Itseään valotyöntekijöiksi kutsuvat syyllistävät ja tahkoavat rahaa hyväuskoisten kustannuksella??
Tiedättekö nämä enkeli-jumalatar-mitkä lie - jutut? Niissä on paljon hyvää ja olen osallistunut ilmaisiin ja vähän maksaviin meditaatioihin ja niukkuudesta pois -juttuihin.
Miksi niin usein jossain vaiheessa napsahtaa viesti sähköpostiin, jossa kerrotaan sivu tolkulla, miten hyvä juttu juuri nyt on tämä monen sadan euron koulutus juuri minulle ja miten minun tulisi päästä eroon niukkuusajattelusta (=ei ole varaa osallistua koulutukseen) ja osallistua. Ja jos en osallistu, niin sitten en ollutkaan valmis tähän enkeli - ja henkiopaskohtaamiseen ja ties mihin ja en oikeastaan edes halunnutkaan parantaa elämääni.
Miksi pitää syyllistää? Se ei paljoa lasten mahaa täytä, kun äiti on sijoittanut kuukauden ruokarahat henkiseen hyvinvointiinsa.
Sitten on näitä tyyppejä, jotka kirjoittavat jokaisesta unestaan faceen ja instaan ja etsivät niistä jumalallisia merkityksiä ja jakavat viisauksiaan tyylillä "minä olen jo näin valaistunut, ja kyllä sinäkin joskus olet, et tosin kuitenkaan vielä".
Olen vuosia seurannut näitä asioita ja löytänyt muutamia helmiä, jotka oikeesti haluavat auttaa. Sitten on niitä, jotka rahastavat sillä, että saavat myytyä onnettomille ja köyhille isolla rahalla vinkkejä ja keinoja rikastumiseen ja onneen. Ja sitten on heitä, jotka haluavat päteä omalla henkisellä kehityksellään.
Kun kerran etsitään merkityksiä kaikkialta ja sieltäkin, missä niitä ei ole, niin etsitään myös ilmaisia ja edullisia henkisen kehityksen ja kasvun avaimia. Netti on pullollaan meditaatioita ja jos nyt vedetään se Jumal-korttikin tähän, niin luulisi, että Jumala ja enkelit auttaisivat ihmistä syyllistämättä ja edullinen.
Mitä mieltä olette? Ovatko valotyöntekijät puhtaalla sydämellä liikkeellä, vai tahkoavatko rahaa omiin ulkomaanreissuihin ja kauniisiin koteihin ja ties mihin uunittamalla väsyneitä, itsensä hukanneita, parempaa elämää toivovia ihmisiä?
Kommentit (27)
Olen jonkin verran ollut tekemisissä tällaisten ihmisten kanssa. Olen saanut heiltä apuakin terveydellisiin ongelmiin (osasivat tunnistaa kehoni puutostilat ja niiden aiheuttamat ongelmat ja korjata ne). Mutta ahdistavaa on se, miten herkästi he tuomitsevat. Jos toinen uskoo heidän mielestään väärin, päänaukominen alkaa heti ja välit vedetään poikki.
Hengelliset piirit vetää tosi helposti puoleensa kaiken maailman huijareita, koska usein ne, jotka etsivät hengellistä apua, ovat jotenkin vaikeassa tilanteessa. Näiden ihmisten epätoivoa on sitten helpompi käyttää hyväksi ja luvata, että jos vain ostat tämän kirjan, kurssin tai palvelun niin elämäsi paranee. Huijareita löytyy ihan kaikkialta sekulaarisesta self-help-kirjallisuudesta, yksisarvishoitojen kautta kristillisiin piireihin.
Angel thinking again kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi? Olet osoittanut olevasi hölmö jolla on jonkun verran rahaa ja nämä ihmiset haluavat rahasi.
No niin. Olen osoittanut olevani hölmö, joka ei maksa ja tätä hölmöä nyt kovistellaan. Testaavat, kuinka hölmöksi vielä muutun.
Olen niin epävalaistunut, että ruokin mieluummin perhettäni kuin näitä Jumalasta seuraavia.
Minä suosittelisin sinulle seuraavaksi, että luet kirjoja manipuloinnista ja manipulointitekniikoista. Se mikä sinusta nyt tuntuu kovistelulta alkaa näyttäytymään siltä mitä se oikeasti on. Voit ihan vaikka aloittaa lukemalla ilmaiseksi Wikipedian sivun aiheesta ja lainailemallla kirjoja ilmaiseksi kirjastosta. Tämä jos joku tulee valaisemaan sinua. Sekä auttamaan.
Ihmettelen suuresti että kuka näitä ennustajia ym oikein käyttää?
Itselle ei tulisi mieleenkään, ei ole minkäänlaista tarvetta tai mielenkiintoa edes leikillään tietää jotain tulevaisuudesta, siis vaikka oikeasti tietäisivät mutta kun eivät tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Olen jonkin verran ollut tekemisissä tällaisten ihmisten kanssa. Olen saanut heiltä apuakin terveydellisiin ongelmiin (osasivat tunnistaa kehoni puutostilat ja niiden aiheuttamat ongelmat ja korjata ne). Mutta ahdistavaa on se, miten herkästi he tuomitsevat. Jos toinen uskoo heidän mielestään väärin, päänaukominen alkaa heti ja välit vedetään poikki.
Aito valotyöntekijä ei missään nimessä tuomitse toisen elämänvalintoja ja maailmankatsomusta saati ala aukomaan päätään ja katkomaan välejä sen takia. Vaikka jollakulla olisi synnynnäinen parantajan lahja niin hän nollaa sen hyvin nopeasti ylenkatsovalla ja aggressiivisella asenteella. Kokemuksesta tiedän, että kannattaa vältellä henkilöitä, jotka alleviivaavat olevansa valotyöntekijöitä, empaatikkoja, jne. Puhtain motiivein liikkeellä oleva valotyöntekijä keskittyy sen kuvailuun, mitä hän voi tarjota ihmisille ja miten hän voi auttaa parantamaan heidän elämänlaatuaan. Ei siihen, että keskittyy hehkuttamaan omaa erityislaatuisuuttaan, valaistuneisuuttaan ja empaattisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aito valotyöntekijä ei missään nimessä tuomitse toisen elämänvalintoja ja maailmankatsomusta saati ala aukomaan päätään ja katkomaan välejä sen takia. Vaikka jollakulla olisi synnynnäinen parantajan lahja niin hän nollaa sen hyvin nopeasti ylenkatsovalla ja aggressiivisella asenteella. Kokemuksesta tiedän, että kannattaa vältellä henkilöitä, jotka alleviivaavat olevansa valotyöntekijöitä, empaatikkoja, jne. Puhtain motiivein liikkeellä oleva valotyöntekijä keskittyy sen kuvailuun, mitä hän voi tarjota ihmisille ja miten hän voi auttaa parantamaan heidän elämänlaatuaan. Ei siihen, että keskittyy hehkuttamaan omaa erityislaatuisuuttaan, valaistuneisuuttaan ja empaattisuuttaan.
Tämä! Ja niiden oikeiden ei tarvitse tuota puhdasta motiiviaan painottaa, ihmiset kyllä huomaavat. Tyhjät tynnyrit kolisevat tässäkin eniten.
Valotyöntekijät, eli sähköasentajat?