Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää lihavuuttani, tulkaa kertomaan vinkkejä miten laihtua!

Vierailija
21.02.2019 |

Puntari näyttää 75kg ja se on aika paljon minun pituiselle 163cm. Oon syönyt vuosia mitä huvittaa ja painon nousu on ollut hidasta mutta nyt alkaa jo riittää! Kauan sitä kestikin. Takkikin alkaa jo ratkeilla 😂

Kaipailisin siis ruokavaliovinkkejä ja liikuntaa miten ootte parhaiten pudottanu painoa? Mitä ois hyvä syödä, montako kertaa päivässä jne. Mitkä ootte totenu parhaaks teille.

Ja liikunta, salille en halua mennä eli jotain mitä vois tehä kotona tai sitten lenkki/kävely ulkona? Mikä auttais parhaiten?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos säädät ruokavalion siten, että vähintään 80% energiasta tulee rasvasta, niin laihtumista ei voi estää.

Sydänkohtausta voi olla tuolla asetuksella vaikea estää. Ei millä hinnalla tahansa kannata laihduttaa. Paljon kasviksia ruokavalioon, ja hiilihydraattiakin on oltava sopivasti jotta pystyy liikkumaan.

Vierailija
22/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein asia ennen kuin otat ensimmäistäkään juoksuaskelta: ruokavalio kuntoon! Karrikoiden, vaikka juoksisit marathonin viikossa, mutta syöt mitä sattuu, et laihdu. Ja voimaharjoittelu mukaan myös. Jos sinulla on salikammo niin tee voimaharjoittelu sitten vaikka kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos säädät ruokavalion siten, että vähintään 80% energiasta tulee rasvasta, niin laihtumista ei voi estää.

Sydänkohtausta voi olla tuolla asetuksella vaikea estää. Ei millä hinnalla tahansa kannata laihduttaa. Paljon kasviksia ruokavalioon, ja hiilihydraattiakin on oltava sopivasti jotta pystyy liikkumaan.

Voisitko perustella väitteesi.  Tutkimuksissa nimittäin ei ole todettu rasvan olevan syy sydänkohtauksiin.

Vierailija
24/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea saa syödä ja juoda kunhan muistaa kohtuuden ja hyötyliikuntaa. Eli ihan sitä peruselämään, jota pystyy elämään hautaan saakka.

Toki kaikkea saa syödä, mutta eri asia on kannattaako syödä kaikkea.

Vierailija
25/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin pitämään ruokapäiväkirjaa vaikka kaksi viikkoa, niin se konkretisoituu mikä ruokavaliossasi on pielessä. Ystäväni esimerkiksi väittää että hänen ylipainonsa johtuu liian isoista ruoka-annoksista, joita hän ei koe pystyvänsä pienentämään. Itse olen kuitenkin kiinnittänyt huomiota siihen että aina kun tapaamme hän syö sipsejä, jäätelöä, suklaata tai keksejä. Eli hän jotenkin ei kiinnitä huomiota siihen mitä kaikkea todellisuudessa syö. Ruokapäiväkirja voisi olla silmiä avaava kokemus. Sen jälkeen helpompi korjata se pielessä oleva syömisjuttu, kun sen ensin tunnistaa.

Herkkujen syömiseen itselläni auttaa se että muistutan että herkut eivät suinkaan lopu maailmasta, vaikka en juuri tänään ostaisi ja söisi niitä. Saan kyllä nauttia niistä edelleen, mutta pystyn odottamaan muutaman päivän ja ehkä vielä senkin jälkeen muutaman päivän. Kun sitten syön jotain herkkua, se on sitäkin suurempi nautinto, kun sitä on joutunut odottamaan.

Vierailija
26/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutusohjeita nettikin pullollaan!

Jos olisi itsekuria ja aito halu laihtua, ei kenenkään ylipainoisen tarvitsisi kysellä enää neuvoja täältä.

Ap on ikuisesti läski.

Tunnen monta, jotka aina dieetillä. Silti lihavia, koska eivät pysty pitämään kuuria yllä.

Suurin syy lihavuuteen on itsekurin puute.

Vierailija
27/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihdutusohjeita nettikin pullollaan!

Jos olisi itsekuria ja aito halu laihtua, ei kenenkään ylipainoisen tarvitsisi kysellä enää neuvoja täältä.

Ap on ikuisesti läski.

Tunnen monta, jotka aina dieetillä. Silti lihavia, koska eivät pysty pitämään kuuria yllä.

Suurin syy lihavuuteen on itsekurin puute.

Se vaan että mihin se hyvä itsekuri kenelläkin perustuu. Minkälaisia ajatuksia siellä on taustalla, että saa tsempattua itsensä sen karkkihyllyn ohi kaupassa? Siinä täytyy olla erilaisia ajatusmekanismeja ja niistä voisi olla apua kun niitä tunnistaa ja kertoo toisillekkin. Itselläni se on tuo että lupaan itselleni, että saan syödä sitä herkkua joskus myöhemmin, mutta ei nyt. Se ei tunnu niin masentavalta kuin jos vaan mielessäni miettisin että tätäkään en saa syödä. Sehän on niin lannistava ajatus että monella varmaan tulee seuraavaksi mieleen että enhän minä loppuikää voi ilmankaan olla ja ei tästä tule mitään, sama syödä heti.

Vierailija
28/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan merkitys laihtumiselle on suhteellisesti aika pieni. Itse olen laihtunut ilman (muuta kuin arki)liikuntaa, ihan vaan jattamalla hiilarit lahes kokonaan pois ja vahentamalla annoskokoja. Syon 5 kertaa paivassa jotakuinkin nain:

AAMIAINEN

Mikropuuro veteen, sekaan pakastemarjoja tai 1tl hunajaa. 1dl kevytmaitoa, kahvi.

VALIPALA

3 taatelia/omena/pieni kourallinen pahkinoita

LOUNAS

2dl turkkilaista/kreikkalaista jogurttia, 1 rkl chiasiemenia, pakastemarjoja

VALIPALA

paaryna (hyva kuitujen lahde)

PAIVALLINEN

80-100g lihaa/kalaa/kanaa

2 krt viikossa kokojyvapastaa/riisia 1dl valmista tuotetta

loppulautanen salaattia/vihanneksia/kasviksia

jos tekee mieli salaattikastiketta niin 2 rkl maustamatonta jogurttia ja sinne mausteet sekaan (valkosipuli/sitruunamehua/ym)

TAI

neljan munan munakas kasvistaytteella (herkkusienet, paprika, sipuli, valkosipuli, tomaatti ym mita on, 2 rkl juustoraastetta)

Viikonloppuisin yksi noutoruoka (ihan mita vaan) ja yksi herkutteluaamiainen (ei vaalealla) leivalla. tai noutoruuan asemesta voit syoda pussin sipseja :D 

Lisaksi 2 litraa vetta paivassa, multivitamiinitabletti, kalsium/magnesium/sinkkitabletti, probiootit. 

Vierailija
29/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minut kyllä tuomitaan mutta annan ainoan oikean toimivan vinkin minkä tiedän. Laihtuminen lähtee ruuasta, ei liikunnasta. Suosittelen maidotonta, viljatonta ja sokeritonta dieettiä joka ei sisällä punaista lihaa. Eli pääasiassa hemmetisti kasviksia ja kanaa/kalaa tai palkokasveja. Näitä riittävästi ja kevyttä liikuntaa sen verran minkä jaksat. Laihdutin tällä kuudessa viikossa 67 -> 57 lasten saamisen jälkeen ja olen ilman lisäponnisteluja/samalla ruokailulla kuin ennen dieettiä pysynyt 57-59 painossa 3 vuotta. Jos housut alkaa kiristää, jätän leivän ja herkut pois pariksi päiväksi.

En väitä että olisi kokonaisuudessaan terveellistä jättää kaikkea leipää/pastaa loppuelämäksi, mutta muutoin tuo kuuri oli terveellinen ja muutaman päivän jälkeen aloituksesta oli hyvä olo. Mutta otin sen kuurina, halusin nopeita tuloksia ja niitä sain. Olin haaveillut ehkä 10 vuotta painavani taas alle 60 kg, enkä koskaan aiemmin "elämäntapamuutoksilla" onnistunut edes 2 kg tiputtamisessa. Harrastan raskasta liikuntaa, mutta jätin sen kuurin ajaksi.

Vierailija
30/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa esimerkiksi Yazio ja ala pitää kirjaa syömisistä. Periaatteessa voi syödä mitä vain, kunhan kalorit eivät ylity. Itse pyrin syömään kuitenkin paljon kasviksia ja proteiinia ja riittävästi hyvää rasvaa, jotta jaksan.

Suosittelen kyllä lämpimästi kuntosaliharjoittelua, koska muuten paino lähtee lihaksista, eikä läskistä. Jos dieetin jälkeen olet laiha läski, paino tulee helpommin takaisin. Puhumattakaan siitä, että kiinteä, lihaksikas keho on terveempi ja näyttää hoikemmalta vaikka painoa olisi. Voimaharjoittelu myös pitää aineenvaihduntaa vauhdissa myös levon aikana paremmin kuin aerobinen.

Näillä opeilla olen itse laihtunut vuodenvaihteen jälkeen kuutisen kiloa. Olen suunnilleen saman kokoinen kuin sinä.

Vierailija
31/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaa, riisiä, kalaa ja kasviksia paljon. Jätä kaikki sokeripitoinen pois. Itse syön kolme kertaa päivässä, joko aamiainen, lounas ja päivällinen tai lounas, päivällinen ja iltapala riippuen päivästä. Välipalat on ihan turhia. Älä juo mitään, missä on kaloreita. Vältä viimeiseen asti makeutusaineita myös. Hyviä öljyjä kun lisää kasviksiin niin saat tarvittavan energiamäärän. Ei tartte kauheasti kaloreita laskeskella.

Ja jos tekee mieli pastaa niin syö sieni- tai kasvispastaa ja vastaavasti lihan kanssa pelkkää kasvista/salaattia.

-10 kg vuodessa, ja syön välillä pizzaa ja burgeria ja vedän bisseä. Jos ~5 päivää viikossa vetää tuolla niin cheat dayt on ihan fine.

Vierailija
32/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän ja terveellisemmin. Kaikki herkut, olut, siideri ym. pois.

Vierailija
33/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tämä :

https://www.aamulehti.fi/ihmiset/laihdutatko-aina-vaarin-patrik-borg-ke…

Tiivistettynä:

"Näin laihdutat järkevästi

Laihduttaessa huomioon täytyy ottaa koko elämäntilanne. Nukutko tarpeeksi? Millaisia stressitekijöitä elämässäsi on? Tällaiset taustalla olevat voimavarat tai niiden puute ovat iso osa laihdutusta.

Ajattele joustavasti. Yritä syödä paremmin ja kunnolla, mutta jos joskus tulee poikkeuksia, älä stressaa niistä. Liika stressaaminen vie nälän- ja syömisen säätelyä huonoon suuntaan.

Älä kieltäydy kaikista herkuista. Rajoittamisen ongelma on, että se toimii hyvin silloin, kun elämässä on kaikki hyvin ja kaikki on hallinnassa. Mutta kun elämässä jokin menee huonommin, tulee vaikka työssä jaksamisen kanssa vaikeaa, mieliteot pamahtavat silmille. Tällöin voimavarat eivät enää riitäkään syömisen rajoittamiseen. Hiukan kuluneen vertauksen mukaan itsekuri on lihas, joka väsyy. Ja jos muut asiat väsyttävät sen, voimat eivät riitä syömisen säätelyyn. Siksi kannattaa olla joustava.

Siispä: Laita ateriarytmi kuntoon. Lisää kasviksia ruokavalioon. Etsi itsellesi mielekäs tapa liikkua."

Vierailija
34/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen esim. Yazion käyttöä ja lihaskuntoharjoittelua ja pitkiä kävelylenkkejä. Jos kuntosali ei nappaa, niin omalla kehonpainolla, vastuskuminauhalla ja vaikkapa kahvakuulalla pääsee hyvin alkuun!

Kaloreita ei tarvitse laskea kovin tarkkaan, mutta tuolla Yaziolla oppii hyvin, mistä niitä piilokaloreita tulee. Herkuttelukin on hallittua, kun kaikki on ylhäällä jossain. Ihmisellä kun on taipumus sallia itselleen esim. perjantaina joku herkku, kun on jo "unohtanut" tiistain pullakahvit tai keskiviikon virvoitusjuoman.

Ruokavalio ON tärkein, mutta kyllä se lihaskunto vaan vaikuttaa paljon ulkonäköön, jaksamiseen ja aineenvaihduntaan. Yleensä tulokset motivoivat syömäänkin paremmin. Jos liikunnasta saa vielä itselleen kivan harrastuksen, säilyy sisäinen motivaatiokin yleensä myös ruokavaliota kohtaan.

Itselläni liikunnan lisääminen laihdutuksen oheen teki ison muutoksen. Painonpudotus kiihtyi, kroppa kiinteytyi ja ryhti parani. Suurin muutos oli "niskakyhmyn" katoaminen, ryhdin paraneminen ja yläkropan kiinteytyminen. Näytän nyt paljon hoikemmalta ja terveemmältä, vaikka kiloissa ero ei edes ole mitenkään ihmeellinen.

Vierailija
35/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laske päivän kalorit etukäteen ja suunnittele koko päivän ruokailu. 1200 kcal päivässä pudottaa painoa vähitellen. Sauvakävely kuluttaa vähän enemmän kuin tavallinen kävely. Jos jonakin päivänä syöt vähän enemmän palaa seuraavana päivänä ruokavalioon. Juo vettä vähintäin litra päivässä.

No ei ainakaan millään 1200 kcal:lla kannata alkaa kitkuttamaan.

Vierailija
36/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1200 kalorin kitukuurin voit jättää väliin. Dieetit aiheuttavat lihomista, tutkittu asia. Monet täällä jo neuvoneetkin järkeviä juttuja. Ruokavalion viilausta paremmaksi ja mukavaa liikuntaa.

Ylipainoisen keho ei yleensä kerro milloin on syönyt riittävästi. Aivot eivät enää tunnista, mikä on paljon tai vähän. Siksi kannattaa ottaa avuksi kalorilaskuri. Se ei ole kuuri vaan elämäntapa.

Vierailija
37/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske päivän kalorit etukäteen ja suunnittele koko päivän ruokailu. 1200 kcal päivässä pudottaa painoa vähitellen. Sauvakävely kuluttaa vähän enemmän kuin tavallinen kävely. Jos jonakin päivänä syöt vähän enemmän palaa seuraavana päivänä ruokavalioon. Juo vettä vähintäin litra päivässä.

No ei ainakaan millään 1200 kcal:lla kannata alkaa kitkuttamaan.

Naurattaa näin max 500kcal/pv syövänä :D 1200kcal muka kituuttamista, hah!

Vierailija
38/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku tarpeeksi, jopa liikaa, se saa laihtumaan.

Kaikki viina ja siiderit pois.

Syö vain sen verran että just just lähtee nälkä.

Juo vettä tarpeeksi. Juomaksi vain vesi tai kahvi, ei mehuja.

Muuten söin tavallista kotiruokaa, pullaakin kahvin kanssa joskus.

Näillä keinoilla minä laihduin. Lisäksi käyn joka aamu puntarissa ja otan heti kiinni, jos on tullut painoa, syön vähemmän pari päivää ja se on siinä.

Vierailija
39/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho ompas tullu paljon vastauksia! :)

Oon siis jo vähentäny herkkujen syömistä kertaan, pari viikossa ja myös mehujen/limsojen. Vettä juon päivittäin, en tosin ihan noin paljon kuin suositeltu.

Alkoholia en juo ollenkaan.

Ja oon itekkin huomannut että liikunta ei oikein auta vaan jos oon syömättä paljoa mitään niin heti on painoa vähän karissut vaa’alta. Oon siis 22-vuotias.

Liikuntaa ois kuitenkin hyvä olla myös, mutta kuten sanoin salista en välitä eli kotona jotain liikkeitä ja juoksu/kävelylenkkiä jos joka päivä tekis? Sitten ton ruokavalion kanssa tuntuu et mitä useemmin syön päivässä niin lihon vaikka ei söis paljoa eri aterioilla. Oon lisänny kasviksia ruokavalioon ja pilttejä yms.

Toi ruokapäiväkirja ois varmasti hyvä idea, aion kokeilla sitä että tulis karsittua kaikki mahdollinen turha.

Ap

Vierailija
40/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi