Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka haluaa lähteä korpeen asumaan? Siis halvalla.

Vierailija
19.02.2019 |

???

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti lähtisin Lappiin jos sais tehdä etätöitä.

Vierailija
2/23 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvi lähteä, koska asun jo, enkä täältä takaisin tule. Viihdyn omassa rauhassani paremmin kuin loistavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos ikinä enää. Lapsuuteni asuin korvessa ja nyt pysyn ihmisten ilmoilla. 

Vierailija
4/23 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se sua liikuttaa.

Vierailija
5/23 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sulle on korpee?

Vierailija
6/23 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri. Jäi leskeksi ehkä 5 v sitten. Tapasi muutama vuosi sitten taitelijan, joka asuu kaukana kaikesta.

Tekee etätöitä ja on onnellinen.

Asuvat isossa maalaistalossa. Miehellä on toinen pääty ateljeenaan.

Sijainti ja selitti kerran, maan muodostuma tekee sen, että heille tulee lumi ajoissa ja lähtee myöhään.

Käy joka aamu, niin kauan kun on mahdollista, hiihtämässä.

Syksyllä marjastaa pakkaset täyteen ja sieniä riittää.

Käyvät kerran kuussa asioilla samalla kun käyvät agentille jaostavat ”ruokakaupan tyhjäksi” ja se riittää.

Kesällä usein tulee bussilasteittain heille turisteja. Näitä varten keittää kahvia, leipoo pullaa ja kakkua. Keskimäärin jokainesta bussiryhmästä löytyy 2 ostajaa, 1 paikanpäällä ja 1 myöhemmin. Ja pullista, kahvista ja kakuista tulee n 150 e voittoa.

Kun nähdään, sanoo voi paremmin kuin koskaan.

Aikovat asua siellä vielä 20 vuotta tai niin kauan, kun taiteilijan töille on kysyntää.

Vierailija
7/23 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka tykkää asua harvaan asutulla maaseudulla. Seuraava kysymys. 

Vierailija
8/23 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin niiden pitäisi mennä jotka ei itse kykene asumistaan maksamaan. Stadin keskusta on väärä paikka eläteille.

Vierailija
9/23 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Lapsilleni en sitä kurjuutta "kustanna."

Vierailija
10/23 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olisikin vain ihmisiä, mutta kun on kaikenmaailman ma.tuloisia. Ei kiitos, korpi kutsui.

Tämä on juuri se syy, miksi en halua asua maalla. Muistan lapsuudesta ja nuoruudesta, miten ennakkoluuloisia ihmiset olivat. Ei hyväksytty ketään ulkopuolisia, olivat he sitten naapurikunnasta tai ulkomailta. Sääli, sillä tykkäisin asua luonnon keskellä, pitää kunnon puutarhaa, marjastaa jne.

Vierailija
11/23 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan. 7v asuin korvessa, lähin naapuri oli 1km päässä ja palvelut 19km päässä. Oli paljon kiusantekoa mm eräs mies kävi koputtelemassa öisin ikkunaan, poliisit tuli hitaasti koska poliisilaitokselle oli pitkä matka. Yksityistie oli yli 4km ja sitä ei koskaan hiekoitettu, keväisin oli motissa 2 tai 3 viikkoa ja ruuat piti olla varastossa että pärjäsi. Autoa joutui usein korjaamaan koska ei ollut julkisia. Kerran päivässä yli 4km päästä meni linja-auto. Oli niin pelottavaa etten halua kokea enää ikinä.

Vierailija
12/23 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet metsän keskellä jo 30 v. Tosi rauhallinen paikka. Lähimpään kaupunkiin kuitenkin vain 20 min ajomatka. Rintamamiestalo ja pihasauna. Iso puutarha, omaa metsää sen verran ettei polttopuut lopu. Täältä lähdetään vasta jalat edellä.

Vierailija
13/23 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olisikin vain ihmisiä, mutta kun on kaikenmaailman ma.tuloisia. Ei kiitos, korpi kutsui.

Tämä on juuri se syy, miksi en halua asua maalla. Muistan lapsuudesta ja nuoruudesta, miten ennakkoluuloisia ihmiset olivat. Ei hyväksytty ketään ulkopuolisia, olivat he sitten naapurikunnasta tai ulkomailta. Sääli, sillä tykkäisin asua luonnon keskellä, pitää kunnon puutarhaa, marjastaa jne.

Helsingissä on rohkeita ihmisiä, paljon, vihreitä naisia ja miehiäkin.

Siihen vielä päälle kansakunnan supersankarit, kuten Aino Pennanen, vihreiden älymystöeliittiä. Ja aivan ennakkoluuloton!

Tekee rikoksen itse mieluummin, kuin antaa poliisin viedä xxxx:n.

Xxxxx oli nimittäin... Niin.

Näitä se ennakkoluuloton puolustaa.

Vierailija
14/23 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaveri. Jäi leskeksi ehkä 5 v sitten. Tapasi muutama vuosi sitten taitelijan, joka asuu kaukana kaikesta.

Tekee etätöitä ja on onnellinen.

Asuvat isossa maalaistalossa. Miehellä on toinen pääty ateljeenaan.

Sijainti ja selitti kerran, maan muodostuma tekee sen, että heille tulee lumi ajoissa ja lähtee myöhään.

Käy joka aamu, niin kauan kun on mahdollista, hiihtämässä.

Syksyllä marjastaa pakkaset täyteen ja sieniä riittää.

Käyvät kerran kuussa asioilla samalla kun käyvät agentille jaostavat ”ruokakaupan tyhjäksi” ja se riittää.

Kesällä usein tulee bussilasteittain heille turisteja. Näitä varten keittää kahvia, leipoo pullaa ja kakkua. Keskimäärin jokainesta bussiryhmästä löytyy 2 ostajaa, 1 paikanpäällä ja 1 myöhemmin. Ja pullista, kahvista ja kakuista tulee n 150 e voittoa.

Kun nähdään, sanoo voi paremmin kuin koskaan.

Aikovat asua siellä vielä 20 vuotta tai niin kauan, kun taiteilijan töille on kysyntää.

Tämä oli hieno tarina. Ei tullut lainkaan huonoja fiiliksiä. Kaksi itsellistä aikuista ihmistä voivat tehdä tuollaisen valinnan. Itse en ole mikään urbanismin fani mutta lapsia suosittelisin kasvattamaan vähintään jossakin taajamassa tai pikkukaupungissa. Lienee hyvin harvinaista, että lapset muutakuin olosuhteiden pakosta sopeutuvat hyvin eristyneeseen elämään.

Vierailija
15/23 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Muutin Helsingistä mökilleni että ei tarvitsisi katsella päivittäin nec ruja.

Oot huonoa mainosta maaseudulle.

Vierailija
16/23 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin niiden pitäisi mennä jotka ei itse kykene asumistaan maksamaan. Stadin keskusta on väärä paikka eläteille.

Ei nykymaailmassa ole elättejä, tai me lähes kaikki ollaan. Ja ennen elätti oli köyhä, jonka ihmisarvo painettiin lokaan.

Vierailija
17/23 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykymaailmassa ole elättejä, tai me lähes kaikki ollaan. Ja ennen elätti oli köyhä, jonka ihmisarvo painettiin lokaan.

Ymmärsit silti varmasti pointin. Käsittämätöntä miten työttömät tuensaajat pystyvät asumaan suomen kalleimmilla alueilla.

Vierailija
18/23 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla on muuten mukavaa mutta väki on vaan niin tolloa ettei pysty. Jos vedät uuden nutun niskaan niin siinä on kohta naapurin isäntä selittämässä miten se on joku kommunistien väri tai että mikäs luulet olevasi kun uusia vaatteita ostat.

En ole aivokuolleempaa jengiä nähnyt missään muualla.

Vierailija
19/23 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla on muuten mukavaa mutta väki on vaan niin tolloa ettei pysty. Jos vedät uuden nutun niskaan niin siinä on kohta naapurin isäntä selittämässä miten se on joku kommunistien väri tai että mikäs luulet olevasi kun uusia vaatteita ostat.

En ole aivokuolleempaa jengiä nähnyt missään muualla.

Ei taida luetun ymmärtäminen olla vahvimpia puoliasi? 

Korvessa ei todellakaan ole naapureita. Siksi sinne sellaiset ihmiset muuttaakin, jotka haluaa olla aivan omassa rauhassaan.

Itse en asu korvessa, mutta maalla kuitenkin. Lähimpiin naapureihin matkaa noin puolikilsaa. Kumpaakaan naapuria en ole nähnyt moneen vuoteen, vaikka minä ja naapurini täällä ihan vakituiseen asutaankin. Maalla ei ole pakko olla naapureiden kanssa missään tekemisissä, jos ei halua.

Vierailija
20/23 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadin keskusta on juuri se oikea paikka. Sinäkään et eläisi maalla kauaa koska et yksinkertaisesti pärjäisi siellä. Jotta maalla pärjää on tehtävä kovasti sen eteen töitä toisin kuin siellä stadissa jonka maaseutu elättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä