Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä saan aina Lidlissä perääni vartijan?

Vierailija
20.02.2019 |

Olen kiinnittänyt nyt huomiota useammalla kauppareissulla tietyssä Lidlissä, että aina vartija lähtee seuraamaan tai kiertelee lähettyvilläni koko kauppareissun ajan. Mikään ulkonäössäni ei anna epäilystä esim päihdeongelmaan, päinvastoin olen kaupunkilaisen siististi pukeutunut esim. villakangastakkiin, ihan kiltin näköinen kasvoiltani, tyypillinen toimistorotta joka työpäivän jälkeen tulee väsyneenä ostoksille.

Kuitenkin olen alkanut epäillä olenko päätynyt jonnekin heidän vahtimislistalleen? Kai sellaisia kuvakokoelmia vartijoilla on asiakkaistaan? 

Koska yhdessäkään muussa liikkeessä en ole koskaan aikaisemmin vastaavaan ongelmaan törmännyt. Itse asiassa kerran kävi jopa niin että toisessa ruokakaupassa pärähti hälyttimet soimaan kun olin lähdössä kassalta ja se vartija päästi minut matkoihini tutkimatta edes käsilaukkuani! Siinä tilanteessa luottamus oli 100. Mutta kyseessä oli siis täysin eri kauppa kuin tuo nimenomainen Lidl.

Harmittaa jo käydä siellä mutta olisi työmatkan varrella se nopeimmin poikettava kauppa. En ole montaa kuukautta siellä kuitenkaan edes asioinut.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnittänyt nyt huomiota useammalla kauppareissulla tietyssä Lidlissä, että aina vartija lähtee seuraamaan tai kiertelee lähettyvilläni koko kauppareissun ajan. Mikään ulkonäössäni ei anna epäilystä esim päihdeongelmaan, päinvastoin olen kaupunkilaisen siististi pukeutunut esim. villakangastakkiin, ihan kiltin näköinen kasvoiltani, tyypillinen toimistorotta joka työpäivän jälkeen tulee väsyneenä ostoksille.

Kuitenkin olen alkanut epäillä olenko päätynyt jonnekin heidän vahtimislistalleen? Kai sellaisia kuvakokoelmia vartijoilla on asiakkaistaan? 

Koska yhdessäkään muussa liikkeessä en ole koskaan aikaisemmin vastaavaan ongelmaan törmännyt. Itse asiassa kerran kävi jopa niin että toisessa ruokakaupassa pärähti hälyttimet soimaan kun olin lähdössä kassalta ja se vartija päästi minut matkoihini tutkimatta edes käsilaukkuani! Siinä tilanteessa luottamus oli 100. Mutta kyseessä oli siis täysin eri kauppa kuin tuo nimenomainen Lidl.

Harmittaa jo käydä siellä mutta olisi työmatkan varrella se nopeimmin poikettava kauppa. En ole montaa kuukautta siellä kuitenkaan edes asioinut.

Heti tuli tuosta kirjoituksesta mieleen Turun keskustan Lidli.

Se juuri kyseessä on. Muuten henkilökunta suhtautuu kassalla aina asiallisen lämpimästi, mutta ne vartijat ovat ainoa ongelma. Ja musta yleensä vielä eri vartija, en nyt muista panneeni merkille kasvoja kyllä.

Vierailija
22/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet epäilyttävän tavallinen. Sellainen, jota ei yleensä voisi epäillä mistään, minkä takia juuri voi.

Vaikea uskoa tällaiseenkaan. Tuolla nimenomaisessa kaupassa kuitenkin käy niin paljon sekalaista väkeä, ihan suoraan sanottuna näitä päihdeihmisiä, paljon ulkomaalaisia, teinejä yms sakkia. Ja sitten kyttäävät tällaista keski-ikäistä perheenäitiä joka yrittää löytää lapselleen tarjouskanaa.

Ulkomaalaisuusko tai teineys on syy saada vartija perään?

No ei, tarkoitin sitä että kyseisessä Lidlissä käy paljon häseltävää väkeä. Jotkut esim. huutavat kaupan toisesta päästä kaverilleen tai vastaavaa. Harva suomalainen keski-ikäinen nainen kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan vartija ihastunut suhun?

Ehkä muistutat jotain myymälävarkaudesta kiinnijäänyttä.

Kun jotenkin ajattelen kyseessä olevan aina eri vartijan, en nyt kyllä kuollaksenikaan muista ulkonäöstä muuta kuin vartijan puvun. Mutta tänään viimeksi siis tapahtui tämä.

Vierailija
24/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikutat perääsi siihen malliin että vartija innostuu?

Vierailija
25/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täydin sama ongelma turun keskustan lidlissä! Olen alkanut välttelemään siellä käyntiä tämän takia, mikä on harmi koska kävin ennen pääsäntöisesti siellä...

Ap, onko kyseessä yksi seuraava vartija vai ne kaikki?

Mua on usemapi hieman vahdannut, mutta yksi kyllä vie voiton ja sen takia kauppaa vaihdoinkin. Tekee työtään sen verran tökerösti....

Vierailija
26/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on täydin sama ongelma turun keskustan lidlissä! Olen alkanut välttelemään siellä käyntiä tämän takia, mikä on harmi koska kävin ennen pääsäntöisesti siellä...

Ap, onko kyseessä yksi seuraava vartija vai ne kaikki?

Mua on usemapi hieman vahdannut, mutta yksi kyllä vie voiton ja sen takia kauppaa vaihdoinkin. Tekee työtään sen verran tökerösti....

Ha! En ole siis yksin! Kun musta ne ovat eri vartijoita. Mutta sanoinkin jo aikaisemmin että en nyt naamaa ole niin pannut mieleen kun en ole viitsinyt tuijotella.

Vierailija
27/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole nähnyt ikinä lidlissä vartijaa.

Vierailija
28/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole yhden kaupan ongelma, se on kaikissa nykyään. Myyjävartijat ja vartijat kyttäävät koko ajan ihmisiä, vaikket ole myymälävaras. Onko kameroissa jotain vikaa vai mistä on kyse. Ennen sai mennä ihan rauhassa kauppaan, ei ollut näin levotonta menoa. Olisi kiva muuttaa maalle.

En ole missään muualla kyllä törmännyt samaan ongelmaan. Muissa Lidleissäkin saan asioida ihan rauhassa, samoin muissa kaupoissa.

Ehkä on alalle sopimattomia tai kokemattomia henkilöitä, jotka yli-innokkaana ottavat silmätikuksi jonkun ja kuvittelevat että siinä on selvä myymälävaras. Ehkä joku asiallinen palaute kauppaan auttaa tai sitten älä asioi siellä enää. Syitä voi vain arvailla tai onko jotain tiedostoja miten ihmiset profiloidaan, mutta aika monia nykyään "kytätään" ja jos vartija osuu tiettynä kellonaikana paikalle. Ehkä itse tiedät parhaiten mistä kyse

Vierailija
29/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää mis teilon ketsupit tai muuta

Vierailija
30/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttäävät vartijat kaupoissa minuakin erikoisen pukeutumistyylini vuoksi.

Kytätkööt, ei häiritse minua, koska en mitään laitonta tee.

Vierailija
31/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käynyt samoin Turun keskustan Lidlissä.

Olen kiltin, siistin näköinen, hyvätuloinen työtätekevä 35 v. nainen. Minusta huokuu kiltteys enkä usko että kovin köyhältäkään/syrjäytyneeltä näytän (olemus/vaatteet).

Outoa. Sama Myllyn Tokmannilla ja Myllyn lelukaupassa (!). Vartija seuraa kuin haukka kädet puuskassa. 😅

Vierailija
32/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt välttänyt sitä kauppaa mutta se on matkan varrella sopivasti.

Ajatus on ollut tehdä jotain reklamaatiota kyseiseen kauppaan.

Ja nyt varmaan teenkin.

Olen kuullut joltain muultakin samasta ilmiöstä kyseisessä Lidlissä.

Vierailija
33/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohos, meitähän on yllättävän monta uhria!

Vierailija
34/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis kolmas Turun Lidlistä tuollain kohdeltu. Hassua! 😄

t.32

Itsekin oon ihmetellyt miksi minua seyrataan, sillä tuossa keskustan Lidlissä käy kyllä ellaista porukkaa että huh huh. Tuntee itsensä todella poikkeavaksi kun muut ostavat kaljaa aamuyhdeksältä ja itse haet eväitä ennen töihin mennessä.

Vierailija
35/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlit on niin pieniä kauppoja, että aktiivinen vartija ehtii tulla vastaan monta kertaa ihan yrittämättäkin.

Vierailija
36/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin kaikkea epäilyttävää ja hupailisin tilanteella.

Vierailija
37/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet epäilyttävän tavallinen. Sellainen, jota ei yleensä voisi epäillä mistään, minkä takia juuri voi.

Vaikea uskoa tällaiseenkaan. Tuolla nimenomaisessa kaupassa kuitenkin käy niin paljon sekalaista väkeä, ihan suoraan sanottuna näitä päihdeihmisiä, paljon ulkomaalaisia, teinejä yms sakkia. Ja sitten kyttäävät tällaista keski-ikäistä perheenäitiä joka yrittää löytää lapselleen tarjouskanaa.

Ulkomaalaisuusko tai teineys on syy saada vartija perään?

Kyllä. Ja mustalaisuus.

Vierailija
38/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä Länsikeskuksen Lidlissä. Se on isompi ja puhtaampi kuin keskustassa, ja asiakaskunta rauhallista ja huomaamatonta. Samoin vartijat antavat tavallisten asiakkaiden tehdä rauhassa ostoksiaan.

Vierailija
39/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun jotkut ovat niin itsekeskeisiä, että kuvittelevat vartijan seuraavan, vaikka onkin menossa samaa matkaa johonkin muualle.

Vierailija
40/81 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä Länsikeskuksen Lidlissä. Se on isompi ja puhtaampi kuin keskustassa, ja asiakaskunta rauhallista ja huomaamatonta. Samoin vartijat antavat tavallisten asiakkaiden tehdä rauhassa ostoksiaan.

Täällä tykkään käydä muuten mutta joutuu varta vasten lähtemään kun tuo keskusta olisi pieni poikkeama matkan varrella vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan