Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan kokea unihalvauksen. Voinko edesauttaa asiaa jotenkin?

Vierailija
19.02.2019 |

Olen jo menettänyt elämäniloni, joten se mahdollinen pelottavuus ei ole ongelma. Haluan kokea sen. Mikä avuksi?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii 3 kertaa 10 min torkutus. Siinä ehtii sopivasti nukahtaa ja halvaus iskee ainakin kerran. En enää torkuta, koska onhan noi aika inhottavia. Tärkeintä on herätä kelloon siten, että ekan torkutuksen alkaessa nukahtaa heti eli pitää väsyttää. Muuten hommasta ei tule mitään.

Vierailija
22/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. En käytä alkoholia, mutta aion nyt valvoa niin pitkään kuin pystyn ja sitten kokeilen nukkua selälleen. Pitää varmaan pyytää puolisoa sitomaan minut sitten vierassänkyyn selälleen kiinni, sillä käännyn muuten ihan varmasti kyljelleni nukahdettuani. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

opin ymmärtämään halvauksia, niin eipä niitä ole enää tullut.

Vierailija
24/33 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvauksen saamiseen ei tarvitse stressiä, unettomuutta, lääkkeitä, sieniä, alkoholia eikä:muitakaan mömmöjä! Sen saa tahtomattaan ihminen, jolla siihen luontaiset eväät, edellytykset, herkkyys. En usko, että oikeesti haluat sitä. On oikeesti pelottava kokemus, mitä pitää opetella hallitsemaan.

Vierailija
25/33 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee unihalvauksia silloin tällöin, mutta ne ei ole ikinä pelottavia, suis niissä ei tapahdu mitään pelottavaa.

Vierailija
26/33 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko unihalvauksessa aina silmät kiinni, vai voiko oikeasti nähdä oikean huoneen ja siinä outoja juttuja.

Meinaan vaan, että eihän sitä aina unissaan muista, missä on nukkumassa. (jos on vaikka kylässä, matkalla, mökillä)

Mulla on silmät vähän auki. Joskus en heti tiedä miten päin olen ja missä, mutta pian se selviää halvauksen jatkuessa. Tiedostan, että olen unen ja heräämisen rajalla, mutta en pääse kokonaan hereille. En voi liikuttaa mitään jäsentä, enkä puhua. Hahmot on kauheita. Ne istuu päälle, satuttaa, repii. Kerran yksi rais kasi minut. Se oli hirveää. Ilman niitä halvaus ei olisi niin pelottava kokemus. En tiedä miksi niitä on ja mistä ne tulee. Mielikuvitus toki, mutta miksi?

Jos voisin päättää, niin en haluaisi ikinä enää kokea noita kohtauksia. Enkä ymmärrä miksi kukaan vapaaehtoisesti haluaa aiheuttaa itselleen kärsimystä.

Mirtazapiini tai ketipinor voi tehdä halvauksen. Ne on lääkkeet helvetistä. Ei takaa, että niitä tulisi, mutta noilla itselleni tuli helpommin. Tulee kyllä aivan ilman mitään lääkkeitäkin. Harmi.

Vierailija
27/33 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla "toimi" raskaus. Taapero oli yli vuoden vanha ja oli nukkunut jo pitkään hyvin, joten univelasta ei ollut kyse. Elämä oli muutenkin mukavaa ja seesteistä. Raskaus oli vasta ihan alussa ja pystyin vielä nukkumaan normaalisti selälläni. Jännä, kun moni unihalvauksen kokenut tuntee painoa päällään. Mulla se "joku" istui vieressä ja veti peittoa pois.

Tästä on jo monta vuotta aikaa ja tuon jälkeen noita halvauksia ei ole tullut, kunnes viime yönä oli todella lähellä. Näin hahmoja ja tunsin kuinka kroppa alkaa halvaantua. Tiesin, mitä on tapahtumassa ja sain ravistettua jalkoja ja tilanne meni ohi. Olen tällä hetkellä todella stressaantunut ja myös univajeinen.

Mulla on myös lapsuudesta hämäriä muistoja jostain saman tapaisesta. Ehkä sain ensimmäisen unihalvauksen jo silloin.

Vierailija
28/33 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumalla selälläsi, se kuulemma altistaa.

Itse onnistuin saamaan unihalvauksen monta kertaa, kun testasin netistä löytämiäni lucid dreaming -ohjeita. Ohjeeseen kuului laittaa herätyskello soimaan arviolta 30 minuuttia sen jälkeen kun on nukahtanut (hyväunisen on helpompi arvioida). Herätyksen soitua ihminen oletettavasti tuossa vaiheessa nukahtaa aika vauhdilla uudestaan, ja tässä lyhyessä välissä pitäisi keskittyä ajattelemaan jotakin, mistä haluaisi alkaa nähdä unta. Itse ajattelin mukavia asioita, mutta joka ikinen kerta sain vain kammottavia toden ja unen välimaaston tiloja, joiden vuoksi pelkäsin pitkään mennä nukkumaan lainkaan. :D

Vierailija
29/33 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä. En käytä alkoholia, mutta aion nyt valvoa niin pitkään kuin pystyn ja sitten kokeilen nukkua selälleen. Pitää varmaan pyytää puolisoa sitomaan minut sitten vierassänkyyn selälleen kiinni, sillä käännyn muuten ihan varmasti kyljelleni nukahdettuani. Ap

Huomenta :) Saitko?

Vierailija
30/33 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirtazapiini tai ketipinor voi tehdä halvauksen. Ne on lääkkeet helvetistä. Ei takaa, että niitä tulisi, mutta noilla itselleni tuli helpommin. Tulee kyllä aivan ilman mitään lääkkeitäkin. Harmi.

Ketipinoria olin itsekin tulossa "suosittelemaan". Yöt olivat sellaista levotonta kauhugalleriaa, että mieluiten ei enää koskaan ikinä.

Vierailija
31/33 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko unihalvauksessa aina silmät kiinni, vai voiko oikeasti nähdä oikean huoneen ja siinä outoja juttuja.

Meinaan vaan, että eihän sitä aina unissaan muista, missä on nukkumassa. (jos on vaikka kylässä, matkalla, mökillä)

Minä yleensä näen sen paikan, jossa nukun, mutta tunnistan halvauksen ja alan panikoida nimenomaan siinä vaiheessa, kun huomaan jonkin olevan "maisemassa" vialla. Esimerkiksi mielestäni herään ihan normaalisti, mutta tajuan, että nurkassa on naulakko, jota siellä ei todellakaan normaalisti ole. Silloin tulee hätä, kun tietää jo kokemuksesta, että Saatana tulee kylään.

Vierailija
32/33 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista nukkua selälläsi, muuten ei tule.

Stressaa ja nuku huonosti.

Vierailija
33/33 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista nukkua selälläsi, muuten ei tule.

Stressaa ja nuku huonosti.

Ei näillä spekseillä, erityisherkkua pitää olla ja gen taipumus. Et haluaisi jos tietäisit!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan