Apua, naapuri vaatii korvauksia?
Teinini naapuri pyysi hoitamaan eläimiään lomassa ajaksi. Lomalla he olivat 14 vrk, eläimiä 5kpl. Korvaukseksi sovittiin 80e. Eläimet tuli hoidettua, ne oli hyvässä kunnossa ja kotikin kunnossa. Tästä sain palautetta heti naapurin palattua.
Kuitenkin on nyt naapuri alkanut pommittamaan minua koskien imurinsa tuhoamista. Ilmeisesti teini on nyt siivonnut väärällä imurilla se on nyt hänen mukaansa huonompi tehoinen kun aiemmin. Palautin jo palkkarahan, mutta vaatii ilmeisesti että hankin uuden, 200 euron imurin vielä tilalle.
Onko tämä enää edes kohtuullista?
Kommentit (46)
Juurikin näiden tapausten vuoksi olen ottanut linjan etten auta ketään, en pyydä apua. Elän omaa elämääni ja hoidan asiani itse.
Viimeksikin tein muuton yksin (no sängyn kantamisessa pyysin naapurin apua) eikä kukaan pääse jälkeenpäin vaatimaan tai pyytämään mitään.
Naapurillasi taitaa olla yläkerrassa runsaasti tilaa lepakoille. Laitapa maksuvaatimus teinin työstä, taisit olla unessa kun sen palautit. Ja sitten annat hullun itkeä imuriaan lopun ikäänsä.
Tuollaista maksuvaatimusta ei tulla ikinä käsittelemään, jos teinille ei ole annettu nimenomaista kirjallista ohjetta olla sitä imuria käyttämättä.
Sinä taas voit pistää naapurin kuseen harmaasta taloudesta.
Et tee mitään. Odota mihin naapuri on ” viemässä asiaa eteenpäin”. Ei ole mitään instanssia johon asian voisi viedä.
Jos joku löytyy, niin vaadaitte siellä teinille kunnon palkan esim. 10e/h eläinten hoidosta ja vakuutus. ;-) 2h/pv eläinten hoito. Vähintään 280e pitäisi maksaa.
Onkos naapurista enää mitään kuulunut?
Sano naapurille, että voi tehdä rikosilmoituksen. Poliisit arvioivat asian. Sinä voit omalta osaltasi tehdä poliisille ilmoituksen kiristämisestä. Voit nytkin soittaa poliisille. Sieltä saat hyvät ohjeet. Et ole korvausvelvollinen.