Minkä suuruisia päivähoitomaksuja maksatte?
Meille tuli just päätös ja maksettavaksi tuli yli 180 euroa kuussa. Tuntuu tosi isolta, kun nettotulot on kuitenkin 2200e/kk. Mun tulot nyt ei ole ihan vielä varmat ja arviossa oli että 1400 euroa. Vaikuttaako se jotenkin, jos kuitenkin tienaan vaan 1200?
Kommentit (5)
Minä saan käteen n. 1100 ja mies 2200. Maksu oli sama kun olin työttömänä työnhakijana työkkärin kurssilla.
Mun nettotulot (oon siis yh) vähän reilu 1600 eur/kk ja päivähoitomaksu 195 eur/kk.
Kivakiva, on alkanut jo naurattamaan, kun joka kerta kun on tulontarkistuskierros tehty päiväkotimaksuja varten niin maksut ovat kohonneet - palkka ei ole kyllä valitettavasti noussut ihan samassa tahdissa =). Tosin yh:lla elatusmaksu lasketaan myös tuloksi eli mun " todelliset" nettotulot siis 1600 eur + 140 eur /kk.
Jotenkin vaan hassua, että sama maksu minkä isä saa vähentää verotuksessa on äidille tuloa vaikka tarkoituksena on kattaa _oman_ lapsen kuluja..
No elämä on..
Tuntuu vaan aika hurjalta, että niin iso summa pienestä palkasta menee hoitomaksuihin. Onneksi lapsi sentään pääsee hyvään paikkaan hoitoon. Toisaalta mietin kuinka paljon tässä lopulta taloudellisesti voittaa, kun menee töihin. Eipä varmaan juurikaan. Pitää syksyllä miettiä tilanne uudelleen.
Mutta jos jään kotiin, niin saan taas toisesta lapsesta minimiäitiysrahaa eikä sekään tunnu kivalta. Vaikeaa on, mutta niin kai elämä yleensä.
Sitten on tietenkin vielä kolmas varteenotettava vaihtoehto: Hankkia parempi palkkaisempi työ =) Mistäköhän sen löytäisi.
T:Ap
ei ees selvitetty tuloja. Jos perheessä kaksi normaalitienestistä vanhempaa, on toi maksu aina 200..