhti-toukokuussa paikan ja vien myyntiin mm. talvivaatetta ja -jalkinetta, ostaakohan kukaan? Joo ei ole kristallipalloa varmasti kellään, mutta ahkerasti kirpparilla käyvien tapoja kartoitan. Kovia hintoja en tule pyytämään, mutta kaikkea en raaski laittaa uffille, ns. paremmat tai vähän käytetyt ajattelin säästää myyntiin. Kyseessä siis nyt 15-17-vuotiaiden poikien ja mun vaatteita muutama vuoden ajalta. Pojat nyt 180-190 eli lähes aikuisten kokoja, ei pikkulasten.

Silloin kun lapset oli pieniä, ostin kauden lopussa seuraavia varten aleista, mutta nyt kun ne on isompia, ollaan hankittu aina kauden alussa tarvittavat. Ostaako ihmiset seuraavaa talvea varten juuri kun edellinen on loppunut? Tuntuu että maailma hukkuu tavaraan ja vaatteeseen, pelkään, että kukaan ei osta nurkkiin seisomaan kun varmasti myöhemminkin löytyy jotain. Huokaus. Pitää kai taas odottaa alkusyksyyn tai viedä huoletta uffille.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin on ihan sama, onko tavara sesonkia vai ei. Jos hinta ja laatu ovat kohdallaan, voin ihan hyvin ostaa sen tulevaa varten.

Vierailija
2/12 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ostan myös väärän sesongin tavaraa, kirpputorille kun ei voi koskaan mennä sillä ajatuksella, että ostaa jonkin tietyn tavaran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ostaa, jos löydän laatua halvalla, vaikka ei juuri ajankohtainen olisikaan. Mutta todennäköisemmin sieltäkin bongaillaan niitä kausijuttuja. Itsellä oli juuri tammihelmivaihteessa pöytä, niin kyllä sieltä 3 myynnissä olleet shortsitkin kaupaksi meni.

Vierailija
4/12 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaikkea sesongista välittämättä. Ostin esim jo viime syksynä muutaman kesävaatteen tulevaa kesää varten

Vierailija
5/12 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne hyväkuntoiset talvivaatteet mennä kesää vasten, mutta laittaisin muuta vaatettakin joukkoon. Ostajat ymmärtävät hyvin myyjiä, että pöydässä voi olla ei-sesonkivaatteitakin.

Vierailija
6/12 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilla pitää aina kulkea silmät avoinna ja tarkkaavaisena, siellä nimenomaan tehdään löytöjä sesongista riippumatta

Vierailija
7/12 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ostan myös väärän sesongin tavaraa, kirpputorille kun ei voi koskaan mennä sillä ajatuksella, että ostaa jonkin tietyn tavaran.

Tietenkin voi mennä etsimään jotain tiettyä ja yleensä löytyykin. Esim. eilen etsin suorakaiteen muotoista uunivuokaa, löytyi useita. Ostin kalliimman, koska oli punainen, hinta 2,50 €, kallein. Eurolla olisi saanut valkoisen. :D

Mutta voin kyllä ostaa muutakin. Myös väärän sesongin vaatteita. Pari viikkoa sitten ostin käyttämättömät sandaalit.

Vierailija
8/12 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi mennä etsimään jotain tiettyä ja yleensä löytyykin. Esim. eilen etsin suorakaiteen muotoista uunivuokaa, löytyi useita. Ostin kalliimman, koska oli punainen, hinta 2,50 €, kallein. Eurolla olisi saanut valkoisen. :D

Mutta voin kyllä ostaa muutakin. Myös väärän sesongin vaatteita. Pari viikkoa sitten ostin käyttämättömät sandaalit.

No, mä en muista, milloin viimeksi olisin kirpparilta löytänyt sitä, mitä olisin etsinyt. Esimerkkejä asioista, joita olen etsinyt:

- ovaalin muotoinen musta valokuvakehys

- keskikokoinen lasiuunivuoka (pyöreä tai suorakaiteen mallinen)

- farkkupaita

- ruutupaita

- toppaliivi

- lökähousut

Vierailija
9/12 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos kaikille vastaajille! Tämä rohkaisi viemään kaikkea mahdollista. Pidän hinnat aina tosi alhaisina, pyrin vain pääsemään eroon.

aapee

Vierailija
10/12 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin just komeroiden tyhjentämistä kun en enää halua käyttää tiettyjä vaatteita, aivan liikaa pari kertaa käytettyjä asukokonaisuuksia. Mutta aikuisten vaatteet koko 38-40, ei taida olla menekkiä vaikka on ihan siistejä, Part Two, Desigual, Tiger of Sweden, Esprit jne. ei mitään huippuerikoista mutta arkityyliä. Jos ei jaksa kirpparirumbaa niin laittaisinko vain jätesäkkiin ja SPR konttiin vai suoraan sekajätteeseen? Onko aikuisten vaatteille mitään kiinnostusta? En ala joka vaatetta kuvaamaan ja mittailemaan enkä vastailemaan eli mikä on helpoin tapa päästä eroon, suoraan vaan sekajätteeseen?

Vierailija
11/12 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan myös väärän vuodenajan vaatetta mutta olen huomannut kun itse olen joskus myynyt kesällä kirpparilla omia hyväkuntoisia talvitakkejani todella halvalla niin kukaan ei ole ostanut. Huutonetistä olen ostanut lapsilleni edullisesti kesällä talvitakkeja ja vaatepaketteja jossa on ollut talvivaatteita.

Vierailija
12/12 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin just komeroiden tyhjentämistä kun en enää halua käyttää tiettyjä vaatteita, aivan liikaa pari kertaa käytettyjä asukokonaisuuksia. Mutta aikuisten vaatteet koko 38-40, ei taida olla menekkiä vaikka on ihan siistejä, Part Two, Desigual, Tiger of Sweden, Esprit jne. ei mitään huippuerikoista mutta arkityyliä. Jos ei jaksa kirpparirumbaa niin laittaisinko vain jätesäkkiin ja SPR konttiin vai suoraan sekajätteeseen? Onko aikuisten vaatteille mitään kiinnostusta? En ala joka vaatetta kuvaamaan ja mittailemaan enkä vastailemaan eli mikä on helpoin tapa päästä eroon, suoraan vaan sekajätteeseen?

On aikuisten vaatteilla menekkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi