Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maitotuotteet pois :(

Vierailija
20.02.2019 |

Mitä ihmettä sitä söisi kun ei saa maitotuotteita käyttää.

Rakastan makaronilaatikkoa, kermaisaa tonnikalapastaa, mureketta, tomaattikeittoa. Maitokahvia, kaakaota, suklaata, pullaa, jukurtteja ja juustoa.

Neuvokaa mitä ruokia, välipaloja tekisin jos maitoa ei saa käyttää.

Ps, mulla on ihan todettu maitoallergia ja vatsani sen verran turvonnut että pakko koittaa jättää maito.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaat maidon kauratuotteilla

Vierailija
2/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki edellämainitut voit tehdä kauramaito- tai kaurakermaversioina, tai vastaavasti soija- tai mantelimaidosta. Makuun tottuu äkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonilaatikon voi tehdä myös sipulikeitolla tai lihaliemellä. Pullan voi leipoa veteen.

Vierailija
4/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti, mitä et voi syödä. Mieti, mitä kaikkea voit syödä.

Vierailija
5/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikkea muuta paitsi maitotuotteita. Kyllä on taas vaikeaa.

Vierailija
6/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tykkään soijamaidosta enemmän kuin tavallisesta, vaikkei mulla maidon kanssa ongelmia olekaan. soijakahvicapuccino vaan... nammm! kauramaito ei uppoa ollenkaan, en ymmärrä sen suosiota.

Vierailija
7/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki edellämainitut voit tehdä kauramaito- tai kaurakermaversioina, tai vastaavasti soija- tai mantelimaidosta. Makuun tottuu äkkiä.

Ei mitään järkeä korvata jollain "tekomaidolla"

Vierailija
8/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus maistanut kauramaitoa ja vähän vierastan sen makua. Pitää koittaa tota silti esim makaronilaatikkoon josko se toimisi? 

Vierailija
9/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse tykkään soijamaidosta enemmän kuin tavallisesta, vaikkei mulla maidon kanssa ongelmia olekaan. soijakahvicapuccino vaan... nammm! kauramaito ei uppoa ollenkaan, en ymmärrä sen suosiota.

Mulla on myös soija allergia joten ainoaksi vaihtoehdoksi taitaa jäädä kaurakorvikkeet. :/

ap

Vierailija
10/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus maistanut kauramaitoa ja vähän vierastan sen makua. Pitää koittaa tota silti esim makaronilaatikkoon josko se toimisi? 

Älä pilaa ruokiasi noilla "tekomaidoilla"  Ei toimi.

Vierailija
11/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä suosiota? No olisiko syynä se että on olemassa Suomalaista kauramaitoa. Sen sijaan sun soija tulee toiselta puolelta maapalloa.. Voi facepalm..

Vierailija
12/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaroonilaatikon voi tehdä myös sipulikeitolla tai lihaliemellä. Pullan voi leipoa veteen.

Pitää koittaa tätäkin!

ap

Vierailija
13/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ruokailu menee täysin uusiksi väälipaloineen kaikkineen ja ihmettelet miksi on vaikeaa? 

ap

Vierailija
14/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ruokailu menee täysin uusiksi väälipaloineen kaikkineen ja ihmettelet miksi on vaikeaa? 

ap

Aikuinen ei tarvii mitään välipaloja. Ruokaa pystyy tekemään ilman maitoakin (myös ilman niitä korvikkeita)

Vierailija
15/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes laita makaronilaatikkoon, tonnikalapastaan, murekkeeseen tai pullaan maitoa! Joten en ymmärrä noita menetyksiä.

Maitokahvi ei varmasti maistu samalta kauramaidolla, joten siinä on totuttelemista. Juuston korvikkeita ei oikein ole. Se on hankala. Tietysti ne korvikkeet mitä on, kannattaa kokeilla. Mutta helpompaa on yrittää löytää vain muista tuotteista mahdollisimman mieleisiä. Kaupan hyllyjä käyt vain läpi ja ostat kaikkea mahdollista kokeeksi. Leikkeleet, mätitahnat, hummus, majoneesi, vihannekset, jne.

Vierailija
16/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattikeitto ilman kermaa/smetanaa yms. on parempaa. pelkkä tomaattia, muutama kynsi valkosipulia, basilikaa ja oliiviöljyä ja avot.

Vierailija
17/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes laita makaronilaatikkoon, tonnikalapastaan, murekkeeseen tai pullaan maitoa! Joten en ymmärrä noita menetyksiä.

Maitokahvi ei varmasti maistu samalta kauramaidolla, joten siinä on totuttelemista. Juuston korvikkeita ei oikein ole. Se on hankala. Tietysti ne korvikkeet mitä on, kannattaa kokeilla. Mutta helpompaa on yrittää löytää vain muista tuotteista mahdollisimman mieleisiä. Kaupan hyllyjä käyt vain läpi ja ostat kaikkea mahdollista kokeeksi. Leikkeleet, mätitahnat, hummus, majoneesi, vihannekset, jne.

Mä käytän kermaa tonnikalapastaan ja murekkeeseen. Pullaa tai pitkoja yleensä ostan ihan kaupasta ja kaikessa on maitoa tai maitoproteiinia. Pitäis varmaan vaan itse koittaa leipoa enemmän ja löytää uusia elämyksiä. 

ap

Vierailija
18/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin maidon olueen. En kadu kultaseni.

Eikä kadu perheenikään. Nyt ajattelen jo olutta.

Ajattelin siivota perheelleni kodin nätiksi ja käydä ostoksilla. Ostan samalla olutta ja juon sitä kuten join eilenkin ja naureskelen toppatakin kaulukseen.

Good times!

Vierailija
19/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pullaa tekee mieli niin tsekkaa pakastepullat, ovat usein leivottu ilman maitoa! Ja tulee ihanat tuoksut kun laittaa uuniin lämpenemään 10 minuutiksi.

Mä käytän kermaa tonnikalapastaan ja murekkeeseen. Pullaa tai pitkoja yleensä ostan ihan kaupasta ja kaikessa on maitoa tai maitoproteiinia. Pitäis varmaan vaan itse koittaa leipoa enemmän ja löytää uusia elämyksiä. 

ap

Vierailija
20/57 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös soija allergia joten ainoaksi vaihtoehdoksi taitaa jäädä kaurakorvikkeet. :/

ap

Menepä käymään maitokorvikehyllyllä ja ylläty! Sieltä löytyy kaura- ja soijamaidon lisäksi myös manteli-, pähkinä-, kookos- ja riisimaitoa.

Suurinta osaa noista saa 2,5dl purkeissa, niin voit ostaa joka makua ja testata, mikä miellyttää eniten itseäsi.

Itse tykkään enemmän soijajugurtista kuin kaurajugurtista, eli mun mielestä kovin harmillinen tuo soija-allergiasi.

Tsemppiä, kyllä siihen tottuu!

P.S. Vegaaninen on hyvä sana esim. suklaata etsiessä. Vegaaninen maitosuklaa siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän