Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkäaikaissairaat, tietääkö kaikki lähipiirissänne sairaudestanne?

Vierailija
20.02.2019 |

Onko sairautesi yleistä tietoa lähipiirissäsi eli perheen, suvun ja kavereitten keskuudessa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma, en ole salaillut ja hyvin monet sen tietävät.

Vierailija
22/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiiri tietää, sukulaiset ja ystävät. Myös minä tiedän heidän vastavuoroisesti heidän sairautensa. 

Työkavereillekin kerroin tilanteessa, jossa jouduin ottamaan lääkettä kesken kaiken. Sairaus on yleinen, eikä itsellä ole mitään illuusiota siitä, että olisin "ainoa sairas" työpaikalla, yhdellä on yhtä ja toisella toista. Yksi valopää, joka etsii jokaisesta heikon kohdan, teki sairaudestani numeron, vaikka omat ongelmansa peittoavat tämän sairauden mennen tullen. 

Sain muistutuksen, että sadistit tekevät pahaa aina kun on mahdollisuus, ikävä kyllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe ja kaikkein lähimmät sukulaiset ja kaverit tietävät varmasti. En sinällään salaile, eli mainitsen omakohtaisesta kokemuksesta, jos tulee keskustelussa esille. En vain koe sairautta osana persoonaani enkä tee itse aloitetta keskustelulle. Maailmassa on paljon mielenkiintoisempia aiheita.

Vierailija
24/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tiedä, koska huomasin nopeasti että jos kerroin diabeteksestä ihmisten käytös muuttui kummalliseksi.

Millä lailla kummalliseksi? Sen tiedän, että ykkönen ja kakkonen sekoitetaan, ja ykköstyyppejä sanotaan elämäntapasairaiksi. Vauvallekin voi tulla ykkönen. 

Vierailija
25/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut mutta en tiedä, kuinka hyvin he ymmärtävät asian. Syöpäpotilaana ärsyttää se, että osa on melkein vihaisia koska en ole vielä kuollut. Miehelleni ovat hyväntahtoiset sukulaiset ehdottaneet avioeroa monta kertaa.

Vierailija
26/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää.

Vierailija
27/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut mutta en tiedä, kuinka hyvin he ymmärtävät asian. Syöpäpotilaana ärsyttää se, että osa on melkein vihaisia koska en ole vielä kuollut. Miehelleni ovat hyväntahtoiset sukulaiset ehdottaneet avioeroa monta kertaa.

Ihmiset ovat läpikotaisin tasottomia. Todella.

Vierailija
28/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut, tietävät sitten kaverit/sukulaiset mitä tehdä jos heittäännyn sätkimään kuin kala kuivalla maalla (eoilepsia) eivätkä rupea turhaan ambulanssia soittelemaan. :D

Vierailija
29/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari läheistä kaveria tietää vakavasta masennuksestani, vanhemmilleni kerroin ja se oli iso virhe... sain järkyttäviä kommentteja mm. "Ei sua mikään vaivaa, oot laiska ja aikaansaamaton, mee töihin" ja "sen voi vaan unohtaa"

Vierailija
30/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat läpikotaisin tasottomia. Todella.

Vaan ei mitään uutta auringon alla! Minua ”härkkii” kymmenisen vuotta sadistisesti kiusannut ja alistanut ihminen ”viesteillä”, yrityksenä ilmeisesti selvittää joko olisin hengetön. (Sairastan vaikeasti, kroonisesti.) Ei sen vian iso tarvitse olla kun se on korvien välissä.

Vierailija
31/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti. Veljeni tyttöystävä kertoi äidilleni, äitini isälleni, isäni mummolleni. Ttu mitä pskaa. En enää ikinä kerro asioitani muille. Kaikki läheiseni suhtautuvat muhun nykyään kuin v ammaiseen kun tietävät masennuksestani.

Vierailija
32/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävät, koska en voi käydä paljon missään. Astman vuoksi "koirasukulaisia" en voi nähdä, en voi yöpyä kuin kotonani. Reuma ja ms ovat uudempia, mutta haittaavat paljon liikkumista. On ollut pakko kertoa.

Vierailija
33/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää mutta osalle ei tunnu uppoavan kaaliin sitten millään. Kai näytän useimmiten "normaalilta" (vaikka joskus struuman alku kaulassa pullottaa ihan selvästi,silmät pallona/naama on turvonnut kuin juopolla/raskaus pömppis minuuteissa) Minulla on krooninen migreeni,häikkää korvissa/tasapainojuttu(asuminen melunaapureiden kanssa itse asiassa rusautti molemmat korvat) suolistosairas ja ehkä vittumaisin,hashimotos. Se on autoimmuuni kilpirauhastulehdus ja se ei todellakaan ole sama kuin vain vajaatoiminta,kaukana siitä..tätä sairautta on myöskin hyvin hankala hoitaa,niin monet pölvästit luulevat "heitä vaan kilpparinappi naamaan,kyllä se siitä) joo..varsinkin kun menet ylitoiminnalla kun kehosi tuhoaa kilpirauhasta ehkä jopa vuosia..herkku loppuu kun rauhanen on kaput,dead..Johtuen täysin sekoilevasta kilpirauhasesta olosi on karmiva,keho täysin sekaisin ja monet oireet iskevät,usein vielä samaan aikaan,paljon kipuja. Monet eivät halua ymmärtää tätä joten en jaksa enää selittää.