Mistä voimat takaisin rajun influenssan jälkeen?
Alkaa todella tympiä tämä jaksamattomuus. Ärsyttää, että tuli influenssa ja en kuvitellutkaan, että sen vuoksi olisin ensin viikon pois töistä ja vieläkin viikon työssä olon tuntuu, etten ole kunnossa. Pienikin ponnistus saa nihkeän hien pintaan, yskänpuuskia riittää ja työkaverit kyräilee, kun en tee samaa kuin he ja joka yskäisy saa aikaan sanailua, mee muualle tartuttamaan, mitä tuut kipeänä tänne..
Kommentit (6)
Oikealle influenssalle kannattaa varata kaksi viikkoa aikaa ja kolmas viikko toipumiselle. Jos jälkitauti iskee, tauti kestää yli kuukauden.
Täydelliseen toipumiseen menee kuukausia.
Raju tauti kirjoitti:
Oikealle influenssalle kannattaa varata kaksi viikkoa aikaa ja kolmas viikko toipumiselle. Jos jälkitauti iskee, tauti kestää yli kuukauden.
Täydelliseen toipumiseen menee kuukausia.
Tämä. Ei ole mikään parin viikon nuha.
Ravitsevaa ruokaa monipuolisesti.
Joku c ja b vitamiinikuuri ei haittaisi yhtään.
Ulkoilua paljon. Ystävävien / läheisten seuraa, sellaista seuraa joka saa hyvälle mielelle ja mieli virkistyy.
Henkisiä virkitys retkiä asiohin joista pitää, joillekin ne ovat kirjat, joillekin elokuvat, musiikki, käsityöt tms.
Heikko ja väsynyt olo on pitkään ankaran tulehdustaudin jälkeen, se täytyy vain hyväksyä ja yrittää nousta sieltä uupumuksen syvyyksistä esimerkiksi noilla em. keinoilla.
Tsemppiä ap, vakavasta influenssasta selvinnyt toivottelee.
minulla kesti kaksi vuotta parantua influenssasta edes jonkinlaiseen kuntoon. ihan testillä todettiin sairaalassa että oli a virus. kunnioitusta ja pelkoa herättävä tauti. rokote otettu aina tuon jälkeen.
siis ei auta kuin elää ja odotella että influenssan jälkioireet vuosien saatossa helpottavat.
Mikä siinä nyt on niin vaikeaa nostaa sitä veren D-vitamiinitasoa 100 - 200 nmol/l tasolle?
1 - 2 kpl:tta 100 µg vuorokaudessa rasvaa sisältävän ruuan kera, niin häviää influenssasta ja kuten myös koronasta se pahin terä pois, jolloin tartunnan saadessa sairaus on paljon lievempi.
Itse sairastin kovan influenssan muutama vuosi sitten. Sen päälle vielä kovemmat jälkitaudit. Kuukausi pois työstä. Vaikka näennäisesti (verikokeiden ja muiden tutkimusten mukaan) olin jo terve, niin olo oli täysin voimaton. Pienikin rasitus, niin sydän hakkasi hullun lailla ja hiki suorastaan valui. Ei puhettakaan, että olisin voinut käydä lenkillä tai salilla.
Lääkärit selitti, että immuunipuolustus jää toisinaan kovan sairauden jälkeen joksikin aikaa tilaan, jossa se estää em. oirein rasittamasta itseäni. Hellittää aikanaan, ehkä saman ajan päästä kuin mitä oli sairauden kesto
Minulla voimattomuutta kesti yli 2 kuukautta. Sitten yhtenä aamuna oli fiilis, että olen kunnossa. Voimat toki vähissä, mutta pystyin treenaamaan normaalisti. Olin silloin hiukan päälle 30 vuotias ja sairastuessani kovakuntoinen perusterve mies. Harrastin uintia, pyöräilyä, hiihopa ja juoksua.
H6vin saman oloinen tila se oli kuin ylikuntoon menneillä urheilijoilla. Ei vaan kulje vaikka kaiken pitäisi olla ok.
Odottele rauhassa, niin vaikeaako se onkin.
Rajua influenssaa ei kannata vähätellä. Itse syyllistyin siihen aiemmin, mutta nyt uskon, että se voi tappaa nuoren ja terveen ihmisen.