Mistä saan apua kamalaan kipuun ja jäykkyyteen kehossa?
Tämä vaiva pahenee vuosi vuodelta. Niska ja hartiat ovat tosi kipeät. Nyt viime vuosina ryhti on mennyt tosi huonoksi koska en pysty pitämään itseäni suorassa.
Toimintakyky välillä olematon.
Olen yrittänyt hakea apua, ei oikein löydy.
Parissa viime hoidossa tehtiinkin energiahoitoa vaikka sitä en pyytänyt!
Vain kerran osui kohdalle hoitaja joka osasi.
Mutta se lopetti yritystoimintansa.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ootko kokeillut joogata? Ihan jotain helppoa joogaa Youtuben avulla. Itselläni on samanlaisia ongelmia ja luulen, että se johtuu yleisestä ahdistuneisuudesta. Hengitän sen vuoksi aika pinnallisesti ja se varmaan saa erilaisia kipu- ja jäykkyystiloja kroppaan. Joogan avulla olen saanut hieman apua ja kehoa auki kun keskityn niihin syviin hengityksiin.
Aikoinaan kyllä ja myös pilatesta. Se oli ihanaa.
Nyt en enää pääse lattialle vaivojen takia.
Millainen olet muuten ihmisenä, oletko stressaaja tms? Itse olen kunnon stressipallo ja stressaan/pelkään kaikkea. Olen hakenut joogan lisäksi apua psykoterapiasta. Uskon vahvasti näiden pelkojen/negatiivisten tunteiden jotenkin kasautuvan kroppaan kun keho on koko ajan sellaisessa hälytystilassa, enkä kykene oikeastaan ottamaan rennosti. Minun tulee tietoisesti kiinnittää itseni tähän hetkeen jollain hengitysharjoituksella. Esimerkiksi nyt minulla on menoa, johon mun tulee lähteä 20 min päästä. Olen jo valmiiksi "menossa", laukku pakattuna, hermostuttaa, pitää ajaa autolla, onkohan ruuhkaa, hitto.... Jännitän tässä huomaamatta hartioitani ja hengitän taas pinnallisesti. Mutta nyt kun kirjoitan tätä niin huomaan taas tämän ongelman, joten taidan tämän viestin lähettämisen jälkeen vetää muutaman kerran oikeen syvään henkeä ja laskea hartiat alas, sanoa itselleni että you can do this ja ei ole mitään pelättävää. Onko sinulla tällaisia ongelmia?
t. 18
jumissamyös kirjoitti:
Psykofyysistä fysioterapiaa suosittelen vahvasti!
Ok. Mitä siellä tehdään? Haluaisin manuaalista hoitoa myös, ei vain hengitysharjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Millainen olet muuten ihmisenä, oletko stressaaja tms? Itse olen kunnon stressipallo ja stressaan/pelkään kaikkea. Olen hakenut joogan lisäksi apua psykoterapiasta. Uskon vahvasti näiden pelkojen/negatiivisten tunteiden jotenkin kasautuvan kroppaan kun keho on koko ajan sellaisessa hälytystilassa, enkä kykene oikeastaan ottamaan rennosti. Minun tulee tietoisesti kiinnittää itseni tähän hetkeen jollain hengitysharjoituksella. Esimerkiksi nyt minulla on menoa, johon mun tulee lähteä 20 min päästä. Olen jo valmiiksi "menossa", laukku pakattuna, hermostuttaa, pitää ajaa autolla, onkohan ruuhkaa, hitto.... Jännitän tässä huomaamatta hartioitani ja hengitän taas pinnallisesti. Mutta nyt kun kirjoitan tätä niin huomaan taas tämän ongelman, joten taidan tämän viestin lähettämisen jälkeen vetää muutaman kerran oikeen syvään henkeä ja laskea hartiat alas, sanoa itselleni että you can do this ja ei ole mitään pelättävää. Onko sinulla tällaisia ongelmia?
t. 18
Ymmärrän. Joskus oli tuota että olo kiristyi jos oli kiire ja stressi.
Osteopaattia suosittelen. Itse olin tosi jäykkä selästä, kun kaikissa nikamissa alinta lukuun ottamatta oli fasettilukko. Osteopaatti vapautti kaikki yksitellen ja jäykkyys ja kivut katosivat hetkessä.
Menetpä osteopaatille tai jäsenkorjaajalle tai ihan mihin tahansa, etsi ensin mahdollisimman hyvämaineinen tekijä! Minulla yksi osteopaatti parantelee kertakäynnillä selkä- ja olkapääkipuni, mutta toinen ei osannut sitä tehdä. Siis kysele, lue netistä ja katsele nettisivuja!
Ehdotan käyntiä fysioterapeutilla.
Vierailija kirjoitti:
Menetpä osteopaatille tai jäsenkorjaajalle tai ihan mihin tahansa, etsi ensin mahdollisimman hyvämaineinen tekijä! Minulla yksi osteopaatti parantelee kertakäynnillä selkä- ja olkapääkipuni, mutta toinen ei osannut sitä tehdä. Siis kysele, lue netistä ja katsele nettisivuja!
Te kaksi; ette viitsisi suositella kertomalla nimiä?
Menen jos tiedän jonkun hyväksi.
Tämä netissä etsiminen just rasittaa mua ja myös käy silmiin..
Kiitos vastauksista.
Tunnelukot syntyivät lapsuudessa kun en voinut tuntea vaan kaikki piti säilöä ja siksi ne jäivät kiinni tunteiden ulosmenoväyliin eli hartioihin ja niskaan mm.
Vierailija kirjoitti:
Mistä päin?
Pk-seutu mutta voin kulkea kauemmaskin jos ei nyt Lappiin kuitenkaan.
Pääasia että apua tulee.
Minä voin suositella osteopaattia Jyväskylästä, jos se auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä voin suositella osteopaattia Jyväskylästä, jos se auttaa?
Ok. Suosittele vaan!
Kiitos vastauksista, tuntuu että tämä jo voimauttaa.
Mulla on ollu oikea hartia, selkä ja käsi kipeitä siitä asti kun palasin it-työhöni. Oon käyny fyssareilla.
Avun oon löytäny SELKÄJUMPASTA. Ostin kaksi erillaista kuminauhaa ja niillä teen muutaman kerran päivässä pari min kerrallaan selkäjumppaa. Ja johan tehoaa, vaivani on enää yksi kymmenesosa siitä mitä se oli muutama kk sitten. Kuriositeettinä: harrastan sauvakävelyä, olen harrastanut jo useita vuosia.
Suurin osa selkäkipuisista makaa sohvalla, napsii buranaa tai jotain kovempia kipulääkkeitä, hyppää hieronnoissa ja muissa hoidoissa. Ja vaiva palaa parin päivän päästä. Pointti on liikunta ja tässä tapauksessa selkäjumppa.
Börje Lostedt Kirkkonummen kuntosykkeessä on hyvä kalevalainen jäsenkorjaaja.
Osteopaatti Anna Oravainen ottaa vastaan Lohjalla ja Espoossa.
Mutta lisäksi pitäisi keskittyä muokkaamaan oma arki sellaiseksi, että se edesauttaisi kivuttoman tilan syntyä - ravinto, stressinhallinta jne.
Vierailija kirjoitti:
Mutta lisäksi pitäisi keskittyä muokkaamaan oma arki sellaiseksi, että se edesauttaisi kivuttoman tilan syntyä - ravinto, stressinhallinta jne.
Kiitos näistä. Nyt on vähän parempi olo.
Yön jälkeen olo on aina jäykempi.
Vilkaisin netistä yhtä hoitomuotoa jo varuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilkaisin netistä yhtä hoitomuotoa jo varuiksi.
Onko tutkittu, ettei sinulla ole selkärankareumaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilkaisin netistä yhtä hoitomuotoa jo varuiksi.Onko tutkittu, ettei sinulla ole selkärankareumaa?
On.
Kaikkien hyvien ohjeiden lisäksi kunnollista magnesiumia 👌