Kuinka kauan voi olla "kylässä"?
Ennekuin katsotaan asumiseksi?
Meinaan vaan, että naapurin yh asuu muka yksin, mutta sen miesystävä on jatkuvasti sen luona...
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoilla on vaan yksi ihminen niin silloin asuu yksin. Piste.
Kuuluuko se jotenkin naapurille kysymysmerkki
No ainakin taloyhtiölle kuuluu. Vesimaksu meillä huoneistokohtainen, se ei siis huoleta, mutta parkkipaikat ovat rajalliset ja vieraspaikat pitää säilyä ko. tarkoituksessa. Jätehuolto on kustannussyistä mitoitettu asukasluvun mukaan, joten siitä päätettäessä pitää olla tiedossa todellinen asukasmäärä. Meillä onneksi pieni rivariyhtiö, tosin harmittää, kun osa asunnosta on mennyt sijoitusköyttöön, vuokralaiset on aina, noh, vuokralaisia.
Ohi aiheen, mutta meidän entisessä taloyhtiössä meni yhdellä vuokralaisia inhoavalla pasmat ihan sekaisin, kun me ostettiin asunto samasta talosta. Saman tien puolisoni valittiin hallitukseen - itse en ehtinyt, kun oli työt ja opinnot samaan aikaan. Kaikenlisäksi hän sai jostain tietää meidän molempien ammatit ja tajusi, että meillä kummallakin on isommat tulot kuin hänen vaimollaan ja oli jo vuokralla ollessa. Itse oli tosi isotuloinen, enkä tajua vieläkään, miksi hän halusi asua keskiluokkaisten asunnossa. Muuttikin myöhemmin kyllä pois.
Vierailija kirjoitti:
Jospas jokainen hoitaisi omat asiansa!
Kuten omat vesilaskunsa. Jos huoneisto maksaa kulutuksensa mukaista vesinaksua niin asia ok, mutta jos huoneistossa asuu ylimääräinen henkilö eikä maksa vesimaksua, niin sen maksavat sitten muut kohonneina vesimaksuina tai ylimääräisinä yhtiövastikkeina.
Vierailija kirjoitti:
Vuokralla asuvatkin joutuvat seurustella ihan normaalisti ennen yhteenmuuttoa. Sitä taas ei voi tehdä esim skypen välityksellä vaan se vaati samassa paikassa olemista. Naapurit ovat samassa taloyhtiössä asuvia ihmisiä, joiden tarvitsisi huolehtia vain omista asioistaan, koska eivät ole naapureidensa holhoojia.
Kun seurustelimme, niin molemmilla oli omat asunnot eikä yhdessä oltu 24/7.
Kolme kuukautta on se raja jonka voi putkeen asua toisen luona vakituisesti ennen kuin asumisesta pitäisi tehdä muuttoilmoutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On itse kertonut. Saa kuulemma enemmän tukea kelasta jos asuisivat yhdessä.
APNyt ei ollut ihan loogista.
Tietenkin on esim. toisen tulot niin suuret, että toimeentulotuki loppuisi.
Tai molemmilla on omat asunnot, joihin saavat asumistukea. Toinen asunto annettu pimeästä vuokralle.
Siitä huolimatta ei kuulu naapurille.
Vierailija kirjoitti:
Kolme kuukautta on se raja jonka voi putkeen asua toisen luona vakituisesti ennen kuin asumisesta pitäisi tehdä muuttoilmoutus.
Uskokaa nyt että ei siinä mitään rajaa ole. Jokainen asuu sielä missä on virallisesti kirjoilla. Sille ei vaan voi mitään!
Onneksi meille asennettiin putkiremontin yhteydessä vesimittari, loppui tuo kyttääminen ja vesilasku pieneni. Meillä on joka kesä pitkään viipyviä vieraita ja sukulaisia ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoilla on vaan yksi ihminen niin silloin asuu yksin. Piste.
Kuuluuko se jotenkin naapurille kysymysmerkki
Kuuluu silloin kun asumiskuluja maksetaan taloyhtiössä henkilöluvun mukaan, ja toisaalta veronmaksajaa saattaa kiinnostaa jonkun etuuskeplottelu. Se kiinnostaa myös Kelaa, joka tekee joka ainoasta petosepäilystä rikosilmoituksen.
On hyvä, jos eukko on itse sanonut erehdyttävänsä Kelaa. On hyvä, jos sen on kuullut joku muukin kuin ap.
Ilmianna Kelalle.
Vierailija kirjoitti:
Onko jollain oikeasti noin vähän elämää, että jaksaa kytätä naapureitaan?
sitä kun asuu rinnakkain, niin huomaa yhtä sun toista ilman kyttäämistäkin. Sitten ihan vaan, kun osa ihmisistä on niin herkkiä puhumaan asioistaan vaikka vaan roskiksen vienti reissulla.
Esim meidän seinänaapurilla asuu milloin rouvan äiti, veli ja veljen perhe ja muita epämääräisiä sukulaisia kuukausitolkulla. Ovat virolaisia ja käyvät Suomessa pätkiä, kun etsivät töitä täältä paremman elämän toivossa.
Piruako siitä vedestä, mutta kun tuota jengiä tosiaan lappaa eikä aina voi tietää mitä pihasta häviää milloinkin...
Naapuriin muutti uudet asukkaat. Sukunimi suomalainen nen-päätteinen. Ainoat joita olen nähnyt sinne menevän ovat viisi uussuomalaista miestä, jotka eivät puhu suomea. Ulkoilutan koiraa useamman kerran päivässä, ei voi olla näkemättä.
Pelkäävät koiria, siksi ovat yrittäneet puhua kanssani.
Mutta ei ole minun asia kuka siellä asuu. Ihan ok naapureita, eivätkä metelöi.
En kysele vesimaksuista.
Eihän tässä vesimaksusta niinkään ole kyse, vaan asumis ja toimeentulotuen huijaamisesta. En ole vielä tehnyt ilmoitusta, mutta teen kyllä.
AP
No ap, miten kävi? Teitkö ilmotukset?