Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Meghanin asento muutu vaikka maha kasvaa?

Vierailija
20.02.2019 |

Tunnen monta hoikkaakin synnyttänyttä, ja meitä jotka lihomme valtaviksi valaiksi. Kaikilla naisilla muuttuu kävelyasento loppukuukausilla sellaiseksi oudoksi, kävellään takakenossa, ja pahimmat vaappuu kuin ankat. Mutta esim. Meghanilla ja Jenni Haukiolla ei isokaan raskausmaha näytä vaikuttavan selän ja lantion asentoon yhtään mitään. Maha mahtuu ja korkkarit kelpaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä linkkiä viimepäivien kuviin.

https://www.is.fi/kuninkaalliset/art-2000006007433.html

Vierailija
2/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä täytyy olla jotain epäluonnollisen pirullista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lentää saa surutta raskaanakin, mantereelta toiselle. 

Vierailija
4/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan asento kyllä mihinkään muuttunut.

Vierailija
5/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei asento muuttunut ollenkaan, ei saa yleistää.

Vierailija
6/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta viimeinen kolmannes alussa. Kyllä tässä ehtii vielä vaappumaan (samoissa mennään nimittäin itsekin). Lisäksi, ensimmäisessa raskaudessa ei ole vielä välttämättä niin pahoja liitos- ym kipuja ku seuraavissa. Käynti voi olla hyvinkin kepeää ja vaivatonta.

Vierailija
7/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monta hoikkaakin synnyttänyttä, ja meitä jotka lihomme valtaviksi valaiksi. Kaikilla naisilla muuttuu kävelyasento loppukuukausilla sellaiseksi oudoksi, kävellään takakenossa, ja pahimmat vaappuu kuin ankat. Mutta esim. Meghanilla ja Jenni Haukiolla ei isokaan raskausmaha näytä vaikuttavan selän ja lantion asentoon yhtään mitään. Maha mahtuu ja korkkarit kelpaa.

Miksi sen pitäisi muuttua ja miten? Tuollaiseksi ankkakävelyksikö? Joillakin se muuttuu, joillakin ei. Minulla raskaudet eivät vaikuttaneet kävelytyyliin tai asentoon millään tapaa, se on varmaan joku rakennejuttu. 

Vierailija
8/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaksi kertaa raskaana ja ei asento muuttunut mitenkään enkä myöskään vaappunut kuin ankka. 

2.vauva oli iso 4kg joten mahakin oli iso. Pystyin kuitenkin ihan normaalisti kävelemään.

Vierailija
9/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali raskaus ei ole sairaus. Olo voi olla erittäin hyvä tai sitten ei.

Itse en voinut kertaakaan pahoin eikä ollut kovin väsykään. Kävelin täysin normaalisti koska ei ollut mitään liitoskipuja tai paineen tunnetta.

Vierailija
10/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika viimeisilläni raskaana ja kävelen melko normaalisti, ehkä hieman taaksepäin kallistuneesti, välillä tulee tuettua käsillä selkää. En kyllä mitenkään ymmärrä että miten nuo julkkikset pystyvät kävelemään noin paljon korkeilla korkkareilla, itse en tod näk todellakaan pystyisi (en olisi pystynyt enää kuukausiin) ja säälin heitä koska heidän ”pitää”. Ehkä ovat sitten fyysisesti niin huippukunnossa että ei tunnu missään, toivottavasti on näin.

Vierailija
11/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin sellaisesta lievästä takakenosta kävellessä. Kaikilla tuntemillani naisilla on ollut se. Mainitsin ankkavaappumisen äärimmäisenä esimerkkinä, sitä ei kaikilla tapahdu. Tuo lievä takakeno johtuu painopisteen muuttumisesta ja mahasta, ei mistään liitoskivuista tai epänormaalista kävelystä.

Vierailija
12/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika viimeisilläni raskaana ja kävelen melko normaalisti, ehkä hieman taaksepäin kallistuneesti, välillä tulee tuettua käsillä selkää. En kyllä mitenkään ymmärrä että miten nuo julkkikset pystyvät kävelemään noin paljon korkeilla korkkareilla, itse en tod näk todellakaan pystyisi (en olisi pystynyt enää kuukausiin) ja säälin heitä koska heidän ”pitää”. Ehkä ovat sitten fyysisesti niin huippukunnossa että ei tunnu missään, toivottavasti on näin.

Yksi sentään ymmärsi, mitä selitin...

Vierailija
13/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi muuttua ja miten? Tuollaiseksi ankkakävelyksikö? Joillakin se muuttuu, joillakin ei. Minulla raskaudet eivät vaikuttaneet kävelytyyliin tai asentoon millään tapaa, se on varmaan joku rakennejuttu. 

Liittyy myös siihen missä vauva on. Yleensä vaappuminen liittyy siihen kun pää painaa jo kovin alhaalla. Joillakin lapset laskeutuvat vasta synnytyksessä.

Vierailija
14/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuin sellaisesta lievästä takakenosta kävellessä. Kaikilla tuntemillani naisilla on ollut se. Mainitsin ankkavaappumisen äärimmäisenä esimerkkinä, sitä ei kaikilla tapahdu. Tuo lievä takakeno johtuu painopisteen muuttumisesta ja mahasta, ei mistään liitoskivuista tai epänormaalista kävelystä.

Jotkut myös tunkevat (tietoisesti tai tiedostamattaan) itse sitä mahaa entistä enemmän, vaikka pitäisi nimenomaan pyrkiä vastakkaiseen. Itsellä painopiste ja kehon asento (samoin kun turvotus tai sen puute) on selvästi sidoksissa siihen, miten kauan on joutunut jaloittelemaan. Juuri heränneennä ei ole turvotusta ja maha ei tunge niin paljon eteen. Kaikki tällainen voi vaikuttaa.

Vierailija
15/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennejuttu. Esim. kuuluttaja Anna-Liisa Tilus on kertonut, etteivät hänellä koskaan raskaudet ole "näkyneet", ihmiset jopa ihmettelivät aina missä "salataskussa" tulokas oli, kun ALT kertoi raskausviikot. 

Vierailija
16/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaappuiko kate? Tais edustaa sekin korkkareissa ja hehkeänä viimeiseen asti normaalissa asennossa?

Vierailija
17/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meghan on myös kova joogaamaan ja kuntoilemaan muutenkin. Varmaan kropan tukilihaksisto paljon paremmassa kondiksessa kuin tavismamman.

Vierailija
18/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaappuiko kate? Tais edustaa sekin korkkareissa ja hehkeänä viimeiseen asti normaalissa asennossa?

Ei varmaan vaappunut, en ole seurannut, mutta sehän tuli aina synnytysten jälkeen jonkun kahdeksan tunnin päästä sinne sairaalan pihalle korkkareissa ja täydellisessä meikissä ja "blow dryssä" esittelemään vauvaa ja itseään. Olen lukenut että sitä pidettiin edistyksellisenä että se tuli kuvattavaksi sentään silleen että tyhjä mahapussi näkyi :S Miten joku voi kyetä 8h synnytyksestä tuohon? Eniten ne korkkarit siinäkin ihmetyttää.

Vierailija
19/19 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et kuitenkaan tunne kaikkia naisia. On myös ihan "tavallisia" naisia, joilla se asento ei muutu, vaikka kuinka asiasta vääntäisit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän