Kuinka kauan uskoisit pystyväsi elämään seksittömässä avioliitossa jos perheessä lapsia?
Siis sillä ajatuksella, että seksielämä suhteeseen vielä voisi palata?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tai omalla kohdallani tuo hieman riippuisi siitä mistä seksittömyys johtuisi; ikäänkuin asiaa nyt kumppanilla olisi jokin erityinen syy olla haluamatta seksiä kanssani. Samoin varmaan riippuisi siitä, miten hän haluamattaommutensa toisi ilmi. On eriasia elää seksittömässä suhteessa pidempikin aika silloin, jos toinen muutoin huomioi ja haluaa jakaa asioita ja osoittaa kiinnostusta kuin elää seksittömässä suhteessa, jossa kumppani kohtelee kuin ilmaa ja jota ei saattaisi vähempää kiinnostaa kuin vain ja ainoastaan oma napa.
No kuinka kauan pystyisit jatkamaan yhteiselämää kummassakin skenaariossa?
Huokaus. Vaikea, hyvin vaikea kysymy, kun riippuu lopulta aika monesta asiasta, eikä kuten edellä yritin kuvata vain seksittömyydestä. Mutta en ainakaan vierittäsi päätöstäni lapsien niskoille, niin että minun pitäisi jaksaa olla epätyydyttävää parisuhteessa vain siksi, että on lapsia.
Lasten arjen järjestäminen tosiasiassa vaikuttaa todella paljon tähän.
Totta. - Lasten vuoksi minäkin olen valmis tekemään varmasti suurimmat mahdolliset uhraukseni. Ja varmasti on osaksi siksi vaikea sanoa, että milloin on oikea hetki erota, koska teki mitä tahansa, niin lapset kyllä aistivat ja tuntevat miten vanhemmat keskenään käyttäytyvät ja toimivat ja imevät hyvässä ja pahassa vaikutteita itseensä. En haluaisi löytää itseäni tilanteesta, jossa joutuisin loputtomasti esittämään lapsille, jotain sellaista mitä en voi olla. - Kuten näytellä ja yrittäen feikata että viihtyisin ja nauttisin olostani heidän toisen vanhempansa seurassa. Toine on juttu on se, että totta kai meistä jokaisella on välillä huonoja ja ikäviä päiviä ja jolloin kumppanin naama tai olemus ja tekemiset (/tekemättömyydet) ärsyttää ja harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan ymmärtänyt mitä järkeä on seksissä, naiselle, jos ei halua raskaaksikaan.
mies sentään saa siitä isot kiksit, mutta naisena siinä vaan odottaa että se mies saa työnneltyä sitä lihakimpalettaan edestakasin niin että laukeaa ja lopettaa.
Täysin vähämielistä touhua, kun oikein miettii.Tämä on siis minun mielipide, joku toinen saa olla toista mieltä. En silti välttämättä usko jos nainen kovasti hehkuttaa rakastavansa seksiä, enemmän näen siinä tarvetta olla seksikäs ja miellyttää miesten seksihimoja, siitä sellanen nainen saa kiksinsä, ei itse seksistä.
Näin sivusta en malta olla huomauttamatta, että sinulla on aika suppea mielikuva siitä, mitä on tai voi olla seksi naisen ja miehen välillä.
Aviolliset velvollisuudet kuuluu täyttää kristillisessä avioliitossa ja mielellään saunan jälkeen kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan ymmärtänyt mitä järkeä on seksissä, naiselle, jos ei halua raskaaksikaan.
mies sentään saa siitä isot kiksit, mutta naisena siinä vaan odottaa että se mies saa työnneltyä sitä lihakimpalettaan edestakasin niin että laukeaa ja lopettaa.
Täysin vähämielistä touhua, kun oikein miettii.Tämä on siis minun mielipide, joku toinen saa olla toista mieltä. En silti välttämättä usko jos nainen kovasti hehkuttaa rakastavansa seksiä, enemmän näen siinä tarvetta olla seksikäs ja miellyttää miesten seksihimoja, siitä sellanen nainen saa kiksinsä, ei itse seksistä.
Onhan surullista luettavaa. Etkö ymmärrä, että on naisia, joissa oikeasti elää seksuaalisuus? Muistatko miltä tuntuu, kun oikeasti haluttaa, alapäätä jomottaa ja on fyysinen voimakas tarve keholla saada seksuaalinen tyydytys? Ei kyse ole todellakaan mistään "tarpeesta olla seksikäs" tarpeesta tyydyttää niitä omia luontaisia seksinhimoja, jotka ovat ihan sisäsyntyisiä. Ja niitä mieluiten toki tyydyttää hyvällä seksillä. Tuollainen ajatusmaailma tuntuu viittavaan jollain tasolla vahingoittuneeseen seksuaalisuuteen. Jokin siinä on jäänyt kehittymättä, jos ei tunne kiihotusta eikä aitoa halua ollenkaan. Voihan sitä niinkin elää, mutta ei se todellakaan tarkoita, etteikö muut naiset ole seksuaalisia, haluavia ja aidon kiihottuneita.
Riippuu syystä ja siitä, miten suhteessa tunnetasolla menee. Puoli vuotta tuntuu jo ikuisuudelta, jos on kyse suht terveistä ihmisistä eikä aivan vanhuksista. Toki vanhanakin seksuaalisuutta voi toteuttaa. Jos seksiä ei ole, niin kysehän on kaverisuhteesta, ei parisuhteesta. Mulle seksuaalisuus on tärkeää. Olen ollut 20v yhdessä mieheni kanssa ja pisin seksitauko oli 2vkoa synnytyksen jälkeen. Ja huom! Seksillä tarkoitan muutakin kuin pelkkää yhdyntää. En vaan tajua ihmisiä, jotka voivat kärvistellä suhteessa ilman seksiä, jos toinen ei suostu ja itsellä on halut tallella. T. N44
Vierailija kirjoitti:
En pidä seksistöä enkä tarvitse sitä, minusta se kuuluu nuoruuteen ja lastenhakkimishimoon.
Esimerkki naisesta ketä kenenkään miehen ei kannattaisi itselleen ottaa. Pyhä Vulva ja Äiti.
Itselläni ei ainakaan ole lapset ja niiden hankkiminen yhtään mielessä silloin kun sauvani sykkii ja haluaa märkään koloon.
Vierailija kirjoitti:
Kuolisin ennemmin, kuin olisin seksisuhteessa tuon paskan kanssa, jonka kanssa elinkautistani kärsin.
Ainoastaan lasten vuoksi jaksan tätä.
Seksiä ei ole ollut vuosiin, eikä tule.
Eroan heti kun lapset ovat omillaan.
Mitä haluat lapsillesi suhteessa opettaa ja näyttää esimerkilläsi? - Riutuneen ja alistuneen kumppanin roolin, joka ei pysty saati kykene arvostamaan kumppaniaan lainkaan syystä tai toisesta.
Mutta ei myöskään halua tai muutoin pysty arvostamaan itseäänkään niin paljon, että päättäsi parisuhteen ja näyttäsi mallia siitä, että kykenee ja pystyy kantamaan vastuun itsestään; antamalla arvon ja kunnioituksen omalle hyvivoinnille ja ololle.
Sillä yleensä se, että kykenee ottamaan vastuun itsestään, omista valinnositaan ja päätöksistään mahdollistaa vastuun ottamisen jostain muusta/ muista.
Pelkästään marttyyriksi heittäytymällä ja tuhkaa oman päänpäälle ripottelemalla harvoin saa mitään rakentavaa aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Halvesitaanko tässä kirjoituksessa enempi naisia vai miehiä? - Minusta naisia (, vaikka aika paljon miehiäkin).
1 v 2 kk on nyt mennyt. Syynä miehen sairaus. Ei ole helppoa, mutta ei voi mitään. Syynä sairaus. Tai tietenkin voisin lähteä, mutta ei tosiaankaan, tämä mennään loppuun asti. En halua jättää sairasta miestä yksin. Voin sanoa, että v.tuttaa, mutta päivä kerrallaan.
Jaa, enpä osaa sanoa. Meillä on mennyt pari vuotta aika kevyellä seksillä, mies on väsynyt työstään, minä muuten vaan. Parisuhde on muutoin hyvä. Lasten (teinien) kanssa ollut viime vuosi vaikea, sekin verottaa voimia. Yhdessä tässä vielä ollaan ja on tarkoitus ollakin, uskon että seksikin palaa kun saa siihen oman rauhansa.
Vaikka kuinka kauan. Tosin en elättelisi toiveita uudelleen alkamisesta, vaan pitäisin sivumiestä/miehiä siinä rinnalla koko ajan.
Kymmenen vuotta ollaan oltu yhdessä. Viisi vuotta sitten meillä oli laimeaa seksielämää, mutta ei lastakaan saatu aikaiseksi kuin hoidoilla. Sen jälkeen ollut viisi vuotta täysin seksitöntä. Mietin eroa joka päivä.
Olen yrittänyt tehdä aloitteita, puhua, vaatia, hyvällä ja pahalla. Mutta kun ukko jättää kaikki tavaransakin kuin koira pas*ansa ja minä pyöritän koko huushollin lasta myöten, niin alan olla jo niin kurkkua myöten täynnä tätä "perhe-elämää", että vähän väliä unelmoin Etuovi.comissa, mihin kämppään muutan. Saa mies sitten elää pas*ojensa keskellä ja rassata autoansa ja käydä harrastamassa ihan niin paljon kuin lystää. Tosin pirtti menee myyntiin, koska hänen palkallaan tätä taloa ei makseta eikä ylläpidetä.
Mieluummin yksin kuin yhdessä seksittömänä.
Hmm... Veikkaan että vuosi voisi mennäkin.
Tunnelma tosin kiristyy jo reippaan viikon jälkeen, paria viikkos pidempään ei ole onneksi tarvinnut olla ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolisin ennemmin, kuin olisin seksisuhteessa tuon paskan kanssa, jonka kanssa elinkautistani kärsin.
Ainoastaan lasten vuoksi jaksan tätä.
Seksiä ei ole ollut vuosiin, eikä tule.
Eroan heti kun lapset ovat omillaan.Mitä haluat lapsillesi suhteessa opettaa ja näyttää esimerkilläsi? - Riutuneen ja alistuneen kumppanin roolin, joka ei pysty saati kykene arvostamaan kumppaniaan lainkaan syystä tai toisesta.
Mutta ei myöskään halua tai muutoin pysty arvostamaan itseäänkään niin paljon, että päättäsi parisuhteen ja näyttäsi mallia siitä, että kykenee ja pystyy kantamaan vastuun itsestään; antamalla arvon ja kunnioituksen omalle hyvivoinnille ja ololle.
Sillä yleensä se, että kykenee ottamaan vastuun itsestään, omista valinnositaan ja päätöksistään mahdollistaa vastuun ottamisen jostain muusta/ muista.
Pelkästään marttyyriksi heittäytymällä ja tuhkaa oman päänpäälle ripottelemalla harvoin saa mitään rakentavaa aikaiseksi.
Voi voi. Hienoja sanoja noin niinkun teoriassa.
Noinhan minäkin ajattelisin sivustakatsojana.
Sanotaanko näin, että kun ei toisen elämästä kaikkea tiedä niin be quiet please. Ei kaikki ole niin mustavalkoista. Kiitos. Hyvää varmaan silti tarkoitit.
Vaikka kuinka pitkään kestäisin tuollaista kunhan olisi kodin ulkopuolella rakastaja jonka kanssa olisi hyvää seksiä. Sama se keneltä tuo seksi tulee jos kotona muuten olisi vain hyvä olla.
Vaikka koko loppuelämäni, seksi ei koskaan ole ollut minulle kovin tärkeää.
Ehkä suhtautumiseni olisi toinen, jos minulla olisi kokemusta hyvästä rakastajasta, toistaiseksi olen saanut parasta seksiä ihan vain itseltäni. Näin yleisesti ottaen olen elämässä aika nautinnonhaluinen, joten sen puoleen voisi kuvitella että oikean ihmisen kanssa voisin ryhtyä sänkyhurjastelijaksi.
Ed kerrasta nyt 1v7kk ja sitäkin kertaa edelsi 1v5kk tauko ja elossa olen. Tosin elävä kuollut.
Lapset teinejä.