Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä työkyvyttömyyseläkettä haetaan? Kevasta vai Kelasta?

Vierailija
21.02.2019 |

Mihin ne paperit siis suunnataan? Sori nyt tyhmä kysymys. Mulla on se b-lausunto kyllä ollut jo vähän aikaa, olen vaan niin uupunut että en ole lähettänyt niitä vieläkään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasta minä hain.

Vierailija
2/13 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelasta minä hain.

Kiitos. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaan ja ne laittaa sen sieltä myös Kevaan, näin mä tein. Tai sitten voi laittaa kuulemma myös päinvastoin ensin Kevaan.

Vierailija
4/13 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä masennu. Suurin osa hakemuksista torpataan. Itselläni vei neljä vuotta saada myönteinen päätös, kun odoteltiin, josko mystisesti kuntoutuisin, vaikka kuntoutusta ei edes ollut tarjolla. 

Vierailija
5/13 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela antaa kevalle lausunnon, vaikka hakisit kevasta. Yleensä se lausunto on hylkäävä. Keva katsoo lausunnon ja sanoo lyhyesti, työkykyä on vielä jäljellä. Lääkärisi lausunto on ilmaa. Ei sit muuta, kuin tervetuloa jonoon, hakemaan uusia lausuntoja, ja muutoksenhakulautakunnalle uusi haku. Eikä se siitä muutu.

Vakuutuslääkärit eivät edes lue niitä lausuntoja, vaan ovat opetelleet toinen toiselta saamansa jargonian, jolla ylimalkaisesti torppaavat hakemukset. Kokemusta on monelta vuodelta. Et ole työkelpoinen, et sairaskaan vaan aina kuntoutuskelpoinen. Tää on hallituksen tämänmukaine linja. Kansalaisaloite on tehty, muttei eduskunta käsittele. Valelääkäreitä konsanaan, mutta eihän korppi korpin silmä.....

Vierailija
6/13 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Kelalle. En tiedä pitääkö täyttää joku lomake lisäksi. Tee se tänään. Pöytälaatikossa ei asiat etene.

Vierailija
7/13 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Keva koske vain kuntien ja valtion työntekijöitä?

Vierailija
8/13 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää olla vuosi sairiksella ja sitten kuntoutustuella. Sitten vasta harkitaan eläkkeen hakua.

T 5v vääntänyt

Vierailija
9/13 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajasi työeläkeyhtiöön, niitä on siis useampia. 

Vierailija
10/13 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kulmahousuilta.

Vierailija
11/13 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko se määrä edellisistä tuloista? Itsellä olisi hyviä kesätöitä joilla eläke olisi hyvä.

Vierailija
12/13 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha vaiva. Kielteinen päätös on varma, joten rustaa samaansyssyyn jo valitus kelaan, kevaan ja muutoksenlautakuntaan. Pyydä oikeusaputoimiston apua!

Vierailija
13/13 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työsuhteessa sulla on työeläkeyhtiö johon sen lähetät. Keva, Elo, Ilmarinen jne. Jos olet työtön niin Kelalle.

Joillakin maksajina myönteisissä päätöksissä on vain Kela, joillain se eläkeyhtiö ja joillain molemmat.

Ja se b-lausunto ei sitten saa olla puolta vuotta vanhentunut siellä pöytälaatikossa. Sit vaaditaan jo tuoreempi. Miksei sulla ole hoitava taho lähettänyt suoraan sitä eteenpäin? Vai onko? Kuuluuhan se sunkin saada paperisena mut monesti nuo menee sähköisenä lääkäriltä eteenpäin.