Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan kokea unihalvauksen. Voinko edesauttaa asiaa jotenkin?

Vierailija
19.02.2019 |

Olen jo menettänyt elämäniloni, joten se mahdollinen pelottavuus ei ole ongelma. Haluan kokea sen. Mikä avuksi?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä?? Unihalvaus on oikeasti ihan todella pelottava kokemus, vaikka sen tietääkin mistä on kyse.... se liikkumattomuus, kauhun tunne, mahdolliset hahmot jne. Et sinä sitä halua kokea! 

Vierailija
2/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-pitkään jatkunut stressi

-pitkään jatkunut huono uni

-vahva nuuska huuleen ja nukkumaan

Nämä aiheuttivat pojalleni armeija-aikaan ensi kertaa mutta onneksi tiesi ilmiöstä ennakkoon niin ei aivan järkyttynyt, itse kertoi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole viikko kännissä, nuku mahdollisimman vähän.

Vierailija
4/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita vetää paljon melatoniinia, mulla tuli ainakin sillä.

Vierailija
5/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koin unihalvauksia aikaisemmin päiväunilla, kun olin väsynyt ja stressaantunut. Aika pelottavia etenkin, kun uni vaan jatkui vaikka luuli heränneensä jo ja oli todella vaikea saada itsensä täysin hereille. Näin myös selkounia, joista nautin aika paljonkin, kun tajusin hallitsevani unta.

Vierailija
6/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita välttämättä alkoholia tai melatoniinia, järjetön univelka riittää. Unihalvaus on hyvä alku hallittujen (selko)unien näkemiseen. Tsemppiä yritykseen.

Vierailija
7/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole viikko kännissä, nuku mahdollisimman vähän.

Parin viikon ryyppyputki (viinalla, miedoilla ei onnistu) on tosiaan varma tapa nähdä hyvin ahdistavia ja pahaenteisiä unia, jotka tuntuvat täydeltä todelta.

Vierailija
8/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä?? Unihalvaus on oikeasti ihan todella pelottava kokemus, vaikka sen tietääkin mistä on kyse.... se liikkumattomuus, kauhun tunne, mahdolliset hahmot jne. Et sinä sitä halua kokea! 

Koska haluan tuntea jotain voimakkaasti. Kunnon pakokauhu voisi saada minut nauttimaan vähemmän pelottavasta elämästä. Ap

Vierailija
9/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tosi ahdistavia.

Vierailija
10/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että unihalvaus saisi kunnon pakokauhua aikaan, kun tiedät mistä on kyse. Itse säikähdin ensimmäisen kerran tosi paljon, juuri kun en tiennyt mistä on kyse. Minulla oli pieni vauva, eli nukkuminen oli mitä oli, jatkuva hälytystila päällä. Nukuin päiväunia sohvalla selälläni, kun unihalvaus iski.

Vierailija
11/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku selälleen ja ajattele, että tänään saan unihalvauksen.

Vierailija
12/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo menettänyt elämäniloni, joten se mahdollinen pelottavuus ei ole ongelma. Haluan kokea sen. Mikä avuksi?

Et halua. Usko pois.

Vierailija
13/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et halua. Usko pois.

Olen kokenut aiemmin elämässäni monen päivän yhtäjaksoisen pakokauhujakson, kun psyyke teki pikku temput. Olisin silloin sen olon pois saadakseni voinut jatkaa tyytyväisenä elämääni vaikka ilman jalkoja, kunhan se olo vain häviäisi. Ja kun se viimein hävisi, niin sen jälkeen ei voinut enää edes kuvitella miltä se tuntui. Hämmentävä kokemus. Joo sori meni jaaritteluksi, mutta pointtini on, että olen oikeaa kauhua maistanut ennenkin ja todellakin haluan kokea unihalvauksen. Ap

Vierailija
14/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua ja vähän outoa että joku tosiaan haluaa kokea unihalvauksen.

Itse olen eräänä kesänä miettinyt menetänkö mielenterveyteni jokaöisten kohtausten myötä. Nukuin valot päällä että en näkisi sitä mustaa hahmoa joka tuli hämärinä kesäöinä huoneeseeni. Kun laitoin valot, tunsin kun päälläni maattiin ja sormia revittiin, nyt ei vain näkynyt mitään. Oikeasti pelkäsin nukkumaanmenoa, vapisin kohtausten jälkeen ja itkin. Vaikka tiesin että ne hahmot eivät ole todellisia niin se yöllinen pakokauhu meinasi musertaa. Elämässäni oli stressaava vaihe ja jostain syystä reagoin silloin unihalvauksilla.

Nr 1 joka ihmetteli haluaisi kokea unihalvauksia

Vierailija
15/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpalomehu ja viina samassa lasissa. Sitä vähän enemmän kuin kohtuudella, mutta vähemmän kuin liikaa.

Unihalvaus loppuu välittömästi, kun ajattelet: ”Jeesus...” Jos et aiemmin ole uskonut että Jeesuksen nimessä on voimaa, niin unihalvauksen kokiessasi uskot (jos sanot ”Jeesus”).

Nimittäin se, joka aiheuttaa unihalvauksen häipyy aivan saman tien huoneesta. On kokemusta monen vuoden ajalta.

Vierailija
16/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku selällään ja järjestä itsesi hyvin väsyneeksi.

Tai nuku päiväunet ja selällään.

Vierailija
17/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös näitä tule henkilöille, joiden nukkuma asento on selällään?

Vierailija
18/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko unihalvauksessa aina silmät kiinni, vai voiko oikeasti nähdä oikean huoneen ja siinä outoja juttuja.

Meinaan vaan, että eihän sitä aina unissaan muista, missä on nukkumassa. (jos on vaikka kylässä, matkalla, mökillä)

Vierailija
19/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on tullut jos olen nukkunut päiväunia selälläni.

Osa on ollut todella pelottavia, osa vain absurdeja. Esim. demoniset marsut kiipeilivät päälläni ja meinasivat alkaa purra jalkojani :D.

Vierailija
20/33 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selällään nukkuminen ja päiväunet edesauttoivat kohtauksia. Mutta muistan kyllä makaavani kyljellään olohuoneen sohvalla, valot päällä ja telkkari auki kun joku painava tuntuu kyljen päällä ja olen täysin pakokauhun vallassa. Luulen kyllä että silmäni ovat auki koska näen juuri sen ”maiseman” kuin missä asennossa ja missä huoneessa olen. Hyh, vieläkin puistattaa tunne unihalvauksesta. T. Nr 1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi