Voinko olla raskaana?
Olen syönyt e-pillereitä kohta puoli vuotta, ja olen nuori naisen alku. Pidin taukoviikon ja ensimmäisellä viikolla unohtui neljäs pilleri, jonka otin sitten seuraavana päivänä yhtä aikaa viidennen kanssa.
Ennen sitä olin harrastanut suojaamatonta yhdyntää noin viikkoa ennen, ja pillerin unohtamisen jälkeen seuraavana päivänä. En muistanut, että olin unohtanut sen, muuten olisimme kyllä käyttäneet kondomia. Jokaisella yhdyntäkerralla kuitenkin poikaystäväni on ns. keskeyttänyt yhdynnän, ja eikä ole tullut sisälleni,
mutta ymmärrän kyllä silti, ettei keskeytetty yhdyntä todellakaan ole ehkäisykeino. Ensimmäinen viikko on kuulemma kaikista kriittisin unohtamiselle..
Kuinka suuri mahdollisuus olla raskaana? Ahdistaa tosi paljon tämä virhe, en todellakaan ole valmis pitämään lasta ja abortti pelottaa. Milloin kannattaa tehdä raskaustesti ja odotanko, että alkavatko menkat?
Huomioikaa, että olen nuori, ja apua kiltisti pyytänyt, joten aikuinen henkilö varmasti osaa vastata asiallisesti ja ystävällisesti.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se mahdollista, mutta aika epätodennäköistä. Tee testi parin viikon kuluttua, sillä se selviää.
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
ap
Ja tuota et itse tajunnut, että ainoa keino on tehdä testi? Miten yksinkertainen oikein olet? Jos olet raskaana, keskeytä raskaus, noin tyhmästä ei valitettavasti ole äidiksi. Ja olet aloittanut yhdynnät turhan aikaisin. Mitä jos keskittyisit nyt vain kasvamaan ja kehittymään?
Voivoi. Kuinka aikuinen ihminen voikin sokeutua sille, että vaikka onkin anonyymi netissä, niin silti voi vastata kuin normaali kypsä aikuinen. Harmillisesti taidat olla itse yksinkertaisempi kuin minä, tuliko pieneen mieleesi, että olin tajunnut sen ja vastaus ei minulle tuonut uutta tietoa, mutta halusin silti kiittää vastauksesta, joka oli asiallinen. Oma kommenttisi menee hyvän maun rajan yli, etkä tainnut käsittää, että vastaat sinua varmaan 20-vuotiaalle tytölle. Muistatko, millaista se oli? Harmi sinulle ja lapsillesi, jos omassa nuoruudessasi et tehnyt virheitä ja oppinut niistä, sillä sinusta on ilmeisesti kasvanut kapeakatseinen ja ilkeä sekä tuomitseva ihminen.
Jos koet minun raskauskeskustelun aloituksen niin typeräksi ja idiootiksi, miksi vastasit? Mitä luulit sen tuovan sinulle? Näköjään paremmuudentunnetta. Ero onkin siinä, että minulla on aikaa ja oikeutta vielä kasvaa ja tehdä virheitä, mutta sinun olisi korkea aika oppia edes vastaamaan ystävällisesti apua pyytävälle sinuun verrattuna lapselle, mutta se on silti jo myöhäistä. Olet varmasti loukannut kymmeniä muita yhtä ilkeillä, ja alentavilla kommenteillasi. Mitä jos siis sinä keskittyisit kasvamaan ja kehittymään? Luulen, että olen sinun iässäsi ehtinyt kehittymään ja kasvamaan enemmän kuin sinä tulet ikinä.
Pahoittelut, jos viestini pahoitti mielesi, mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, ehkä elämäsi vaikeudet johtuvatkin sinun ilkeästä huutelustasi.
Ap
Ja tuota et itse tajunnut, että ainoa keino on tehdä testi? Miten yksinkertainen oikein olet? Jos olet raskaana, keskeytä raskaus, noin tyhmästä ei valitettavasti ole äidiksi. Ja olet aloittanut yhdynnät turhan aikaisin. Mitä jos keskittyisit nyt vain kasvamaan ja kehittymään?